Uitstrijkje + soa test

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Areva, 16 apr 2025.

1. Areva

Areva Nieuw lid

16 apr 2025
    4
    0
    1
    Vrouw
    Beste leden,

Even wat ervaringen of tips gevraagd.

Sinds begin vorige maand liep mijn menstruatie niet zoals ik gewend ben. Tussentijds kort bloeden 1x enkele uren, tot nu een 2e bloeding in 1 maand waarbij bloedklonten.
    Ik ben hiermee naar de huisarts gegaan gister.
    Die gaf aan een uitstrijkje te doen en een soa test op chlamydia en gonnoroe om dit uit te sluiten.

Omdat ik seksueel actief ben geweest met 3 personen sinds vorig jaar aug. 2 personen heb ik onbescherm seks mee gehad. 1 meerdere malen en nog steeds, andere 1 x MAAR hierbij eerst uitgebreid getest voor we dat deden en aan begonnen. 3e persoon 1 malig en was beschermde seks (condoom).
    Uitstrijkje met 30 jaar (ben nu bijna 33) was goed.

De kans acht ik hierdoor nihil op een soa of dat er wat aan de hand is met t uitstrijkje.

Maar toch ben ik die paniekzaaier die geen adem kan halen tot ik uitslag heb. Het beinvloed mijn hele humeur. Gelul bij een ongeluk hoef ik niet te werken deze week want had mijn hoofd er echt niet bij kunnen houden.

Zijn er geruststellende tips of ervaringen? Hoelang duurde het voor dat jullie uitslag kregen?

Grt

2. Areva

Areva Nieuw lid

16 apr 2025
    4
    0
    1
    Vrouw
    "Gelul" moet natuurlijk "geluk" zijn.***

3. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Heeft de arts niet aangegeven wanneer je je uitslag kan verwachten?

Kun je zwanger zijn of geweest?

4. Areva

Areva Nieuw lid

16 apr 2025
    4
    0
    1
    Vrouw

Ongeveer een week.

Verder draag ik een koperspiraal. Dus die kans is enorm klein. Kort daarvoor ook een zwangerschaps test gedaan omdat t dus zo raar liep vanaf begin maart. Negatief.

De huidige menstruatie neemt inmiddels af. Het is nu de 3e volle dag.. dat is normaal voor mijn doen. Mijn menstruaties duren gemiddeld 5 dagen.

5. Areva

Areva Nieuw lid

16 apr 2025
    4
    0
    1
    Vrouw
    Extra info:

Ik heb verder géén klachten buiten mijn huidige menstruatie.
    Zowel t uitstrijkje en soa test is om dingen uit te sluiten en van uit daar verder eventueel na te gaan.

Mijn baarmoeder mond zag er normaal uit en ook na uitwendig onderzoek, gaf ze aan dat dit allemaal normaal voelde.

Ik hoop heel erg dat mijn lichaam gewoon even van slag is en hierna weer mijn normale cyclus oppakt. En uiteraard de soa test negatief blijkt.

6. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Tja een menstruatie kan ooit een keer ontregeld zijn met tussentijdse bloedingen. Hoeft niets te betekenen.

Weet dus ook niet wat voor tip je zou willen hebben? Mss wel alleen de tip om veilige seks te hebben?

succes en hopelijk alles in orde

Zxcvb vindt dit leuk.
  7. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Ter geruststelling: als je een soa hebt dan is dat gewoon op te lossen met medicatie. Mocht het uitstrijkje verkeerd uitpakken dan betekent dat (vaak) echt niet dat je morgen gelijk dood gaat. Baarmoederhalskanker is een hele langzame vorm. Komt goed, echt!
    En als je onbeschermde seks hebt met meer dan 1 partner kan een soa-test zo nu en dan sowieso geen kwaad. Ik ben momenteel single en aan het genieten van mijn vrijheid. En ik doe het weliswaar altijd veilig maar ik test ook nog minimaal 2x per jaar.

8. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    sorry aangepast was fout gelezen door mij!

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.002
    14.667
    113
    Vrouw
    Dat schreef ze ook niet. Ze schreef langzame. Dag is heel wat anders;)

Bloem2310 en Zeebra vinden dit leuk.
  10. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Oh hahaha las zeldzame :|
    Sorry

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina