Bah hondenpoep!

Discussie in 'De lounge' gestart door Juul75, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Grrrr. Net terug van het consultatiebureau met mijn zoontje in de maxi cosi en mijn dochtertje op haar fiets. Ik ben een kwartier bezig geweest om de hondenpoep van allebei de vervoersmiddelen af te krijgen. Gadver, het zat nog tussen de spaken! Is het nou zo veel moeite om die stront op te ruimen als je hond gepoept heeft? :(

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier ook een enorme ergernis, altijd poep tussen de wielen van de buggy/wandelwagen...:(

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ja dat is heel veel moeite :x : het is vies, je moet ervoor bukken, dan loop je met zo`n vies zakje rond. Ze kijken liever de andere kant op als hun hond zit te sch****ten. Ook pupulair hier: hond los laten lopen niet naar het beet omkijken en zelf lekker door lopen (resultaat poep in onze voortuin!).

Hier ook altijd hinkstapsprongen om de poep te ontwijken, wagens hoeven gelukkig niet binnen die staan in de garage maar er zit regelmatig poep aan. Valt niet mee met een bolderwagen/ duowagen om poep te ontwijken.

Zou het liefst alle honden en baasjes hier willen elimineren (nouja op die paar die het opruimen na, maar dat zijn er niet zoveel :x gezien de hoevelheid die ik overal tegen kom)

4. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Hier ook een ergernis
    Wij hebben zelf ook een hond maar die gaat zo diep in de bosjes in het park zitten waar geen mens komt (die schaamt zich volgens mij als die zijn grote behoefte aan het doen is)
    Ik snap best dat anderen een hekel krijgen aan hondeneigenaren die de hondenpoep niet opruimen
    Mijn dochter had het laatst ook onder de schoenen en was daarna door het hele huis gelopen

5. Skye

Skye Niet meer actief

Nee, dat is helemaal geen moeite en ik doe het dus ook altijd!!! Ik ruim altijd de poep op en heb zelf ook een hekel aan hondeneigenaren die het maar normaal vinden dat hun hond op de stoep schijt en dat ze daarna niet eens de moeite nemen om even de poep op te ruimen!!

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben zelf een hond en ruimen altijd zijn poep op maar ik ben een van de weinige. Ik loop regelmatig met een zakje stront van onze eigen hond en mijn kinderwagen vol stront van andermans hond!!!

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Fijn om te horen dat veel mensen het wel opruimen...maar ja er hoeft er maar eentje het niet te doen he? Als ik alleen met mijn zoontje ben let ik wel beter op, maar met mijn dochtertje erbij heb ik ternauwernoog genoeg aan twee ogen en twee handen, laat staan dat ik kan slalommen om de poep....nou ja dan loop ik in het vervolg wel op straat. Kan ik de automobilisten ergeren ;)

De spullen staan hier ook in de schuur en de bijkeuken, maar er zat zoveel poep aan dat ik het met goed fatsoen niet meer kon negeren.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Irritant is dat, wij hebben ook een hond. Dan ruim je het op en vervolgens kom je thuis met het schijt van een andere hond onder je schoenen omdat je het gras in moet lopen... Heel vervelend ja

9. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hoe vaak ik ook wel niet in de drollen stap als ik de hond uit laat. Blech, wat is er nou moeilijk aan om even een plastic zakje in je jaszak te stoppen en het op te ruimen. Thuis gooi ik het dan in de container. Ik ben dan ook regelmatig lang bezig om de banden van de buggy schoon te schrobben of de kinderschoenen en mijn eigen schoenen. Als ik zie dat iemand het laat liggen trek ik ook altijd mijn mond open trouwens, ze mogen best weten dat ze het op kunnen ruimen. Ik krijg dan meestal wel een kwaad/verbaasd gezicht, maar vind het zo onfatsoenlijk.

10. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    aaarrgg ja viesss!!

Kijk ik heb zelf ook een hond, en die poept ook (verassend!;)) en ik ruim het ook zelden op.. maar mijn hond gaat wel ergens in verweggistan in de bosjes zitten.. NO WAY dat ze het midden op het wandelpad gaat doen!
    Mocht dat voorkomen, dan ruim ik het dus wel op.. maar ik vind het zoo asosiaal dat mensen het gewoon laten liggen.. bah!

11. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik ruim het altijd op als ze op de stoep poept, maar meestal ga ik naar een uitlaatplek, want echt graag opruimen doe ik het niet. En dan soms poept ze pas als ik weer terug naar huis ga, dat vind ik wel jammer. Altijd zakjes bij me hoor, dat wel.

