Beste verloskundige, Ik ben nu 15w3d zwanger en blijf helaas enorm bezorgd. Ik heb aan het begin van mijn zwangerschap nogal wat bloedverlies gehad en ben daar enorm van geschrokken. Gelukkig was met de 12w echo alles goed en vorige week het hartje ook gehoord met de doptone bij de vk. Mijn vraag is eigenlijk hoe groot de kans is dat het nu nog misgaat? Ik weet dat ik de 13 weken grens voorbij ben, maar heb toch veel moeite te genieten van mijn zwangerschap. Ik hoor in mijn omgeving ook relatief veel verhalen dat het nog fout is gegaan in week 16 of week 18 (terwijl er dan een week ervoor niets aan de hand was). Hoe groot is die kans eigenlijk? Zijn daar ook percentages voor? (ik heb weleens gehoord 1%?) Ik weet dat er geen garanties zijn, maar kom ook moeilijk los van de zorgen Alvast bedankt voor het antwoorden. Groetjes, Lunipoe
HOi lunipoe, Hoe groot de kans is kan ik je niet in percentages vertellen maar de kans is heel klein als je de 12 weken bent gepasseerd. Je hebt het zelf al met de doptone gehoord! Je kan lekker gaan genieten! Vertrouw op je lichaam. Natuurlijk blijft het spannend het is toch een klein leven in je, maar vertrouw erop dat het goed gaat! Imke