3D echo's en ervaringen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door DragonBaby, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik heb pas besloten dat ik twee keer een 3D echo wil laten maken, ik weet niet precies waarom maar het eerste dat in mij op kwam was dat ik heel graag wou gaan met 25 weken.
    Nou werd er op de site geadviseerd dat er wel vier weken tussen zit.
    Dat zou betekenen 21 weken of 29 weken.

21 weken vond ik niet leuk, ik heb dan liever voor de 20 weken echo de 3d echo. Dus dan zou ik aan de 18/19 weken denken.
    Alleen wordt vaak wel gezegd dat het wel jammer is omdat het wat vroeg is.

29 weken vind ik zelf wat te laat, ik zou de 28 weken als max in gedachte hebben.

Daarnaast leek het me leuk om voor de 20 weken echo via een 3D echo het geslacht te zien. Maar ik vroeg me af of mensen hier ervaringen mee hebben. Is het nou echt veel leuker om het op deze manier te zien? Of is dat niet heel erg aan te raden?

Dus ik zit nou te overwegen, vandaar dat ik wat ervaringen wil hebben van andere die het gedaan hebben, om de aantal weken gewoon te veranderen.
    Ik vroeg me ook hiermee af of er mensen zijn die twee keer een 3D echo gehad hebben en rond welke tijd ze gegaan zijn. En ook of ze het achteraf toch iets te vroeg of te laat vonden.
    Ik weet dat het voor iedereen anders is, maar vind het toch fijn om even eerst te kijken naar hoe andere dit ervaren hebben.

Alvast bedankt :D

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb maar 1x 3D gehad en dat was met 27weken.
    Toen ik daar was voor de geslachtsbepaling (zat ook in dat paket) mochten we wel even 5min spieken in 3D:D
    Was mooi maar alles is dan nog zo klein en skelet achtig.
    Met 27wk zie je echt een mooi mensje met al bolle wangetjes!
    Zou zelf ook niet later als 29wk gaan.

3. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Wij hebben er een gepland staan met bijna 28 weken.
    met 15,6 hebben we 2d geslachtsbepaling gedaan maar ook tijdje in 3d kunnen kijken maar ik vind 2d echt nog mooier op die termijn dus zou nooit zo vroeg voor 3d gaan.

4. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Wij hebben bij onze dochter een 3D gehad rond 27 weken. Dit is echt aan te raden; het kindje is dan echt al wat ronder, zoals iemand hierboven al zei. En je kunt het meeste nog in beeld krijgen, dat is later soms erg moeilijk, vooral als ze vroeg zou indalen.

Onze dochter was prachtig op 3D; enorme bolle wangen en prachtige voetjes en handjes gezien. Deze keer doen we het niet weer omdat het toch wel prijzig is, maar ik raad het wel aan!

Grtz Pinda

5. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Ik heb een geslachtsbepaling gehad met 18 weken. Ze heeft toen ook een stukje in 3d laten zien, vond ik wel bijzonder, maar ik zou op dat termijn nog niet speciaal voor een 3d echo gaan. Daarnaast is het geslacht echt heel moeilijk in beeld te brengen in 3d op dat termijn, weet niet of ze dat uberhaupt al doen.. (bij ons dus niet)

De 3d echo heb ik met 25 weken laten doen. Op advies van het echo bureau. Was een prachtige echo. Vond het kindje absoluut niet meer mager. En alles was goed te zien..

Bij dochterlief hadden we de 3d echo met 27 weken, die beelden waren net wat duidelijker, maar dat kwam denk ik voornamelijk doordat ik een voorliggende placenta en meer buikvet heb dit keer!

Bij de echo met 25 weken liet ze het geslacht wel in 3d zien, en toen zei ze dat het nog allemaal erg klein is dus niet goed te zien. Op de 2d echo was echter beide keer overduidelijk dat we een jongen verwachten!

Succes & Veel plezier!

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij beiden met 28+ weken gedaan en echt een prima periode voor 3D. Wel vond ik een enorm verschil in echo praktijken... Vond Barendrecht de beste.

7. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Hier met 25 weken gedaan en vond het prachtig! Niet eng en ook geslacht was hartstikke goed te zien!

8. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Ik heb rond 27/28weken gedaan, was echt mooi om te zien! Bij ons zeiden ze dat dit dit de beste tijd was om een 3D echo te laten maken

9. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Ik wil zelf ook graag nog een 3d echo binnenkort. Denk dat een 3d bij 20 weken ook heel mooi is, maar bij 28 weken schijn je al echt te kunnen zien op wie die lijkt!

