Heel goed van je!! Hopelijk hebben andere vrouwen die wellicht er hetzelfde als jij over dachten dit ook gelezen en ook besloten toch maar te gaan. Zoals al gezegd heeft kanker geen leeftijdsvoorkeur en duurt het soms jaren voordat je er iets van merkt en dan kan het al te laat zijn.
Als je een bevalling aan kan, kan je ook een uitstrijkje aan lijkt me. Goede beslissing, en ik hoop voor je op een goede uitslag!
Goed dat je gaat! Ik wordt dit jaar 30 maar zit nu toch in de molen... vage klachten na mijn bevalling (oa 5,5mnd vloeien na de bevalling) van de week echo gehad, hebben ze toch iets gezien dat niet ok is. Nu moeten ze nog een test bedenken voor eierstokkanker... Mijn moeder kreeg vorig jaar ineens een hele dikke buik, allemaal vocht. Eierstokkanker met uitzaaiingen door haar hele buik en longvlies... nooit 1 klacht gehad... zat er waarschijnlijk al 5-10 jaar...
Goed zo! Ik heb vanmorgen ook maar eens de afspraak gemaakt, mede door dit topic, de oproep lag hier al een maandje in de postbak.
goed dat je gaat! ik ben nog niet aan de beurt voorlopig, maar een vriendin van mij werd 30, liet het uitstrijkje maken en bleek kanker te hebben in redelijk gevorderd stadium. ik snap je twijfels dan ook niet. een andere vriendin is altijd kerngezond geweest en is nu terminale eierstokkanker patient (27 jaar!!!) dus ik begrijp ook niet waarom je zegt te twijfelen gezien je huidige gezondheid.
Ik ook! Ik moet officieel nog 5 jaar wachten, maar heb gebeld met mijn HA. Het e.e.a. voorgelegd en donderdagochtend ga ik daar een uitstrijkje maken.
Mmz, ik hoef hier nog 4 jaar niet aan te denken, maar stel dat ze me morgen een oproep sturen dan zal ik er echt wel heen gaan. Tis toch altijd een fijn idee dingen te ontdekken voordat het ernstig(er) wordt...
hier jaarlijks vanaf een jaar of 18 denk ik. Dus voor mij heel normaal. 1.5 jaar terug hebben ze toen wel het hpv virus geconstateerd dus het is iig wel nuttig...
Zelfde verhaal hier. Vind het naief gedacht om niet mee te doen. Wat je niet weet is er niet ofzo? Op deze wijze hebben ze bij een vreindinnetje van mij in een heel vroeg stadium baarmoederhalskanker ontdekt en kunnen verwijderen. Je moet er toch niet aan denken hoe het anders had gelopen als ze neit had meegedaan
Ja hier ook jaarlijks. Alleen toen ik zwanger was heeft ze geen genomen. Toen ik op nacontrole van m'n bevalling ging, zei ze van in het voorjaar een afspraak te maken. En dat heb ik ondertussen gedaan, dus daar zijn we al weer een jaar vanaf
Heb oproep gehad voor 1e keer ooit en ik ga ook. Het enige dat ik nog moet checken is wanneer dat onderzoek kan plaatsvinden, ben nu zwanger dus lijkt me niet dat ze dat tijdens zwangerschap gaan doen? Dat zou ik niet zo prettig vinden...maar dan regel ik wel iets zodat ik het (ruim) na de bevalling alsnog kan laten doen.
6 mnd na de bevlling kan je hem laten doen meis! ik kreeg mijn halfjaarlijkse oproep, de 17e moet ik weer naar de gyn en binnen 1 week de uitslag
nou wat denk je zelf om uit te sluiten dan het mis is en in een vroeg stadium kunnen ze nog heel veel met deze kankersoort mijn vriendin ging niet bij 30 heen en bij 35 wou ze ook niet haar man heeft haar overgehaald en ze is afgelopen maand 3 keer geopereerd omdat het dus wel fout was' ze is door oog van de naald gekropen volgens haar arts
Misschien moet je je oproep nog eens goed doorlezen daar staat het namelijk keurig in vermeld. Je moet de antwoordkaart terugsturen met de vermoedelijke uitgerekende datum en dan krijg je vanzelf een nieuwe oproep, een half jaar na je bevalling!
Ik zou wel gaan hoor. Ik mag nog niet maar zou wel gaan als ik nou een oproep zou krijgen. Van mij mogen ze het al doen vanaf een jaar of 20.
Blijkbaar is het toch iets wat onder ons leeft als ik de reactie's mag geloven.Iedereen heeft een risico en natuurlijk heb ik dat net zo goed. Maar ik ben wel geschrokken van hoeveel er gereageerd hebben op dit topic en iemand in familie of vriendenkring hebben waar het dus wel mis bleek te zijn.Ik heb het in mijn omgeving nog niet gehoord maar ik hoop uiteraard ook niet de eerste te zijn......
ik ga ook jaarlijks hoor en ben 26 hier in dld is het normaal en heb je er als vrouw recht op je elk jaar te laten onderzoeken moet over 2 wk weer. alles om maar er op tijd bij te zijn hoor zo erg is het niet kost ff wat tijd maar dat is het dan wel. dus ik ga echt elk jaar voor onderzoek heen