Ja, dat vind ik dus ook vreselijk asociaal. Ga vanavond weer met twee van dat soort vriendinnen uit eten. Ben benieuwd of de telefoons weer naast de wijnglazen liggen
Hier ook zo'n met uitsterven bedreigd lid van het menselijk ras Wat fijn om te horen dat ik toch lang niet de enige ben. Tijdje geleden begon mn oude telefoon tegen te sputteren en toen heb ik een smartphone overwogen, vriend en zusje leek dat namelijk wel een goed plan. Maar toen mn oude telefoon het echt begaf ben ik toch gewoon weer voor een hele simpele prepaid gegaan. En je wilt niet weten wat ik er allemaal mee kan.... bellen, smsen, notities opslaan, alarm zetten en er zit zelfs 1 spelletje op!!!
Hier een uitstervende dertiger zonder smartphone. Heb een mobieltje met prepaid, maar die neem ik alleen mee als ik een groot stuk ga rijden met de auto, met of zonder kinderen. Verder ligt dat ding ongemoeid in de kast en zit er een prepaid kaartje in van 10 euro waar ik vervolgens een heel jaar mee doe. ik geef er dus echt niks om.
ik heb ook geen smartphone en ik hoef er geen. ik heb een samsung met schuifje en camera, goed genoeg voormij. kan alles hebben, als ie valt gebeurt er niks, is regenbestendig en kleuterbestendig, ideaal.
Hier wel een hoor, maar ken ze zeker van 30+ die er geen een hebben of net een hebben. Vind het niet gek hoor als je er geen een hebt.
ik heb ook een oude nokia. David en ik gooien dat ding zo vaak op de grond dat ik blij ben dat het geen smartphone is
Heb al zolang ik me kan herinneren een smartphone en volgende week komt er een nieuwe. Het is zelfs zo erg dat ik mijn kappote laptop niet laat maken, omdat ik met mijn telefoon ook alles kan. Als ik in gesprek ben oid zit ie wel in mijn zak en daar komt hij niet uit. Staat ook altijd netjes op stil
Ik vind het persoonlijk heerlijk on te kunnen internetten waar ik ook ben. Erg prettig voor ov bijvoorbeeld. Beetje lezen op zp, telegraaf etc. En ik vind het inderdaad ook vervelend dat iedereen maar wilt dat je opneemt of direct terug belt. Vind dat heel dwingend. Ik krijg er ook vaak commentaar over van familie en vrienden maar ze zijn het ook wel gewend zo langzamerhand! Ben niet zn telefoonneerder namelijk
Ik ook! Daar heeft mijn man een handje van helaas. Zeg er ook altijd wat van vind het onbeschoft. Geeft me zn gevoel van "ik ben schijnbaar niet interessant". Uit eten doe ik omdat ik het vooral gezellig vind om in een andere omgeving te zijn en bij te kletsen.
