Sinds enkele weken uit het niets last van exceem klachten in het gezicht. Wordt nu doorverwezen naar een dermatoloog maar wachtlijst is best lang. Wie heeft er ervaring met exceem en kan wellicht goede tips delen die het exceem verminderen, of de pijn/jeuk verzachten?
Heeft de huisarts geen zalf voorgeschreven? Hier gebruiken we lanette-vaseline en cetomacrogol. Beiden zijn onderhoudszalven en gewoon te koop bij de apotheek. Als het eczeem erg opvlamt gebruiken we een hormoonzalf. Maar die gebruiken we liefst zo min mogelijk. Heb je iets van nieuwe verzorgingsproducten, shampoo wat dit wellicht triggert?
Jep dit dus. Hier ook de bovengenoemde zalven + hormoonzalf indien nodig. Maar in je gezicht wel voorzichtig mee zijn, maar ja, soms is het nodig.
Goed vet houden! Die cetomacrogolcreme helpt hier perfect (maar moet zeggen dat het ook wel echt een hele milde vorm is). Deze zalf kun je zo krijgen trouwens, zonder recept.
Hier jarenlang met zalf van de huisarts/kinderarts gesmeerd. Over gestapt op shea butter en nu af en toe nog kleine plekjes!
Ah top, ga ik alvast die zalven proberen. Huisarts heeft nog niets voorgeschreven, behalve smeren met vaseline maar dan loop ik de hele dag met zo'n glimmend gezicht op m'n werk
Pas wel op met cetamacrogol in gezicht. Dit geeft vaak rode pijnlijke vlekken. Voor gezicht is de lanette vaak fijner
Echte Aleppozeep met laurierbesolie. Daarvan is bekend dat het heel goed werkt bij eczeem. Ik heb er zelf veel baat bij gehad.
Lanette creme. Zoon had het als baby. Armen en benen zaten helemaal onder. Zo lang het niet vlamde hadden we genoeg aan lanette creme maar smeerde we wel zeker 6 keer per dag in.
Ik gebruik cetamacrogol , nooit last gehad van pijnlijke rode vlekken daarmee? En veel water drinken, goed slapen houdt het bij mij ook rustig. Als het uit het niets is en alleen in je gezicht misschien een contactallergie? Allergisch voor zonnebrandcreme? Nieuw huidmiddeltje ofzo?
Welke creme het beste past om te smeren, ligt echt per persoon anders. Mijn jongste zat vlak na de geboorte helemaal onder, wij zweren bij huizinga creme. En als het echt nodig is hormoonzalf. Hebben jullie een eczeemverpleegkundige in de buurt? Vaak kom je daar sneller aan de beurt dan een dermatoloog
Vet houden! Je zou la Roche lipikar baume kunnen proberen. Die vinden wij heel fijn, houdt goed vet maar trekt redelijk snel in. Mag je echt vaak smeren en is gewoon bij de apotheek te koop. Je huisarts zou eventueel ook even telefonisch kunnen overleggen met de dermatoloog over welke hormoonzalf in het gezicht gesmeerd kan worden. Niet te warm douchen en na het douchen gelijk insmeren met een vette crème die je prettig vindt.
Zou wat proefmonsters vragen bij de apotheek. Mijn zoon kon absoluut niet tegen de roche posay. Vond het zelf ook enorm branden.
In het gezicht is wel Heel vervelend vaak mag je met hormoon zalfjes niet in de zon komen in verband met pigmentvlekken. Ik hoop dat jullie gauw iets kunnen vinden wat zou helpen en tussentijd zou ik aanraden om het vettig te houden
Iets heel anders, maar ik ken meerdere mensen in mijn directe omgeving die veel baat hadden bij accupunctuur bij eczeem.