2D en 3D-echo 20 weken zwanger - YouTube

Hier een echo met 20 weken. Laatste stuk is ook 3d, en vind het toch bijzonder mooi om te zien!!

10. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Wij hebben hem gepland staan over 2 weken, dan ben ik precies 27 weken.
    Ik heb met de geslachtsbepaling met 14 weken ook even 3d mogen kijken en heb daar ook een foto van meegekregen naast de 2d fotos maar als ik eerlijk ben vond ik hem daar nog wat 'eng'. Misschien ontaard om te zeggen maar ik vond het net een alien.. Heel groot hoofd, klein lijfje, gek gezichtje, nee het is geloof ik wel duidelijk dat ik dat niks vond haha.

Kijk wel heeeeeeeeeel erg uit naar de 3d echo, ben onwijs nieuwsgierig

11. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Bedankt iedereen voor de reacties.

Niemand dus verder die twee keer een 3D echo heeft gehad?

Ik kon hier ook wel kiezen voor een keer 2D en een keer 3D, maar ik vind de kosten niet veel verschillen met twee keer een 3D. Vandaar dat ik maar gewoon gekozen heb voor twee keer een 3D omdat dat me dan ook echt leuker lijkt.

Denk dat ik inderdaad maar die ene keer naar de 27/28 weken verschuif.
    De andere keer twijfel ik dan nog wel, maar dat is nog even goed nadenken dan :)

12. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    wij hebben over 3 dagen een geslachts bepalende echo. Ik had er ook 1 direct gemaakt voor de 3-4d echo. Ik had ook aan haar gevraagd of hij ook met 21 weken gemaakt kon worden. Ze zei dat dat kon, maar ze raadde het niet aan omdat je dan niet het mooiere resultaat kreeg dan dat je tussen de 25 en 30 weken krijgt. Dus heb toch omdat zij het zeker aanraadde het toch met 26 weken en 5 dagen een afspraak staan. Ik neem aan dat ze wel weet waar ze het over heeft. Als je het echt alleen voor de geslacht wil doen, dan zou ik een geslachts echo doen.

13. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    Hier bij al onze kinderen 3 en 4 D echo`s laten doen....
    Wij hebben bij onze laatste de echo laten doen met bijna 30 weken zwangerschap en hebben hebben prachtige beelden hoor..
    ook bij de vorige zwangerschappen zaten we rond dit termijn ;>) wij gaan altijd naar echopraktijk koekeloere gegaan in enschede...wel een stukje rijden maar dan heb je wel wat!

14. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Ik ben 8 april jarig, dan ben ik 30w1d, het weekend ervoor nodig ik de familie uit en vrienden. Ik wil graag geld vragen om zo de 3D echo voor m'n verjaardag te krijgen zeg maar en die dan hopelijk op m'n verjaardag ( ik ben maandag 8 april jarig ) te laten doen.

Is dat nog aan te raden met 30 weken of is dat dan alweer te laat ??

15. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Dit was onze 3D echo met 18 weken, we kwamen voor geslachtsbepaling, maar ze heeft hem ook even op 3D gezet.

Achteraf vind ik het wel jammer dat ik later in de zwangerschap niet nog een 3D Echo heb laten maken.
    Bij een 2e zou ik misschien ook wel 2 laten maken.

16. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ze raden aan om 3D tussen de 25 en 30 weken te doen. Dan heeft het kindje iets meer spek maar past het nog wel goed in beeld. Wel heb je ook mazzel nodig om een goede 3D echo te krijgen. Als het kindje met zijn handje voor het gezicht ligt of tegen de baarmoederwand met zijn gezicht krijg je geen compleet beeld.

Ik heb de 3d/4d echo met 29.4 gedaan en erg blij ermee. Ik heb hem gekregen en ik vond het echt leuk. Ik vond zelf trouwens het geslacht beter te zien met 2d. Bij de geslachtsbepaling hebben we trouwens ook beelden in 3d gekregen. Deze zijn beduidend minder mooi en herkenbaar omdat het kindje nog heel erg weinig vlees heeft.

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Als je het geslacht graag wil weten zou ik dan vroeg gaan (13-16 weken) gewoon in 2D en met een week of 26-28 een 3D echo laten doen omdat het dan gewoon op zijn mooist is.

Deel Deze Pagina