uitstrijkje ... of zelf doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door giebel, 8 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Klopt, dat is de afweging die je dan vooraf maakt. Ik heb het thuis gedaan. Als er hpv was gevonden had ik dan een afspraak bij de huisarts gemaakt.

2. Bloem74

Bloem74 Actief lid

15 nov 2016
    215
    48
    28
    Vrouw
    X
    X
    hier zelf gedaan

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Nou precies dit! En ik ben normaal helemaal niet zo preuts (ben wel wat gewend :roflmao:), maar ik maakte er ook gewoon geen tijd voor omdat ik toch een bepaalde drempel voelde. Alsof het niet noodzakelijk genoeg was, terwijl je dat natuurlijk helemaal niet weet.

Ik lees dat de uitslag niet betrouwbaar is, als de thuistest fout wordt uitgevoerd. Naar mijn idee kan dat helemaal niet, het is echt een heel simpele test die je maar op 1 manier kan doen.

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Dat zei bij mij de assistent ook. Als je het fout doe kunnen ze het niet testen en krijg je terug dat de test niet gelukt maar komt heel weinig voor

Ik heb het nu laatst nog bij de assistent gedaan maar het is blijkbaar heel simpel

5. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Het is echt heel simpel. Je kunt het gewoon staand doen. Je hoort een klik als je vaak genoeg gedraaid hebt en dat is het.

6. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Voor iedereen anders. Ik vind het prima om naar de huisarts te gaan. De laatste keer werd gevraagd of de stagiaire mee mocht kijken, nou dat dan weer liever niet…bij fertiliteit en bevalling was dat ook een expliciete wens van mij. Ik snap dat iedereen zijn vak een keer moet leren, maar niet in deze situaties bij mij :oops:.

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Ik heb het een tijdje terug zelf gedaan. Echt heel simpel, kan niet fout gaan.
    Om te bellen voor een afspraak bij de huisarts was voor mij de drempel net wat hoog. En dit is zo eenvoudig zelf te doen.
    Volgende keer doe ik het weer op die manier.

8. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.834
    3.590
    113
    Vrouw
    In mijn geval dus wel aangezien ik dit soort handelingen gewoon heel vervelend vind en de kans dat ik het niet goed zou doen gewoon groot zou zijn. Ik ben al blij als ik normaal seks kan hebben:)
    Ik zal vast niet de enige zijn dus vandaar dat ik toch even wilde delen dat de eigen huisarts hier echt goede begeleiding in kan geven.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Prima zelf te doen en zo gedaan.
    Ik mag dit jaar weer en vraag dan ook weer de thuistest aan. Huisarts is al overbelast genoeg en dit scheelt hun en mij tijd.

10. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik heb het vrijdag gegaan en vond het niet moeilijk, maar wel een beetje pijnlijk. Ook de zelfde dag elke keer als ik moest plassen kon ik voelen dat er wat gebeurd was. En kwam er (heel licht, alleen beetje roze) bloed mee.
    Ik vroeg me af of dat normaal was en wou dat vragen.
    Maar ik heb inmiddels gelezen dat dat wel normaal is. Dus ik hoop dat het goed gegaan is.

Ik heb het vrijdag op de post gedaan en ben benieuwd wanneer ik wat hoor. Er stond trouwens niet in de brief dat ik het bepaalde dagen niet moest posten... (Wat iemand hier schreef).

Mocht de uitslag goed zijn, zou ik het een volgende keer weer zo doen.

11. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Maar bij zo'n thuistest moet je die dan zelf betalen?
    Ik wilde vorig jaar testen, is bij mij al heeel lang geleden ivm zwangerschappen er steeds tussen. Maar volgens de assistente van de huisarts moest ik wachten op de oproep en die komt pas over 1.5 jaar. Vond ik wel raar zoveel jaar ertussen maar goed.

Dus als een thuistest net zo goed is, wil ik wel een thuistest doen.

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Bedankt voor dit topic. Ik moet al dik een half jaar en heb de uitnodiging hier liggen. Maar blijf het uitstellen. Nu de zelftest aangevraagd. Als hier iets uitkomt en je moet door naar de huisarts is dat alleen maar goed want dan zal ik er niet zo laks in staan.

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Nee, de zelftest is gratis.
    Ik weet niet of je hem gewoon nu al kan aanvragen. Je kunt daar eens naar kijken. Wie weet kun je hem gewoon nu al bestellen en de test doen.

14. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik ga nog eens informeren. Paar maanden geleden zei de assistente er niks over

Zxcvb vindt dit leuk.
  15. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Als je een oproep hebt gehad kun je hem aanvragen. Inloggen met digid en even googlen op zelftest aanvragen baarmoederhalskanker.

16. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Zonder oproep dus niet? Want die heb ik niet gehad.

17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Oh dta durf jk niet te zeggen maar ik zag bijvoorbeeld de zelftest darmkanker en nog een kanker en die kon ik beiden niet aanvragen omdat ik niet in de doelgroep val. Je kunt het snel zien als je inlogt, want als je het kunt bestellen kun je erop klikken. Anders niet.

Baileyy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina