Dames hebben jullie tips om niet teveel aan te komen. Bij mijn vorige zwschap was ik 35 kilo aangekomen nu na 2 jaar alles kwijt maar nu ben ik weer zw wilde eerst alle kilo's kwijt raken maar nu wil ik niet weer te veel aankomen. Ik was erg misselijk maar als ik eet heb ik er geen last van. misschien iemand tips
Ik herken het heel erg .... Bij onze dochter ben ik 27 kilo aangekomen ... En ik lette juist de hele zwangerschap op wat ik at en hoeveel en noem maar op ... En toch kwam ik heel veel aan .... Gelukkig is elke zwangerschap anders ... Ben nu dus bijna 15 weken en nog geen kilo aangekomen .. ben zelfs 5 kilo afgevallen .... Waar ik dus echt heel erg blij mee ben ...
Geen tip voor je, wel hier hetzelfde probleem! Was 28 bij de eerste zwangerschap aangekomen!! Nu bijna 19 weken en nog maar 2 kilo maar dat was bij de eerste ongeveer ook zo Moet wel zeggen dat ik echt heb zitten schransen,daar let ik nu echt op!
Ik was ook vast van plan om niet teveel aan te komen deze zwangerschap maar ik merk gewoon dat ik de energie uit mijn eten nodig heb. Nu eet ik wel veel gezonder dus bruin brood, fruit nou ja, gewoon gezond dan bij mijn dochter. Bij de eerste heb ik mij helemaal laten gaan aan koek, snoep en alle andere lekkere dingen. Maar....Ik kom nu net zo snel aan. Ik heb gewoon aanleg om snel aan te komen en heb me erbij neer gelegd dat ik het straks gewoon weer eraf moet sporten en lijnen. Ik vind zolang ik gezond eet (en natuurlijk zitten daar ook echt wel eens koekjes en snoepjes tussen) dan is het maar zo. Waarschijnlijk blijft het bij twee en ga er heerlijk van genieten zonder te moeten stressen dat ik teveel aan kom. Ik ga dus niet meer op de weegschaal ! Ik moet weer de rest van mijn leven denken om mijn lijn en ga dat dus niet ook tijdens mijn zwangerschap doen.
bij mijn eerste zwangerschap was ik 25 kilo aangekomen nu 15, heb niet het idee dat ik iets anders doe. ik vreet genoeg. misschien omdat ik het nu drukker heb nu ik al een kleine heb lopen? 15 kilo is natuurlijk nog genoeg maar als ik het er 1 keer af kan krijgen dan ook wel 2 x
Ook ik ben heel erg bang om weer dik te worden. Vorige zw schap was ik ca 30 kilo aangekomen. Ik woog op mijn max 100 kg. Dat was in 2003. Vorig jaar woog ik 64 kg, was er errug blij mee. Nu ben ik 24 wkn zwanger en ik weeg al 81 kg. HEb in het begin vreselijk lopen schransen dus is mijn maag alweer uitgezet. Nu stabiliseert de boel zich, maar ik voel me zo dik en vet. Ik baal er ontzettend van. Ik weet ook niet hoe ik mij moet inhouden. Ik lig de hele dag (nu vakantie), slaap, beweeg echt minimaal, maar eet wel 6/7 boterhammen en 1,5 bord warm s; avonds. Oja en ik snoep ook nog. Ongelooflijk he. Ik vind het heeeeeeeeeeeel moeilijk. Sorry geen tips ofzo.
Probeer in beweging te blijven en gezond te eten..... Dat is denk ik de basis! Als je aanleg hebt om dikker te worden, zul je daar tijdens je zwangerschap niets aan veranderen. Wat wel handig is, is om de Eetmeter bij te houden; dan krijg je inzicht in je eetpatroon en kun je dus zien of je écht te veel binnen krijgt ofdat het een oorzaak buiten het eten is. Zie hier voor de Eetmeter: Eetmeter - Home En ik denk dat het ook verstandig is om je angst met je verloskundige te delen, wellicht kan die je doorsturen naar een dietiste.
Belangrijkste is vooral gezond eten en proberen het vette eten te laten staan, gewoon proberen te blijven bewegen ed .. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap 15 kilo aangekomen en zijn er daarna nog 15kilo extra geworden na de zwangerschap, nu ben ik 19 weken zwanger en 15kg al kwijt geraakt .. En dit komt alleen maar door puur gezond eten en lekker te bewegen.. Gezond eten en bewegen is ook als je zwanger ben een hele goede basis om mee te beginnen
Ik neem het ook voor, ben op 1 kilo na weer op het gewicht van voor de zwangerschap en net weer zwanger, wil niet weer ruim 20 kilo aankomen! Maar heb tijdens vorige zwangerschap de laatste 12 weken ook bijna helemaal bedrust gehad, dus dat hoop ik nu niet weer te krijgen
Bedankt voor alle reacties dames. @flootje niet in een dip gaan zitten hoor die kilo's gaan er echt wel weer af ik ben 2 jaar bezig geweest met 35 kilo dus het kan echt. Ik ben me goed aan het inhouden ha ha. Brood probeer ik zoveel te vermijden want dat is voor mij echt een dikmaker. Heb hiervoor geshaked en ik moet zeggen ben pas in 6wk 2 kilo aangekomen ivm vakantie want had geen zin om te shaken. Dus dat vindt ik wel positief. Ik probeer maar 12 tot 15 aan te komen pffff of het gaat lukken zien we pas over 35 wk. Ik moet er wel bij zeggen dat ik na mijn bevalling al 12 kilo kwijt was hield erg veel vocht vast en had erg veel vruchtwater. Er bleef komen zij de vk zowat een hele rol papier verbruikt nee dat is overdreven. De dat voor de bevalling woog ik bijna 130 kilo. Ben wel lang hoor dames maar dan nog 50 kilo te zwaar.
Ik ben bijna 24 weken zwanger en heb er ook al 10 kilo bij! Vind dit echt zóóóó erg en baal hier echt heel erg van!!!!!! Ik heb dus geen tips, ik eet trouwens wel goed moet ik zeggen...
Ik ben met de eerste ook 33 kilo aangekomen, maar heb/had me ook echt voorgenomen dat nu niet meer te laten gebeuren!! Ik ben nu pas 2 kilo bijgekomen. Maar ik snoep ook echt minimaal, eet gezond dus mocht het de laatste weken toch nog hard gaan weet ik iig dat het niet door mijn eet patroon komt dat vind ik zelf een fijne gedachte
Ik denk dat je er weinig aan kan doen haha behalve dan niet teveel snoepen... bij mijn zoontje kwam ik 25 kilo aan! nu ben ik op de helft en is het nog maar 2 kilo... nou hopen dat het zo blijft gaan!