Ik moet ook een uitstrijkje laten maken, maar dat komt doordat ik tussentijdse bloedingen heb. Ze wil dit eerst doen, voordat ik overstap naar een andere pil. Maar ook dit is voor mij de eerste keer, en zie het totaal niet zitten. Heb wel gelezen dat het binnen 10 minuten klaar is, maar toch vind ik het helemaal niks
Inderdaad ligt het aan de praktijk of de huisarts het zelf doet of de assistente. als de assistente het doet kun je ervanuit gaan dat zij dit ontzettend vaak doet. Goed dat je nu toch meteen een afspraak gaat maken. Het is voor je eigen gezondheid en zo belangrijk. Ik word hier telkens weer boos over op mijn moeder. Zij is nu 48 en heeft nog nooit een uitstrijkje of borstonderzoek gehad, omdat ze zoch zo schaamt. Ik denk maar bij mezelf: kom op mens, die mensen hebben wel meer blote fluiten dan de jouwe gezien. Dit onderzoek wordt je gratis aangeboden, laat je nakijken!!' Helaas krijg ik haar maar niet overgehaald en daar baal ik behoorlijk van.
Geen idee, ik ga hier elk jaar en altijd bij de gyn. ((Het is hier gewoon routine, alle vrouwen gaan jaarlijks of 2-jaarlijks voor hun uitstrijkje, vanaf het moment dat je seksueel actie bent)
PS een uitstrijkje stelt echt niks voor hoor. Is het de eerste keer dat je dat krijgt? Ze zet er gewoon zo'n eendenbekje op en met een groot wattenstaafje nemen ze een monster. Het is zo gebeurd
Voor zover ik het weet doet de assistente alle uitsrtijkjes bij mijn HA, dit omdat veel vrouwen het fijner vinden dat een vrouw het doet, en omdat de HA zijn tijd te duur is Mij maakt het niet uit hoor, ik heb het bij de HA laten doen omdat zijn assistente er niet was, en hij voelde zich ongemakkelijker dan ik. Maar het helpt misschien ook wel dat ik met mijn zwangerschappen zoveel controles heb gehad dat de hele wereld volgens mij m'n doos heeft gezien
Oke Hahaha, het is ook wel zo dat er natuurlijk duizenden vrouwen daar liggen, maar ik vind het ook niet zo'n prettig idee. Maarja aan de andere kant denk ik maar, dan weet ik wel wat er aan de hand is.
Het uitstrijkje zelf duurt denk ik 1,5 minuut. Speculum inbrengen, baarmoedermond opzoeken en cellen afnemen. Het uit- en aankleden duurt langer En dames, het is echt niet nodig om je te schamen. Het is ongemakkelijk natuurlijk maar schamen; echt niet doen.
ik moet a.s donderdag om half 9 bij ons doet 1 assistente het altijd op de donderdag of vrijdag ochtend ik vertrouw ze daar wel in zo een onzin om daar voor een gynecoloog lastig te vallen een minuutje werk
heb wel een megalang shirt aan ik vind het altijd zo een blote bedoeling het ergste wat ik ooit met mijn huisarts mee maakte was dat hij aan mij vroeg waarom ik nuttige haren weg scheerde mijn god zeg alles verkrampte en tot overmaat van ramp vroeg hij of ik nog maagd was omdat ik niet meer kon ontspannen was al 10 jaar getrouwd
Nou, die huisarts had dan bij mij zijn eerste en laatste uitstrijkje gemaakt!! Dan zocht ik wel een ander voor de volgende ronde. Wat een belachelijke opmerkingen zeg!!
All, Meiden gaan!!!! Bij mijn eerste uitstrijkje toen ik net 30 was had ik meteen twee keer een pap3a uitslag en moest dus meteen de onderzoeken in.. het kan echt snel gaan dus doe jezelf eenplezier en laat je controleren! Nu is alles goed na 3 jaar gyn bezoeken, maar zodra ik bevallen ben ga ik meteen weer een afspraak maken! edit, en ja, het is en blijft een genante vertoning.. maar na 3 minuten sta je weer aangekleed buiten..
Tja, niet erg handig om zoiets te zeggen. Ik denk dat het scheelt dat assistentes eigenlijk altijd vrouwelijk zijn en ook weten hoe het is omdat ze vaak zelf ook weleens een uitstrijkje hebben ondergaan of weten hoe het is om zich een beetje ongemakkelijk te voelen om uit de ´´kleren´´ te gaan. Mannen hebben daar volgens mij sowieso al minder problemen mee.
Voor iedereen die er tegenop ziet: niet doen! Echt niet, wij waren al 2,5 jaar bezig, en ik keek zo op tegen de onderzoeken down there dat ik niet eerder durfde. Maar nu we toch zijn gegaan, kan ik alleen maar zeggen dat het echt echt echt zo erg meevalt. Ze doen echt raar over helemaal niks, en hebben al zo veel gezien. Ze kijken er ook heel anders naar dan jezelf doet, het interesseert ze echt niet hoe het er uitziet. En voor hun is het even interessant als een elleboog, dus maak je daar echt niet druk om. Het is gewoon even een minuutje dat je daar ligt, maar de zenuwen en schaamte waren echt na 5 seconden al weg. Gaan dus!
Ik heb ook pas een uitstrijkje gehad wel voor iets anders maar t viel me echt zo erg mee , terwijl ik echt daarvoor 2 dagen zenuwachtig was dat ik er niet van kon slapen. Je voelt er niks van, t is alleen effe een drukkend gevoel als ze de eendenbek erin doen maar van dat wattenstaafje dat ze langs je baarmoedermind wrijft voel je echt niets hoor. Dus echt doen, voor zoiets belangerijks zou ik t zeker doen.
Ik zag er ook tegenop, maar mijn schoonzus heeft uitslag pap3b gehad, dus ik ben gewoon gegaan. En dacht ook: tjee, ik ben al twee keer zwanger geweest en dr hebben inmiddels zoveel mensen daar naar binnen gegluurd, dus de assistente kan daar ook nog wel bij. Ik vind het trouwens veel prettiger dat de assistente het doet dan de huisarts. Omdat ze ook een vrouw is en ook die onderzoeken krijgt en dan beter begrijpt hoe het is om daar te liggen.
Nou lekkere opmerking zeg. Maar nu je het toch zo zegt: wat is dan eigenlijk het nut van die haren? Ik zie het nut er niet van in hoor.