Uitstrijkje lichte afwijkingen en zwanger worden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sa1980, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Hoi,

Ik weet niet of ik mijn vraag in het goede forum heb staan..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Gisteren heb ik de uitslag van mijn uitstrijkje gehad, dit was niet helemaal oke nl PAP 2. Er wordt nu over 6 maanden een nieuw uitstrijkje gemaakt.

Er is een wens om weer zwanger te worden en daardoor zou ik bij een zwangerschap pas 6 maanden NA de bevalling een uitstrijkje mogen maken. Ik weet niet zo goed wat nu verstandig is. Hebben jullie ook zoiets meegemaakt?

De huisartsassistente kon me niet verder helpen. Vanmiddag belt de huisarts nog op voor overleg maar ik wil graag weten of jullie hier ervaring mee hebben.

Gr

2. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ikzelf had PAP 3B en toen moest ik wel uitkijken met zwanger worden. Ik weet niet hoe het zit met PAP 2. Ikzelf zou een gyn bellen of de assistent en het navragen.

Succes:D

Liefs,

Sam

3. oodie

oodie Lid

27 jan 2010
    98
    0
    6
    Ik had zelf ook PAP3B (2 keer zelfs) en mocht ook niet zwanger worden. Heeft onze kinderwens helaas meer dan een jaar vertraagd. Weet ook niet hoe het met PAP 2 is...zou de gyn even bellen...die heeft er toch meer verstand van dan je huisarts.

Succes,
    Oodie

4. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Ik heb pap3a en moest even stoppen met zwanger willen worden, alleen later bleek dat ik toen al zwanger was. Ze hebben inwwndig gekeken..toen helaas een miskraam met 12 weken maar dat komt niet daardoor hoor.
    Nu mogen we ook gewoon verder gaan omdat ik eerst zwanger wil worden en daarna behandelen,bang dat het echt mis gaat daarna... Dat vonden ze geen probleem want heel ernstig schijnt het niet te zijn. Als er ooit een kleintje is ga ik dat laten behandelen..succes!!

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik had PAP2a en moest een extra onderzoek, weet niet meer hoe die heet. Een laboscopie ofzo...? Was een onderzoek waarbij de gyn iets van een azijnzuur oid op mijn baarmoedermond stipte en dat zou dan meer bekend maken. Dat onderzoek was goed en mocht ik zwanger worden. Ik moet nu na de zwangerschap alleen nog wel een uitstrijkje laten maken.

6. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet niet beter dan dat je gewoon zwanger mag worden met PAP2, zijn wel afwijkingen maar niet in zo een hele erge fase.

7. Gusam

Gusam Niet meer actief

ik had voor mijn zwangerschap ook pap3a en ben gewoon zwanger geworden, mijn gyn heeft er verder niets van gezegt, ze wilde eerst een uitstrijkje in mijn zwangerschap maken, maar ik heb zoiets wacht maar gewoon.

Dus volgens mij mag je gewoon zwanger raken, maar vraag het voor de zekerheid even na.

XXX Gusam

8. Laust

Laust Niet meer actief

Ik had ook pap2 toen ik zwanger werd. Ik ben alleen ongepland zwanger geraakt dus ik weet niet of ik zwanger had mogen worden als ik had overlegd. Vorige maand heb ik weer een uitstrijkje laten maken en weer pap2 dus nu weer een keer in december.

9. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties.
    Heb ondertussen wel de huisarts gesproken maar eigenlijk ben ik nog niet veel verder. Volgens haar is het altijd beter om te wachten maar ze wist het eignelijk ook niet...

Ze gaat morgen met de gyn overleggen en belt mij dan nog terug.

Allereerst ben ik natuurlijk niet blij met deze uitslag en vind het ook een beetje eng maar als nu onze zwangerschapswens ook nog minimaal 6 maanden uitgesteld zou moeten worden wordt ik daar erg verdrietig van..

Ik begrijp het wel want als ik nu zwanger zou worden kunnen ze pas over 9+6 maanden een betrouwbaar uitstrijkje maken.

Deel Deze Pagina