Uitstellen van een echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door germar, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. germar

germar Bekend lid

30 nov 2008
    587
    0
    0
    Hoi hoi
    Ik weet nu dat ik sinds een anderhalf week zwanger ben. Ben morgen 6 weken zwanger. Heb de verloskundige nog niet gebeld, dit heeft te maken met dat ik t afgelopen jaar 2 miskramen binen 4 maand heb gehad. Dus ben nu voorzichtig met heel erg blij zijn. Wil me ook niet gek laten maken en ben verder ook wel positief. Weet zeker dat ik nu al een echo kan krijgen en ook wel meerdere.. maar stelt dat je echt gerust? Ben de 3 maand nog lang niet voorbij. Ben nu doodsbang voor een echo. Zit nu echt te twijfelen wanneer ik dat t beste kan laten doen, misschien als ik 8-10 weken ben??
    Wie herkent dit ook of heeft dit ook meegemaakt na een miskraam?
    Groetjes

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heel herkenbaar je angst meid.
    Als jij je er misschien beter bij voelt om met 8 weken een echo te laten maken moet je het doen.
    Zekerheid kan niemand je geven helaas...
    Hopelijk blijft het deze keer wel goed gaan.
    Dikke knuffel.

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Herkenbaar hoor!
    Ik heb in september n ma gehad. Ik had toen m'n eerste echo al met 5+3, echt heel vroeg, die stelde me gerust, n week later bleek bij de volgende echo dat er nauwelijks groei was geweest, meteen in de zenuwen natuurlijk, toen daarna nog 3 echo's gehad, echt vreselijk, elke keer weer wachten, toch weer hoop krijgen terwijl je eigenlijk al weet dat het niet goed gaat komen.. Uiteindelijk bij 9,5 week definitief gehoord van de gyn dat het mis was.
    Ik zei toen ook meteen bij de volgende doen we dit absoluut niet!
    Heb nu met 8 wkn eerste echo gehad of t hartje klopte ( was tot 6 wkn op vakantie, dus had er al 2 wkn op zitten toen we weer in NL waren)
    Daarna met 10.5 termijnecho. Zou er met 12 wkn nog eentje krijgen maar echoscopiste zei dat echt alles ok was en dat dat niet nodig was. Toch bleef in onzeker en heb met 12.5 wkn eentje bij n bureau gedaan, met 16 wkn weer en net gister de 20 wkn echo gehad, met 29 wkn de laatste pretecho en dan is het afwachten...

Overigens bij mijn tweede zoontje was ik ook zwanger na n ma, ik zat toen voor n paar maanden in de VS en kreeg bloedverlies met 6 wkn, kreeg toen ook meteen een echo daar. Daarop was te zien dat het vruchtje goed op schema lag en het hartje klopte. Het stelde me toen wel gerust...

Dus eigenlijk is n vroege echo voor mij alleen geruststellend als het goed is, anders brengt t ontzettend veel onzekerheid mee. En omdat je het niet van tevoren weet zou ik er eentje plannen met 8 wkn, en dan eentje rond 11, vond het perfect zoals wij het nu hadden...

Sorry, wat n verhaal!
    Gefeliciteerd natuurlijk ook nog met je zwangerschap! Ik duim voor n plakbeebje!!

4. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Heel herkenbaar, ik heb vorig jaar 2 miskramen en een bbz gehad en ben nu weer zwanger.

Heb vanaf 6 weken zwangerschap bijna wekelijks een echo gehad. In begin was de spanning nog wel te dragen, maar nu krijg ik het echt moeilijker. Heb afgelopen maandag nog echo gehad en krijg dinsdag weer, maar zou het liefst vandaag nog gaan.

Als het vroeg weer mis gaat ben je er min of meer al op voorbereid, maar des te verder ik nu ben gekomen in deze zwangerschap des te spannender vind ik het worden.

Ik vind de regelmatige echo's erg fijn, maar dit verschilt vast en zeker van persoon tot persoon.

5. Mamma 2 Boys

Mamma 2 Boys Actief lid

23 jan 2006
    145
    0
    0
    Ja herkenbaar !!
    Bij mijn oudste 3 kids, kreeg je gewoon een 1e echo met 12 weken.
    ( jaren terug dus ).

Nu met 8 wk. de eerste dan 10 wk. en dan uiteindelijk de termijn met 12 wk.

Voor een hoop dingen zal het goed zijn die echo's............maar toch ook weer niet, dubbel dus.

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Herkenbaar!

Ik heb 5 ma's gehad, en altijd vroege echos gehad rond 6 weken. Altijd hartslag, maar te traag en kindjes te klein....