Ik erger me dan weer aan kattendrollen in mijn tuin. Die kunnen ook behoorlijk stinken.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik snap helemaal al niet hoe je je hond rustig kan laten gaan zitten midden op de stoep ;) Ok, met hele jonge hondjes kan zo'n ongelukje een keer gebeuren, maar verder..? :( Hier wordt het ook opgeruimd (tenzij het inderdaad ergens ver weg in de bosjes ligt waar ik er niet eens bij kan haha).

13. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    AHHHHHH hou op!
    Wij zijn net verhuist en al we de voordeur uitlopen lopen we het eerste stuk van de geluidswal op tussen de bomen en bosjes.
    Nu lopen hier veel mensen met honden en wij ook maar ze laten hun honden op het pad schijten!!! Kan hier zo boos om worden, aan beiden kanten bosjes, hoeveel moeite is het nou om je hond daat te laten schijten.
    In de 2 weken dan we hier wonen heb ik al zeker 10 keer schoenen moeten schoonmaken!

Kan er zo boos om worden!

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Oh ik ken het, hier ook een hele vracht honden die altijd maar los lopen en als ze gaan zitten schijten dan wordt er gewoon de andere kant opgekeken.

Wat nog goorder is is dat ze de honden dus gewoon op de speelveldjes van de kinderen laten schijten, schijnbaar is een rond bordje met een rode rand en een poepende hond + glijbaan,wipwap, wipkip en zandbak niet genoeg om bij de baasjes een lampje te laten gaan branden.

Erg leuk, je kind loopt door de poep, klimt op de gliijbaan, gaat zitten en gaat glijden. Je wilt niet weten waar er dan allemaal poep zit.
    Of zo kwam mijn zoon afgelopen zomer bij mij, uit de zandbak. Met de mededeling dat dat zand niet van zijn hand af wilde. Blijkt er een dikke plakaat stront aan zijn hand te zitten. Buren en ik de zandbak af en ja hoor hadden honden in gescheten.

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle

Ik snap dat echt niet! Hun kinderen spelen daar ook al ALLE honden bezitters die hun honden daar laten poepen moet kind loos zijn maar dat lijkt me sterk.

Hier ook die mensen lopen hier zelfs toch ook door de poep.

Je kan hier zo heerlijk lopen maar loop hier echt niet met mijn dochter! Ik ga liever tussen de huizen met de meid dan door het park/bos.

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Klopt hun kinderen spelen er ook, ze komen met hun kinderen en hond, gaan heerlijk op een bankje zitten beppen met elkaar terwijl de meute met elkaar speelt en kijken er niet meer naar om. (geldt voor honden en kinderen)

Hun kinderen gooien de drol gewoon onder het zand en gaan op een ander plekje verder spelen.

In Enschede hebben ze het wel mooi opgelost, omheinde stukken met speelgoed voor de honden (buizen om doorheen te gaan, slaom stukjes etc.) Waar ze dus rustig los kunnen lopen.

17. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Smerig he ?! Ik word er letterlijk ook scheit ziek van, hier zijn we inmiddels een week naar school en heb al drie keer de wielen van mijn kinderwagen moeten schoonmaken omdat mensen het hier heel normaal vinden om hun honden te laten scheiten op plekken waar wij moeders staan te wachten op hun kinderen !! .. Borden lezen is voor heel veel mensen tegewoordig ook een probleem.

Heb een berichtje op buurtlink geplaatst dat als ik er achter kom van wie het is ik persoonlijk het hompie stront in een krant voor zijn deur leg en het in de fik steekt in de hoop dat hij het dan uittrapt en heel zijn voeten vol zitten..

Kom op zeg ! Hondenpoep is echt de grootste ergenis van mij

18. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, die van mij schijt ook gewoon op straat, of waar ze dan maar loopt!! Lopen we in een park, dan gaat ze ook altijd precies op het looppaadje zitten schijten!!! Heb het liever ook, dat ze gewoon ver in de bosjes gaat zitten, maar helaas. Een echte belg he!!

19. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    In een zandbak is vaak kattenpoep trouwens. Die houden ervan om in lekker los zand te poepen.

20. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hier ook 2 honden,en we hebben altijd boterhamzakjes bij ons om de poep op te ruimen.

Voor ons huis lag telkens poep van andere honden,ik was dat zo beu he,dat ik in elk drolletje een vlaggetje heb gezet.......het was wel duidelijk want vanaf nu is onze stoep weer schoon!

Deel Deze Pagina