Hallo meiden, Graag ervaring gevraagd. Er zijn al verschillende metingen ed. geweest. De buik en het beentje liggen een halve week voor. Maar het hoofdje ligt 3 weken achter en komt dus ook onder de laagste lijn van de groeicurve. Nu krijgen we volgende week een echo helemaal gespitst op het hoofdje. Mijn vraag is eigenlijk zijn er meiden met ervaring en wat heeft je kindje er wel of niet aan overgehouden? Voor de rest ziet de baby er normaal en gezond uit, maar ze willen het toch even extra bekijken. xxx Joyce
Ha Joyce, Bij ons lag ons meisje helemaal ruim 3 weken achter en toen we 2 weken later terug moesten was ze weer amper gegroeid. Waarschijnlijk kreeg ze niet genoeg voedingsstoffen meer maar er is nooit een reden gevonden. Ze ook iets te vroeg geboren maar alles was wel gewoon goed met haar. Toen ze geboren was liep ze 4 weken achter op de groei. Ze was gewoon heel klein, ook een heel klein hoofdje maar daar is nu niks meer van te zien hoor. (ze is nu 7 mnd). Ik weet niet hoe het zit als alleen het hoofdje achterloopt, hebben ze niks gezegd?! Bij mijn zus liep het hoofd juist heel erg voor maar dat was verder geen probleem... hebben alleen gekeken of het wel op de normale manier geboren kon worden! Succes bij de volgende echo!
Nou ja in eerste instantie ziet alles er normaal en goed uit, ze hebben verder nog niets gezegd over wat eventueel de gevolgen daarvan kunnen zijn, omdat ze verwachten dat er niets aan de hand is. Maargoed je gaat je toch zorgen maken natuurlijk. Ze hebben wel ook de navelstreng en placenta bekeken omdat ik sowieso maar 2 aders in de navelstreng heb zitten, waardoor een groeiachterstand kan komen. Maargoed dat is verder allemaal goed en het vreemde is dan ook dat alleen het hoofdje achterloopt en de rest niet zeg maar. Maargoed heel erg ebdankt al voor je antwoord. xxx Joyce
Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt hoor! Bij mij werd toen inderdaad ook gekeken naar de doorbloeding van de navelstreng e.d. Weet je toevallig ook het geslacht? Het schijnt dat meisje zo in zo ook altijd wel een kleiner hoofdje hebben. (maar kan ook een bakerpraatje zijn hoor, ben geen arts.. haha) Hoop voor je dat het uiteindelijk allemaal mee zal vallen en dat je zal bevallen van een gezonde zoon of dochter!! edit: zie dat je zoontje ook niet heel groot was bij de geboorte, had hij ook een kleiner hoofdje of was hij helemaal wat kleiner?! Hoop voor je dat ze je in ieder geval meer duidelijkheid kunnen geven, het ergste is de onzekerheid!!
mijn zoontje was geheel kleiner en waarschijnlijk kwam dat ook mede door de medicatie tegen hoge bloeddruk. Maar hoofdje was ook kleiner maar niet zo erg veel kleiner. xx joyce dank je
Gelukkig alles goed. Het hoofdje is idd gewoon erg klein en ze hebben gelukkig geen bijzonderheden ontdekt. We krijgen gewoon een beebje met een klein hoofdje. xxx Joyce