Ja, ze komen er weer aan...... Ik ben benieuwd wat jullie met de feestdagen gaan doen. Samen thuis blijven, er tussen uit, of vieren met familie en vrienden. Wij zijn met de kerst en oud en nieuw bij ouders en schoonouders. Met broers en zussen etc. Wel gezellig hoor, maar ik zie er ook heel erg tegenop om weer een jaar af te sluiten zonder kindje in mijn armen of mijn buik. Vooral met oud en nieuw om 12 uur. Ben benieuwd hoe jullie hier mee om gaan.
Wij hebben heel decadent een reis naar New York geboekt! We vieren kerst nog met familie en vliegen dan 27 december samen met een bevriend stel naar New York. Daar vieren we Oud & Nieuw en komen dan 3 januari weer terug. Wat er ook gebeurt, wij gaan het jaar knallend uit! Dat zijn de dingen die ons op de been houden. Leuke dingen om naar uit te kijken. Helemaal voor onszelf, omdat wij daar zin in hebben! Vorig jaar hebben we Oud & Nieuw in Lapland gevierd (met hetzelfde vriendenstel). Met een huskysafari, een sneeuwscootersafari en rendiersleeën. Sinds het beebje maken niet vanzelfsprekend is zijn wij met Oud & Nieuw weg! En doen we iets supers!
Wij zijn ook met kerst en oud&nieuw bij mn ouders met alle familie en aanhang. Ik kijk er naar uit, maar zie er ook tegenop. Vooral idd naar oud&nieuw om 12 uur. Ik kijk uit naar 2010, eindelijk een kans op een kindje als het goed is. Maar zie ook op tegen het afsluiten van weer een jaar zonder een kans gehad te hebben. Een zwaar jaar met veel emotionele gebeurtenissen en levensveranderende beslissingen. Vorig jaar hebben we met oud&nieuw een wenspijl de lucht ingeschoten met daarop onze hartewens. Die is helaas niet uitgekomen, dus dit jaar wil ik dat niet doen. Wel willen we samen iets doen om dit jaar symbolisch af te sluiten. Wat, dat weten we nog niet. Onze families weten nog altijd van niets, dus we moeten alles in stilte doen. Heel moeilijk, maar ook heel speciaal!
Zo voel ik het ook inderdaad. Weer een jaar zonder kansen, zonder baby, weer een jaar zonder kindje of zwangerschap rond de kerstboom. Wij gaan naar mijn schoonouders en ouders en oud/nieuw vieren we meestal met vrienden. Altijd zeggen we om 12 uur "volgend jaar zijn we gewoon met z'n drietjes", maar elke keer komt het maar niet uit. Dit jaar houden we onze mond maar gewoon. Al met al is 2009 een rotjaar geworden, met meteen al een sterfgeval in januari, kankergevallen in de familie en babywensen die niet uitkomen. Hopelijk is 2010 een mooier jaar..voor ons allemaal! Liefs Jojoba
Wij hebben een vakantie geboekt naar de zon ,Canarische eilanden. We hebben ook een rotjaar achter de rug en hebben echt behoefte aan vakantie. Hopelijk word 2010 een beter jaar voor ons allemaal.
Lieve Meiden, Ik herken het gevoel maar al te goed van toen wij in de molen zaten. Nu zijn wij dit jaar voor het eerst met zn drietjes en dat is een inmens groot geschenk! Maar ik sta nog steeds stil bij degenen voor dit geluk er nog niet is en bij deze wil ik ook jullie heel veel geluk met het liefst een mooi klein beepje wensen in 2010!! Liefs Elke
Ook hier een "vlucht" met kerst en oud&nieuw. Wij gaan 2 weken op vakantie en zijn dus zowel met Kerst als op de 31e niet in NL. Ik heb het op dit moment erg nodig en ben ook blij dat we over minder dan 3 weken lekker weg zijn. En dan maar hopen dat inderdaad 2010 meer geluk mag brengen.
Hier precies hetzelfde gevoel. Weer sinterklaas, kerst en oud en nieuw zonder zwangerschap en zonder kindje. Ik tel ze niet eens meer. Wij vieren de eerste kerstdag bij mijn ouders en de tweede kerstdag zijn we lekekr samen. Heb dan tot 4 januari vakantie, dus wie weet knijpen we er nog wel tussenuit. Succes allemaal.
Hier doen we niks aan kerst , maar wat we met nieuwjaar gaan doen weet ik eigenlijk nog niet. IK hoop stiekem een paar dagen na nieuwjaar op goed nieuws. Maar dat ook met de gedachte dat het ook heel goed niet zo zal zijn. Geld voor weg te gaan hebben we helaas niet en ik begin net te werken dus ook geen vrij( mijn man wel) anders hadden we ff naar zijn ouders kunnen gaan. Was voor hem ook erg goed geweest.
Ik zie er ook echt tegenop kan ik jullie zeggen. Vandaag begon het al, 1 december, weer een lichtjes maand tegemoet, maar zo voelt het helemaal niet!! Ik was vanmorgen echt aan een beetje depri door het decembergevoel. Weer geen Kerst zwanger of met een kindje. En de tijd en de jaren tikken maar door... Geen idee wat we met Kerst en O&N gaan doen, hebben nog geen plannen, 't liefst ging ik naar een warm en onbewoond eiland...
tja weer die rotdagen die eraan komen, ik hou echt van de kerst vind het echt een geweldige tijd met al die lichtjes, maar weer zonder beebje en ook weer niet zwanger, en dat al voor het 4e jaar, het wordt elk jaar moeilijker om er mee om te gaan, vorig jaar was dit ook een onderwep hier op het forum, en nu schrijf ik er dus helaas weer over mee. ik was met oudjaar vorig jaar heel blij dat 2008 voorbij was, wat een rot jaar was dat geweest voor ons, maar 2009 was nog veel erger. ook dit jaar gaan we weer vol goede moed het nieuwe jaar in, en hopen dat 2010 ons meer geluk gaat brengen, we zullen dit weer met vrienden gaan vieren, de kerstdagen vieren we altijd met familie, ene dag bij mijn ouders en andere dag bij schoonouders. x lisa.
