Ik was net in de tuin om wat speelgoed op te ruimen, steek ik mijn hand per ongeluk in de aarde en jawel, in een behoorlijke diareeachtige poep van onze lieve kat! Gelijk naar binnen (kokhalzend) en mijn handen wel drie keer gewassen. Mijn vraag is, helpt dat om taxoplasmose te voorkomen? Misschien een beetje hysterisch, maar ik ben gewoon hysterisch in de zwangerschap. Voel me zo stom om de VK hier mee lastig te vallen.
Denk dat het goed komt hoor.... je hebt niet gelijk daarna je vingers afgelikt neem ik aan Snap dat je geschrokken bent en je kan even je vk bellen ter geruststelling maar denk dat het echt mee valt
Denk dat je je hierin niet teveel zorgen moet maken. Inderdaad handen heel goed wassen (detol handzeep vertrouw ik hiervoor) en misschien eens goed met een borsteltje onder je nagels schrobben. Ik dacht dat het vooral gevaarlijk is als het in contact komt met mond en ogen, en dat toxoplasmose niet door de huid heen komt, anders zou je toch ook geen rauw vlees mogen aanraken om te bereiden.
Gelukkig ben ik vegan, anders zou ik inderdaad ook stressen na het bereiden van eten. Ik heb nu denk ik 10 keer mijn handen gewassen en zelfs alcohol overheen gegooid (ik heb alleen tequila in huis, mijn man lag in een deuk!). Ik vind dit echt zo stom vanmezelf. Maar goed, het is wel een goed excuus om mijn man voortaan de tuin te laten opruimen
Gelukkig is de kans dat je besmet raakt met taxoplasmose heel klein en dat de kleine er ziek van wordt is nog kleiner. En er is een kans dat je al eens taxoplasmose hebt gehad in het verleden. Dan heb je al antistoffen opgebouwd
Volgens mij moet je het echt binnen krijgen dus als je je handen niet in je mond hebt gestopt is er niks aan de hand. Goed wassen met desinfecterende zeep en volgende keer handschoenen dragen in de tuin. Of het je man laten doen. Volgens mij word je in België geprikt op toxoplasmose. Als je dan antistoffen hebt hoef je je hier geen zorgen meer over te maken. Ik snap niet dat ze dat hier niet doen.
Ten eerste, bedankt voor het verplaatsen van topic! Ik snap het ook niet. Dit is mijn derde, maar ik ga het nu prikken. Wat ik heb gelezen is dat het niet productief is ofzo. Ik ga volgende week prikken. Ik heb er zelf om gevraagd. Kunnen ze gelijk kijken of ik het heb. Maar nu het een dagje verder is, denk ik niet dat ik het heb opgepakt gisteren. Ik heb echt zo vaak mijn handen gewassen en ook nog eens tequila er overheen gegooid. Alles wat er nog leefde is nu zeker dood en nu mijn handen lekker invetten want die zijn super droog. Ik verschoon de bak echt nooit en als ik in de tuin werk doe ik ook handschoenen aan. Dit is echt zo'n stom ongelukje.
Inderdaad, hier bij ons (België) wordt dat standaard getest rond de termijnecho. Best handig als je immuun bent! Ik ben helaas niet bij de gelukkige