Moesten we een week wachten en dan soms leefden ze nog, soms niet, weer een week wachten om te horen dat het echt mis was.

Bij deze zwangerschap heb ik gezegd ik wil geen vroege echo meer. Ik ga pas met 8 weken. Anders krijg je weer die zenuwslopende echos daar had ik geen zin in.

Uiteindelijk ben ik voor het eerst met 7 weken gegaan, toen die echo perfect was, wilde ik het niet geloven, zelfde met echo op week 8, 9 en 10 en 11.......

Nu ga ik mijn baarmoeder in de weg voelen zitten en ik hoor het hartje wekelijks bij de vlos (door mijn onzekerheid mag ik elke week even gaan luisteren) ga ik het pas geloven en soms op vertrouwen.

7. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    ik zou er dan voor kiezen om het te doen als je 7 weken bent. Je zou dan hartactiviteit moeten zijn en het wachten is nog te overzien. Maar je moet het natuurlijk zelf weten, hoe langer je wacht hoe meer er te zien is op de echo. Mocht ik weer zwanger raken wil ik mijn echo ook met 7 weken, omdat ik gewoon graag weet waar ik aan toe ben. Succes met je beslissing, ik snap je angst helemaal..

8. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    ukoldaatje; wauw wat super dat je zwangerschap nu goed gaat!

9. dromer28

dromer28 Actief lid

7 dec 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    zo herkenbaar dit. ik wilde ook geen vroege echo zeker omdat ik bij mijn laatste miskraam een mooie echo had met 9 weken en bij de 12 weken echo bleek het te zijn overleden.
    Ik heb nu ook pas de verloskundige gebeld toen ik 11 weken was. Ze vertelde me wel dat ik juist nu in aanmerking kwam voor vroege echo's maar ik heb uitgelegd dat ik dit juist niet wilde om me niet blij te maken met een dooie mus. dat konden ze gelukkig heel goed begrijpen. ik heb nu als eerste echo de 12 weken echo gehad en er werd me verteld door mijn geschiedenis dat als ik ongerust was ik altijd mocht bellen en komen al was het 1 dag nadat ik geweest was maakt hun niet uit. en zo zijn ze nu nog steeds terwijl ik nu alweer 20 weken ben maar aangezien mijn placenta aan de voorkant ligt voel ik de kleine niet dus als ik nu ongerust ben mag ik ook altijd komen om even naar het hartje te luisteren.
    doe gewoon waar jij je eigen goed bij voelt dan kan je nooit de verkeerde beslissing maken.
    succes met de zwangerschap en probeer te genieten

10. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    het is toch niet verplicht om een vroege echo te doen?
    als jij er geen geruststelling door krijgt, sla je het aanbod toch af?
    maar ik denk dat goede echo/ of geen echo, je toch een paar onzekere weken tegemoet gaat! sterkte daarmee!

bij mijn zoon duurde het 18 weken voor ik er een beetje vertrouwen in begon te krijgen....:)
    en nu weer een dreigende miskraam... en morgenavond echo(en ik wilde er nog wel zoveel vertrouwen in hebben.....:()

enneh.. GEFELICITEERD!!! zal duimen voor je draaien voor een plakkerd!:D

11. germar

germar Bekend lid

30 nov 2008
    587
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties.
    Sowieso ga ik t niet doen voordat ik 8 weken zwanger ben.
    Met mijn laatste zwangerschap (wat eindigde in een miskraam) was er ook in 1ste instantie hartactie en daarna alsnog gestopt. Dus ben ik liever als iets verder in de zwangerschap voordat ik een echo laat maken. Ik kan t nu nog gemakkelijk loslaten, hou t zo nog wel een paar weken vol :)

12. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hey Germar.. Heel herkenbaar.. Hier ook een miskraam met 14 weken. maar had in week 5 al bloedingen dus zat vanaf het begin niet goed.. Nu wil ik ook die spanning niet van we zien wel iets maar we weten niet of het goed zit. Ik wil gewoon een kloppend hartje zien. Dus ik heb met 8 weken een echo. Dan kan het nog misgaan, dat weet ik maar dan is het ook nog maar 4 weken tot de 12 weken en dan durf ik toch wel wat meer opgelucht te zijn.
    Succes meid, dikke knuffel!

13. germar

germar Bekend lid

30 nov 2008
    587
    0
    0
    Dank je wel! Jij ook veel succes :)
    Ik zie dat jij 1 dag verder in de zwangerschap bent dan ik (ben vandaag precies 6 weken)
    Vind t ook weer erg spannend.. ik wacht ook zeker nog 2 weken..
    Dikke knuffel terug!

Deel Deze Pagina