Wij gaan ook met de kerstdagen naar wederzijdse ouders. Voor oud en nieuw hebben we geen plannen, moet overdag ook werken, dus dan zijn we gezellig met zn tweetjes. Klinkt hier allemaal erg bekend, ook ik hoopte vorig jaar dat we een kleintje of in iedere geval een dikke buik zouden hebben deze feestdagen. Op mn 30 verjaardag zei ik heel dapper: volgend jaar zit ik hier met een dikke buik. Nu komt mn 32 verjaardag er alweer bijna aan Maar in het jaar 2010 komt hebben we weer nieuwe kansen en hoop dan ook dat we volgend jaar met kerst niet meer bij dit onderwerp stil hoeven te staan. Ik wens jullie toch fijne feestdagen en veel geluk voor het nieuwe jaar
ik ben het met elke eens..... vorig jaar is het gelukt om zwanger te raken... de 2 jaar ervoor fluisterde mijn man me steeds toe dat het ons jaar zou worden.... en dat werd het steeds niet.... het is gewoon vreselijk verdrietig dat er nog zoveel mensen ieder jaar opnieuw met lege handen staan ... net zoals met sinterklaas en moederdag.... het blijven pijnlijke dagen... helemaal als familie inderdaad niets weten...en iedereen maar blij en gelukkig lijkt.. en natuurlijk zijn er altijd veel mensen die het blijde nieuws dat zij wel hebben met veel poeha met kerst vertellen... dat doet gewoon vreselijk veel zeer... ook al gun je het ze.... ik hoop zo dat 2010 nu ECHT voor de mensen hier hoop, geluk en voorspoed brengen.... xxxx jose
hier ook met kerst bij schoonouders, en denk dat mijn moeder ook 1 dag deze kant uitkomt... 2009 is ook voor ons een kl*te jaar geweest, 2x pos testen, 2x ook weer mis gegaan....mijn pa die 1 augustus is overleden, nou we kunnen ons geluk weer op. ik moet er wel bij zeggen dat we een super leuke tijd hebben met onze zoon van 4 jaar, maar die drang voor een brusje die neemt met deze dagen niet echt af. ik weet nog niet wat we met oud & nieuw gaan doen, maar mijn NOD ligt rond 31-12 en 1-1, dus ben benieuwd, hoop het jaar toch zwanger af te sluiten!
Ik wilde eigenlijk de kerstdagen weg. Maar manlief was het niet helemaal met me eens nadat zijn broer pas geleden ging lopen zeuren dat het contact slecht wordt. Wilde naar mijn caravan, maar daar is het ook stil en rustig. Dus ook niet alles. Dus wordt het naar ouders en schoonouders. Zeker tegen het bezoek van schoonouders zie ik beetje op. Want zwager en schoonzus hebben een kindje van 6 maanden. Vorig jaar dus ook al een rotkerst gehad, toen was schoonzus 3 maanden zwanger en was alle aandacht voor haar. Gaven ze ook nog een koffetje met babyspullen aan schoonouders waar we naast zaten. En dan nog raar vinden dat ik het voelde alsof ik een schop in mijn maag kreeg. En nu zal dus ook alle aandacht zijn voor neefje en ik bang. Heb nu nog 1 kans om zwanger te zijn dit jaar. Maar ook voor ons weer een jaar zonder kindje, met gelukkig wel 1 kans. Schoonouders beginnen gelukkig wat meer aandacht aan ons te besteden dat het niet lukt. Maar tijdens de zwangerschap van schoonzus was alle aandacht voor haar. Want zij was zielig, want ze is 4 weken erg misselijk geweest en wij hadden er moeite mee enz. Moet je eens kijken wat wij moeten doen om zwanger te worden. Hoeveel wij moeten ondergaan enz. En dan vind ik haar helemaal niet zo zielig. Had erg graag met haar geruild om in 6 maanden zwanger te zijn. Met alle misselijkheid en moeizame bevalling aan toe.
Ik kan me het topic van vorig jaar ook nog heel goed herinneren Lisa. Wat me dan wel weer hoop geeft is dat er van dat topic toch een aantal meiden zwanger zijn! Dus ik hoop echt dat wij dat volgend jaar ook kunnen zeggen. Samen met de andere meiden hier! Want we hebben wel lang genoeg gewacht!
Meiden, 2010 gaat een goed jaar worden. Ik blijf iniedergeval hoop houden voor ons allemaal. Gister Sinterklaas gevierd met vrienden en een hoop kleine kindjes, en dan heb ik toch altijd een klein beetje moeite en verdriet. Ik laat het nooit zo merken, maar dan kom je thuis en zijn de tranen niet meer te houden. Hoop dat jullie sinterklaas goed zijn doorgekomen. De maand is gelukkig bijna om. Op naar een mooi jaar.
Meiden, we gaan hopen voor een vruchtbaar 2010 waarop we samen kunnen terug kijken en zeggen; het was het allemaal waard geweest. Hoop doet leven! Dikke knuffel