Hier zijn ze vorige week naar de kinderboerderij geweest maar dat was een kwestie van het zebrapad oversteken, is tegenover de school Weet niet of er meer uitstapjes komen maar hier kregen we ook een briefje voor mee naar huis dus neem aan dat we van uitstapjes altijd wel op de hoogte worden gebracht, vragen ze gelijk vrijwilligers mee, en ik zal het niet tegenhouden omdat het eventueel verder weg is. Tuurlijk denk ik ook bij mezelf 'als ze maar goed opletten' maar daar ga ik eigenlijk wel vanuit en lopend kunnen ze ook ineens de weg op rennen met alle gevolgen van dien...
Ik heb geen ervaring met psz, maar wel met het kdv. Wij hebben hier het kdv op uitgekozen, veel uitstapjes, strand, bos, kinderboerderij, ballorig, bejaardenhuis en de locatie zit 'in de grote (betaalde) speeltuin'. Ik vind het belangrijk dat ze veel buiten zijn en dingen leren. Er zijn genoeg dagen in Nederland dat ze binnen zitten.
Waarom niet? Ik vind het leuk! Met de auto zijn ze hier nooit geweest, maar wel eens met de bus naar de bibliotheek (kon je ze daar weer op pikken) en ook een keer naar de speeltuin of de kinderboerderij geloof ik. Prima hoor, mijn oudste was altijd juist gek op die dingen en luistert ook netjes. Met mijn jongste zou ik er misschien nog meer moeite mee hebben, omdat zij nogal wegloperig is. Maar dan vertrouw ik ze ook wel!
Met de psz gingen ze (gelukkig) nooit weg. Wel ondernam ik zelf altijd veel met haar. Op school heeft ze natuurlijk wel schoolreisjes en gaat ze ook met andere kindjes mee naar huis. Dan gaat ze dus geregeld mee in de auto zonder stoeltje. Voor korte afstanden vind ik dat nog wel ok. Een vader heeft geen riemen in zijn auto. Dat probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen. Maar met schoolreisjes oid verder weg met anderen in de auto, vind ik minder (zonder stoeltje), dus in dat geval rij ik liever zelf. Met de BSO gaan ze in de vakanties ook wel eens (verder) weg, maar dan gaan ze allemaal in stoeltjes. Laatst op school ook een soort speurtocht, waar ze met groepjes in de wijk gingen wandelen. Toen ben ik zelf ook meegegaan.
Ja natuurlijk. De leidsters letten nog beter op dan ikzelf geloof ik . Ik ben wel altijd zelf meegegaan om te rijden, om mijn kind bij iemand anders in de auto te zetten vind ik niet zo'n heel fijn idee. Gelukkig zaten ze altijd te springen om ouders die konden rijden.
Hier gaan ze af en toe met de Stint op pad Welkom bij Stint - hartstikke leuk en dan kunnen ze nét wat verder dan alleen met de gewone bolderkar. Ik vind het alleen maar leuk als ze juist op de dag dat onze dochter komt wat leuks gaan doen
Ja hoor geen probleem. Ik wil het van te voren wel weten en waar ze dan naar toe gaan. Hij zit nog niet zo heel lang op de PSZ dus weet niet hoe vaak het voorkomt. Toevallig gaan we vrijdag naar de kinderboerderij i.v.m thema lente. De ouders moeten in dit geval mee, omdat alle kindjes van de PSZ uitgenodigd zijn en vier leidsters (excl stagiaires) kunnen natuurlijk geen 50-60 kinderen onder toezicht houden.
Ik zou geen problemen hebben met uitstapjes op loopafstand, maar zodra er een auto bij komt kijken zou ik zelf willen rijden.
Ja...hij mag mee Ik ben echt ontzettend beschermend...maar ik vertrouw de leidsters echt 100% met mijn zoon. ( dat heb ik niet snel trouwens)
bij ons word altijd aangegeven bij uitjes dat er per kind minimaal 1 eigen begeleider mee moet, en ik werk niet op de dagen dat hij naar de pSZ gaat, dus ik ga altijd mee soms zijn er wel twee kindjes waarvan de ouders of opas/omas echt niet me kunnen, en daar zijn de juffen/stagiaires dan voor.
Voor die moeders die zelf willen rijden als het uitje verder weg is ... nemen jullie dan altijd vrij? Vreet dat geen vakantiedagen dan?
ze zouden mee mogen Mits ik de persoon bij wie ze in de auto gaan ken. en deze goede autostoelen heeft dus geen verhogers maar echt stoelen. zonder auto stoel niet in een auto is hier de regel. verder lopen ze hier wel eens naar de eendenvijver dan halen ze eerste met zijn alle 5 broden bij en ah en dan naar de vijver ik denk 500 meter heen en 500 meter terug. ze gaan hier nog wel eens met de bakfiets naar de kinderboerderij (5 grote 8 persoons bakfietsen in extreme aanwezige kleuren haha)
Dat was mijn eerste gedachte ook. En ik huur die mensen kn omdat ik vertrouw dat ze op mijn kind kunnen passen. En dus ook omdat ze in staat zijn om te beslissen wat wel en niet kan. Zo mocht mijn dochter op kinderdagverblijf mee naar de BSo en dan de kinderen uit school halen. Eerste keer vond ik het wel vreemd... Uk tussen al die groten. Tot ik d'r op kwam halen en ze dus helemaal op d'r gemak was tussen al die groten Mensen op een kinderdagverblijf weten als het goed is minstens zo goed wat wel en niet kan dan wie dan ook. Iets met professionele kinderoppas met veel ervaring.
Ja helemaal prima hoor, leuk Ik ben nog nooit mee geweest maar zou het best een keer willen doen voor de gezelligheid. Eigenlijk is alles wel op loopafstand ( boerderij, speeltuin ed ) Paar weken geleden zijn ze voor het eerst wat verder geweest en hebben ze heel netjes voor alle kinderen autostoeltjes ed geregeld.
Mijn kids zitten op kdv en mogen gewoon met uitstapjes mee. Hier heb ik ook bij aanvang toestemming voor moeten geven. Op het kdv zitten een paar kinderen die van hun ouders niet mee mogen. Vind ik echt supersneu voor ze. Carnavalsoptocht bij de "grote" school en hun mochten niet mee. Kinderboerderij, bieb enz. Ze mogen niet mee. En tuurlijk proberen de leidsters het zoveel mogelijk te "plannen" door onder de slaapjes weg te gaan of de kids tijdelijk onder te brengen bij een andere groep. Maar ze horen het toch op een gegeven moment van de andere kinderen. Sneu.