slechte MAR-test, wat nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door toekan, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    #1 toekan, 3 jul 2012
    Laatst bewerkt: 3 jul 2012
    Hoi allemaal!

Net als jullie allemaal, dacht ik toen we de stap voor een kindje zetten, het wel snel in orde zou komen. Mijn man en ik zijn nu iets meer dan een jaar bezig, maar op zich hadden we nog steeds de hoop dat het bij ons 'gewoon wat meer tijd nodig had'. Omdat de onderzoeken standaard na 1 jaar beginnen, gingen ook wij hiermee aan de slag met het idee: het zal wel goed zijn, we hebben gewoon wat meer tijd nodig OF misschien is het iets kleins en lukt het ons daarna wel..
    Eerste op de agenda: een sperma-onderzoek. Toen we gisteren de resultaten terug kregen, beefde de wereld een beetje onder onze voeten. Op en top sperma, maar een heel slechte MAR-test. alles boven de 40% is zorgwekkend, mijn ventje scoorde 97%. kort wil dit zeggen dat mijn mannetje zoveel anti-stoffen aanmaakt tegen zijn eigen sperma dat het nooit tot bij mijn ei kan geraken omdat hij tegen zichzelf aan het vechten is. Conclusie: geen natuurlijke zwangerschap mogelijk.. we stonden aan de grond genageld.. We hadden zoveel vragen die we wilden stellen, maar onze HA had niet de nodige expertise... dus blijven we met al onze vragen even in de kou staan...
    Vandaag ging hij contact opnemen met een fertikliniek en horen wat onze volgende stappen zijn... Uiteraard moet ik ook nog onderzocht worden. We mogen er niet aan denken, maar wat als die uitslag ook een probleem bloot geeft?

Onze droom van thuis een kindje te maken, wordt dus geen werkelijkheid. Al lijken we het nog niet te beseffen. Het lijkt nog steeds alsof dit niet ons aan het overkomen is... het echte besef, zal nog wel komen...

Zijn er nog dames waarbij het sperma-onderzoek een slechte MAR-test aangaf? En wat hebben jullie verder ondernomen en hoe loopt het jullie nu?

Liefs
    Toekan

2. debora76

debora76 Lid

5 jan 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas kannik je niet beantwoorden over die speciefieke test. Mijn man heeft slechte zaad dus we zijn aan de icsi begonnen. Ik geloof dat dat ook vor jullie een oplossing kan zijn, maar weet niet zeker. Succes in iedere geval :)

3. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Bij ons ook zeer slecht zaad. Weet nog goed hoe het voelde toen we het nieuws kregen...de wereld zakt even onder je voeten weg...
    Neem de tijd om er aan te wennen en informatie te verzamelen.
    Er zijn nog mogelijkheden, dus verlies niet de moed!

Deel Deze Pagina