Uitstrijkje wel of niet doen??

Discussie in 'De lounge' gestart door belinda203, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pijman

pijman Niet meer actief

Je kan contact opnemen met de screeningsorganisatie in jouw regio. Ze verwijzen je dan door naar een vrouwelijke arts :) Of dat ook kan in combinatie met je spiraal weet ik niet.

2. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kon destijds aangeven of ik het door een man of vrouw wilde laten doen. Tjsa en als je dan kunt kiezen dan ga je toch voor de vrouw. Ik in ieder geval wel.
    Leuk vond ik het niet, maar ja nog minder leuk zal het zijn als je ziek wordt terwijl je je gratis en voor niets hebt kunt laten testen. Dit is echt hartstikke goed geregeld in NL. In veel landen ook niet!
    Ik hoop ook dat de borstonderzoeken naar een jongere leeftijd worden verplaatst!! Belachelijk vanaf je 50e toch?

Meiss, ga gewoon en zet je over je gene heen! Je gezond is zo belangrijk!

3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik snap eigenlijk niet dat je nadenkt om mee te doen????? wees blij dat dit allemaal kan. Stel je voor dat je het wel hebt, ik weet niet of je kinderen hebt maar wat hebben die er nou aan als je doodgaat tgv iets wat goed te behandelen was geweest als je er op tijd bij was..

Sorry hoor, maar ik vind zelfs dat ze de onderzoeken zouden moeten vervroegen!

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ah oke! Thanks, ik ga direct even googlen. :)

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    De moeder van mijn vriendin vond het ook onzin want ze had nergens last van, maar na veel twijfelen ging ze toch maar... En gelukkig maar, want de uitslag was niet goed. Eind december is er een tumor uit haar borst verwijderd, inmiddels is ze klaar met de bestralingen en binnenkort wordt haar baarmoeder verwijderd. Als ze niet gegaan was, had het er binnen een jaar heel anders voor haar uitgezien, maar nu was ze er gelukkig op tijd bij en komt ze er, zoals het er nu uit ziet, weer helemaal bovenop.

Ik raad je dus aan om wel te gaan, hoe vervelend je het ook vindt. Zo'n onderzoek is er niet om jou te plagen, maar om jou en vele vrouwen met jou te behoeden voor een sluipmoordenaar, want dat is wat de ziekte kanker in mijn ogen is.

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik heb 3 jaar terug een uitstrijkje laten maken. Dit was niet goed.
    Nu ben ik bijna 26 en sta nog steeds onder behandeling.
    Als ik dus over 4 jaar 30 word, en ik had dit niet geweten had ik veel en veel verder van huis geweest!!!!

7. ProudMum

hmm is niet handig.
    Met een uitstrijkje mag je niet vloeien/ongi zijn, en met een spiraal is het handiger zetten als je nog ongi bent omdat je bmm open staat.

Je zou wel je uitstrijkje tijdens de nacontrole kunnen doen

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    veel eigelijk zeg

Mn schoonmoeder laat het ook niet doen, en waarom??

9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    je kan er ook zelf om vragen hoor
    ik heb er een laten doen toen ik 22 was kreeg toen me huidige vriend en wou een uitsrijkje laten maken om te weten of ik gezond was
    Tja ben waarschijnlijk heeel makkelijk met dat soort dingen
    Ken me mannelijke ha al vanaf me 11e dus hem laat ik het gewoon eens in de 2 a 3 jaar doen.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb pas mijn eerste oproep gehad voor het bevolkingsonderzoek, maar ik heb al vaker uitstrijkjes gehad. Ik zie geen enkele reden om het niet te laten doen. Ik snap de twijfel ook niet zo goed. Wat is een reden om niet te gaan? Omdat je er niet aan wilt denken day het mis kan zijn?? Ik weet niet of ik dat nu kinderachtig of dom moet vinden. Denk je dat je niet ziek kunt worden als je je kop maar in het zand steekt? Als het mis is, kun je het beter vroeg weten, zodat je nog behandeld kunt worden.

