uitstellen menstruatie door Progestan/Utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door zeehondje, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    hi meiden,
    Wij zijn nu bijna 2 jaar bezig om zwanger te raken. Helaas is dit dus nog niet gelukt. We hebben alle onderzoeken gehad en ze hebben niks gevonden wat een zwangerschap kan tegenhouden.
    Nu gaan we vier rondes met hormonen proberen en daarna 6x iui.
    Dit is de eerste ronde met hormonen (gonal-f, pregnyl en progestan).
    Alles gaat goed en als ik uitga van een eisprong op de dag na de pregnyl dan zitten we nu op een LF van 16 dagen. Ben nog niet ongi.

Maar mijn vraag is eigenlijk, wie heeft er ervaring met het uitstellen van de menstruatie door Progestan/Utrogestan en na hoeveel dagen werd je ongi?
    Ik moest het 14 dagen inbrengen en toen stoppen en wachten op ongi of positest natuurlijk. Dit is dag drie zonder die hormonen, dus ongi moet nu toch wel komen? Of zou ik dan na de eerste keer al zwanger zijn?

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik hoop natuurlijk dat je zwanger bent!

zelf hield het bij mij denk ik wel de ongi tegen (hoewel ik twijfel of het misschien kort raak is geweest) ik werd na vier dagen stoppen ongi maar had al wel een ruime dag bruine afscheiding... de 1e ivf werd ik trouwens gewoon door de utrogestan ongi dus ik heb wel goed hoop voor je!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier heeft het nog ruim een week geduurd :(

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan inderdaad soms een paar dagen tot wel een week duren. Elk lichaam reageert er weer anders op. Maar hopelijk komt het door een zwangerschap en niet door de progesteron. Succes!

5. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Het kan ook per maand verschillen. Ik was uit mezelf na zo'n 6-8 dagen ongesteld. Bij mij hield het de eerste maand mijn ongi 8 dagen tegen (dus toen werd ik ongi op dag 16), de tweede keer 4 dagen, de derde keer ruim 15 dagen (dat was heel frustrerend) en de laatste keer dat ik het gebruikte helemaal want toen was ik zwanger.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb afgelopen ronde voor het eerst progesteroncapsules gebruikt. Helaas had het niet het gewenste resultaat van een zwangerschap, maar het werkte wel in de zin van dat mijn luteale fase flink ondersteund werd. Normaal gesproken verlies ik altijd al vanaf enkele dagen na mijn eisprong bloed, nu heb ik geen vroege bloedingen gehad.
    Ik heb afgelopen vrijdag (half3 's nachts --> Ik was op de bank ik slaap gevallen en daardoor zo laat ;)) de laatste capsules gebruikt en ben maandagochtend ongesteld geworden.

Trouwens, hebben jullie ook 'last' gehad van de volgende bijwerkingen?
    -> Geen labieligheid voor dat je ongesteld werd? Ik heb normaal altijd enorm veel last van labieligheid zodra mn ei is gesprongen. Nu ben ik al die dagen gewoon lekker vrolijk geweest, lekker in mn vel gezeten.
    -> Duizeligheid
    -> Zwangerschapskwaaltjes

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wanneer ga je eigenlijk testen?

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    maartje behalve de duizeligheid herken ik het wel ja!

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Super bedankt voor de snelle antwoorden.
    Helaas ben ik vandaag toch oongesteld geworden. Dus dit was de vierde dag zonder progestan.
    Ik had trouwens helemaal geen last van bijwerkingen naar mijn idee. In ieder geval is mij niks opgevallen.

10. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hey hey

Ik moest deze maand ook progesteron bolletjes gebruiken n.a.v. te vroeg ongesteld na mijn eerste iui.

De eerste keer na de iui werd ik na 9 dagen alweer ongesteld,
    Deze ronde moest ik ze net als jij 14 dagen inbrengen 2x daags 2 bolletjes.
    Alleen werd ik al op de dag ongesteld dat ik de laatste bolletjes had genomen,
    Dus niet zoals in de bijsluiter staat dat de menstruatie na 3-7 dagen zou komen.

Deel Deze Pagina