Uitstrijkje & ongesteld?

Discussie in 'De lounge' gestart door ZonStraal, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi Dames,
    Ik ben vorige week donderdag een uitstrijkje laten maken. De avond ervoor beetje bloedverlies ivm mirena dus wilde in de ochtend bellen voor advies maar kreeg geen gehoor en afspraak stond om 9 uur.
    Ik dus naar afspraak en verteld tegen assistente dat ik wat bloed verloor sinds gisteravond en dat waarschijnlijk mijn ongesteldheid doorbreekt en of ik wel een uitstrijkje kan laten maken.

Ze besloot even te kijken en zag dat er wel wat bloed was maar besloot toch het uitstrijkje te nemen. Nu vertelde ik dat tegen mijn zus en die reageerde verbaast dat dit waarschijnlijk opnieuw gedaan moet worden omdat juist geadviseerd wordt om geen uitstrijkje te nemen als je ongesteld bent.

Heb ik nu kans dat door mijn ongesteldheid het niet goed te beoordelen valt? Of heeft dit geen invloed?
    Wie heeft dit ook wel eens gehad?
    Groetjes Zonstraal

2. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Denk van niet.
    Was toevallig vorige week bij de gynaecoloog voor een uitstrijkje ivm lisexcisie.
    Ik vertelde haar dat ik de pil door had geslikt omdat ik anders ongesteld zou zijn tijdens het uitstrijkje. Ze zei dat dat voor een uitstrijkje niets uit maakte.

Dus ik denk het niet.

3. lolaatje1

lolaatje1 Actief lid

5 jun 2011
    145
    1
    18
    Ik was een paar weken terug ongesteld. Toch een uitstrijkje laten maken. Kwam pap 1 uit. Dus naar mijn inziens heeft het geen invloed.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Dat is toch met zwangerschap dat ze adviseren om geen uitstrijkje te maken? is ze daar niet mee in de war?

5. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik laat donderdag een uitstrijkje maken en er werd nadrukkelijk gezegd dat ik niet ongesteld mocht zijn.

6. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Artsen zijn hier heel wisselend over. heel vervelend soms en onhandig...

7. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Een zwangerschap en sperma kunnen de uitslag beinvloeden.
    Menstruatie volgens de gynaecoloog niet.
    Neem toch aan dat die het moeten weten.

Misschien willen ze bij bepaalde huisartsen geen uitstrijkje doen als je ongesteld bent ivm hygiene.

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    In mijn oproep voor het bevolkingsonderzoek staat vermeld dat je niet mag menstrueren.. Idem niet korter als 6mnd geleden bevallen. (Ben vanmorgen geweest vandaar)

9. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Bedankt voor de reacties dames.

Ik meen me te herinneren dat de assistente zei dat door het ongesteldheid bloed de cellen wat moeilijk zijn te bereiken (o.i.d.).
    Och ja denk dat ik maar moet wachten en vanuit daar kijk ik wel verder.

Wel apart dat er verschillende regels worden gehanteerd.

10. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    In principe maakt het niet uit. Er worden ook uitstrijkjes gemaakt omdat vrouwen blijven bloeden om dingen uit te sluiten, dus het zou weinig verschil moeten maken. Ik heb het destijds ook gevraagd bij de huisarts en die vertelde mij ook dat het niet uit maakt, maar dat de meeste vrouwen het prettiger vinden om het niet tijdens de menstruatie te doen.

11. knap

knap Niet meer actief

Jaren geleden een uitstrijkje laten maken tijdens mijn menstruatie en de gyn deed het toch. Wilde het eerst niet maar ze vertelde toen dat het niks uit maakte. Voor mij wel vond het maar een raar idee tijdens de menstruatie. Zo leuk is dat toch al niet.

12. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Het kan wel, maar er is dan een kans dat er een pap 0 uit komt, dat betekent dat ze het uitstrijkje niet goed hebben kunnen beoordelen. En dan moet je nog een keer opnieuw.
    Ik denk dat ze het daarom bij voorkeur liever niet doen op sommige plekken.

Deel Deze Pagina