Ik moet nog even wachten tot de kleine zes maanden is, maar dan ga ik meteen. Ik vraag deze keer wel of ik gewoon bij de (mannelijke) huisarts mag ipv bij de vrouwelijke assistente, omdat ik graag heb dat hij gelijk even naar het litteken van de knip kijkt. Daar heb ik toch nog wat last van. Anders zou het mij niet uitmaken wie het uitstrijkje maakt. Het is een arts hoor, die krijgt er echt geen rare gedachten bij. (En al heeft ie ze wel. zolang hij mij er niet van op de hoogte brengt zal het me een rotzorg wezen!)

11. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik heb ook afgelopen week voor de 2e keer een uitnodiging gekregen, vorig jaar kreeg ik er al één, maar was toen zwanger, dus kon het niet.
    Maar ik ga zeker wel... het was niet eens in me opgekomen om niet te gaan! Je kunt er niet van blijven weglopen en je kop in het zand steken... dat is gewoon eigenwijs en niet slim lijkt me.
    Je kunt er maar beter op tijd bij zijn toch?

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb net gelezen dat je het dan wel zelf moet betalen (als je er zelf om vraagt buiten de reguliere oproepen om).

13. ProudMum

Mijn HA had op formulier gezet dat ik vaag bloedverlies had en ik kreeg het vergoed

14. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    ik heb gisteren post gekregen daarvan met een boekje er bij en dat ik dus binnen kort kan worden op geroepen wordt en dit ga ik zeker weten doen . het zal wel rare wezen .
    het is voor je gezondheid. dus ik doe het gewoon.

15. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Hier ook gedaan toen ik 30 werd en ga het over 5 jaar weer doen. Ik heb geen redenen om het niet te doen. Het is twee minuten werk en kreeg de uitslag vrij snel binnen. Ik zou zeggen gewoon doen! Je hebt niks te verliezen

16. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

:D Zag dit nog even voorbij komen en het bracht een smile op mijn gezicht ;)

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Waarom niet? Ik laat er binnenkort 1 doen, ook al ben ik nog maar 25 jaar.
    Komt te veel in mijn familie voor, en het is ook voor mijn eigen geruststelling.

18. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ik ben sinds vorige maand 30, en kreeg een kleine 2 weken na mijn verjaardag al de oproep. Morgen laat ik het uitstrijkje maken. Ik zie ook niet in waarpm ik het niet zou doen. Juist als er iets is wil je er toch zo vroeg mogelijk bij zijn?
    het liefste wilde ik ieder jaar zo'n onderzoek..

19. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Zo ben ik weer.Heb nog geen tijd gehad om te reageren vandaag.
    Ik heb een heleboel dingen gelezen die absoluut waar zijn en waar ik nog niet bij stil had gestaan.
    Ik heb ook niet gezegd dat ik NIET ga,heb alleen gezegd dat ik enige twijfel had gezien mijn huidige gezondheid en leeftijd.Misschien heeft het inderdaad ook wel te maken met struisvogelpolitiek en er niet over na willen of durven denken.Het is een serieuze zaak daar ben ik me zeker van bewust.
    Na mijn bevallig en de ellende daarna zie ik niet tegen dat uitstrijkje op.Misschien wel de onzekerheid die daarna volgt voor je de uitslag krijgt....
    Hoe dan ook had ik niet verwacht zoveel reactie te krijgen.
    Ik ben aan het denken gezet en heb dan toch besloten het te laten doen.
    Bedankt in ieder geval voor jullie oprechte reactie's! ;)

20. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goed zo!! Het wachten op de uitslag is maar even... en niets vergeleken met het wachten op uitslagen mocht het ooit mis zijn... Succes, ben blij dat je gaat!

Deel Deze Pagina