Ik ben een dertiger met smartphone, maar geen internet op de telefoon. Heb je tegenwoordig ook echt niet zo hard nodig. Er zijn zoveel netwerken waar je op in kunt loggen, en thuis ook. Ook heb ik geen facebook, ben ik inactief op hyves en verder bewust geen andere sociale en werk-netwerken als LinkedIn. Ik ben er ook eentje die tot ergernis van velen zeker niet altijd opneemt of terugbelt . Maar als ik weg ben zonder kinderen, zorg ik juist wel dat ik goed bereikbaar ben. Ja, ook onder het genot van een wijntje met een vriendin. Dan reageer ik eigenlijk op niemand behalve de oppas/manlief, maar dàt belletje wil ik niet missen hoor! Een paar maanden terug was ik op stap met vriendin, en vrienden van. En is sloeg stijl achterover dat er zelfs een stel (single) meiden waren die in een volle (dans)kroeg constant aan het facebooken en weet ik veel wat aan het doen waren. Felle lichten in hun gezicht, en geen aandacht voor de omgeving. Mag van mij hoor, maar als dat je doel is, zou ik thuisblijven
Mijn abonnement was vorige maand om en toen heb ik toch maar besloten voor een smartphone te gaan in plaats van een simpele nokia c3, en moet eerlijk zeggen.. zou nu al niet meer zonder kunnen zei eerst dat is niks voor mij, wat moet ik met zo'n ding waar je vanalles mee kunt behalve fatsoenlijk bellen maar het is erg leuk
Oh herkenbaar!! Iedereen om me heen heeft het maar over wahtsappen, pingen, apps etc. Nou, ik heb daar dus echt geen behoefte aan! Kan me er ook mateloos aan irriteren dat je met een groep mensen op een verjaardag zit, uit eten bent, uit gaat etc. en de helft dan met die stomme telefoon zit te spelen. En dan staat er een half uur later op facebook: "gezellig met vrienden op stap"... Nou, gezellig als je constant op je telefoon bezig bent..... Dus nee, hier geen smartphone en die zal er de eerste komende tijd niet komen ook
Hier nog zo een. Simpel nokiaatje dat kan bellen en sms'en (wat ik maar heel beperkt doe eigenlijk). Ooit zal ik vast wel een keer een smartphone nemen, dingen als wordfeud enzo lijken me soms wel leuk stiekem. Maar ik zie mezelf niet gauw iemand worden die vergroeid is met z'n foon.
Ik ben dertiger. -sorry- Maar ook zonder smartphone en facebook enzo. Wat betreft snartphone ga ik denk ik binnenkort om, die vraag ik voor mijn 31e verjaardag binnenkort. Maar zonder abonnement! Ik bel namelijk voor minder dan 2 euro per maand. Alleen wil ik toch wel graag whatsappen, onderweg even via wifi op internet kunnen om iets op te zoeken, gps enzovoorts. Maar facebook komt er echt niet in!
Hier een dertiger met in huis twee smartphones en een ipad.... ik zou ze soms het liefst door het raam willen gooien. Die van mij staat regelmatig uit of ik vergeet hem mee te nemen, zilverman heeft hem altijd aan, bij zich en zit erop te tekenen, spelen, etc. Laatst nog, een meningsverschil over de (niet lachen) de vlag van Tibet. Midden in de discussie pakt hij zijn ipad en zoekt het even op. (Ik had wel gelijk... dat was dan wel weer leuk). Maar toch... weg met die rommel!
Hier een dertiger! Ach thuis heb ik mijn retesnelle pc. Op ons inmiddels na 3 jaar wachten retesnelle glasvezel. Manlief heeft een ipad van het werk en we hebben een laptop. Wanneer zou ik via een mobieltje op het internet moeten zitten? Terwijl ik aan het fietsen ben? Ach ooit zal ik wel om gaan, maar zolang die abonnementen nog zo duur zijn, ik dat ding alleen voor nood heb. Vind ik het nog niet nodig. Als die er al komt is het als hebbeding denk ik.
Ik ben 33 en heb zeker een smartphone met internet. Ik gebruik het erg vaak. Maar goed, ben dan ook wel internet verslaafd Zo'n simpel nokiaatje heb ik hier in de la voor noodgevallen ( noodgevallen telefoon als deze het even niet doet)
Hier ook een twintiger zonder smartphone. Ik heb een simpele telefoon waar ik mee kan bellen en SMSen. Ik zie in mijn omgeving te vaak dat mensen ongeveer vastgelijmd zitten aan hun mobieltje en alsof het heel normaal is een gesprek afkappen om effe snel te kijken of er nog iets bijzonders op Facebook gebeurt is ofzo. Lijkt mij ook best moeilijk om niet bij elk piepje of tingeltje te kijken of je een berichtje hebt. Een telefoon met internet zou verslavend zijn voor mij en daarom nog maar effe niet. Er komt wel een tijd aan dat er geen 'normale' telefoons meer zijn denk ik dus dan zal ik er toch aan moeten geloven...
Hier een dertiger zonder smartphone. Ik vind het wel leuk, maar heb er uit zelfbescherming geen. Ik verdoe nu al zo veel tijd op internet, met een smartphone is er helemaal geen houden meer aan.