Nee na haar beginpost heeft ze niks meer geplaatst. Ik ben wel benieuwd of haar gedachten ook verandert zijn nav dit topic.
Ik snap werkelijk waar niet dat je hier nog aan twijfelt! Die testen zijn er niet voor niets! Ik zou hem dan ook zeker gaan doen, geen twijfel over mogelijk!
Waarom zou je het niet doen? Omdat het even vervelend is? Dat is geen reden om het niet te doen! Het is zo belangrijk om kanker vroeg op te sporen, mocht je het ooit krijgen. Als je niet voor de controles gaat, kan het zijn dat je er te laat bij bent. En believe me, in die hel wil je niet belanden! Als je kanker hebt, dan draait alles om de vraag: Zijn er uitzaaiingen, zal ik mijn kindje zien opgroeien? Ik weet uit ervaring in welke nachtmerrie je dan belandt, ik heb in 2009 de diagnose borstkanker gekregen. Gelukkig geen uitzaaiingen, we waren er op tijd bij. Maar stel dat ik het niet op tijd ontdekt had, dan had mijn toekomst er heel anders uit gezien. Als je dit met onderzoeken kunt voorkomen, doe dit alsjeblieft dan! Als je er te laat bij bent doordat je geen controles wilde, dan kun je jezelf wel voor je hoofd slaan. Ik neem aan de de keus tussen je leven en een vervelend uitstrijkje niet zo moeilijk is!
Gewoon doen! Een uitstrijkje is zo gebeurd en kan je een hoop narigheid besparen. Stel dat je je nu niet laat testen, je over een tijdje toch baarmoederhalskanker blijkt te hebben, en dat het beter te behandelen was geweest als ze er eerder achter waren gekomen dmv dat uitstrijkje wat jij niet hebt laten maken. Denk dat je de rest van je leven 'had ik nu maar wel...' zal denken.
Ik snap de twijfel ook niet. Ik heb wel eens vernomen dat je op eigen initiatief ook op 25 jarige leeftijd kunt laten doen. Aangezien ik dit jaar 25 word, zou ik dat graag willen. Eens navragen bij de huisarts. Wordt het eigenlijk altijd door de huisarts gedaan? Als ik straks een spiraaltje laat zetten, zou ik het dan ook direct door de gynaecoloog kunnen laten doen? Naja, misschien moet ik deze vraag aan de huisarts stellen
krijg je niet na elke bevalling meer een uitstrijkje dan? dan heb je er als het goed is net 1 gehad. en wat betreft je vraag dat doet de huisarts of liever gezegd steeds vaker de assistent van de huisarts.
Ik heb nu net mijn tweede laten doen, en die was gelukkig ook goed! Waarom zou je het in hemelsnaam niet doen? Baarmoederhalskanker is heel erg behandelbaar als het vroeg wordt opgespoord, en daar is dit onderzoek nu precies voor. Ik ben wel erg benieuwd naar je beweegredenen om het niet te doen de eerste keer, en waarom je nu twijfelt.
ik alleen bij de laatste niet bij de eerste 2 wel. maar heb een spiraal en dan doen ze ook iets opsturen dus heb ik er toch ook wel weer een soort van 1 gehad. en denk dat ik binnenkort weer opgeroepen wordt vanwege mijn leeftijd. ik heb er inmiddels 6 of 7 achter de rug ben de tel kwijt.
Het scheelt wel natuurlijk, je leven is dan niet meer zo lang als dat je je uitstrijkjes wel op tijd had laten maken . Klinkt misschien lomp, maar zo is het wel!
Wisten jullie dat een derde (30% !!) van alle vrouwen geen uitstrijkjes laat maken?? Ik vind dit echt ongelofelijk!! Ik zou werkelijk waar geen seconde na hoeven denken of ik wel of niet zou gaan.
vraag mij af waarom je het niet zou doen. ik ben op mijn 30ste al gegaan en ga weer als het moet,, kleine moeite en als er wat is zien ze het meteen en ben je er vroeg bij. vroegte is alles ,ik heb een hersenvlies tumor gehad was ik te laat geweest dan had ik misschien niet nu met jullie te forummen .. je kan zo weg zijn als je niet op tijd bent xxjes ga gewoon gaan.. anders sleur ik je er wel heen hoor
p.s je ligt er net 1 minuut met je benen wijd neem aan dat je wel erger hebt mee gemaakt.. doet geen pijn niets dana noppies,, beetje bloed verlies en dat is het xx
ik las laatst een spreuk van Socrates: "Vertrouwen is goed - controleren is beter" - héél toepasselijk vind ik dat in deze situatie. Ook al is het hier misschien juist een kwestie van onzekerheid. Ik ben uiteraard ook vóór. En zie er ook totaal niet tegenop. De spanning voor de uitslag, já dat is even vervelend, maar één keer in de 5 jaar... dat is het me zeker wel waard.
Mijn huisarts heeft geen assistent, maar ik wil het ook liever niet door hem laten doen. Ik zal wat dit betreft wel preuts zijn, maar ik laat het liever door een vrouw doen. Maar ja, als het niet anders kan, dan heb ik pech Zou wel fijn zijn als ik 2 vliegen in 1 klap kan slaan (spiraal en uitstrijkje). Ik heb het trouwens niet na mijn bevalling gehad.