ook even offtopic, maar dit vroeg ik me laatst af: ik ben pasgeleden vanwege vreemde afscheiding naar de gyn geweest, en die heeft ook een uitstrijkje gedaan. (was negatief) Ik ben nu bijna 29. Krijg ik dan straks ook weer een oproep als ik 30 ben? Lijkt me een beetje onzin. Of gewoon over 5 jaar weer?
Mooi dat dit topic er is. Ik zat met dezelfde vraag. Ik zit nu rond m'n eisprong. Kan je dan nog wel voor het uitstrijkje of beter van niet? Als ik morgen bel kan ik misschien pas woensdag langs en dan is mijn eisprong geweest en kan ik dus bevrucht zijn. In de folder staat er niks over. Ik snap nu niet of het niet mag vanwege gevaar voor miskraam of i.d. of dat de uitslag gewoon niet betrouwbaar is. Ze schrapen toch alleen wat af van de buitenkant va de baarmoederhals? Ze kunnen er toch niet in gaan zitten wroeten? Weet van vorige uitstrijkjes dat het een fluitje van een cent was. Ik ga ff kijken op de site die in de folder vermeld staat.
Bent u zwanger, of net bevallen? Dan kunt u niet meedoen. Vul op de afmeldkaart de (verwachte) bevallingsdatum in. U krijgt dan automatisch 6 maanden na de bevalling een nieuwe uitnodiging. Even een antwoord op de vraag van sommige dames hier. Dit staat op de site van het onderzoek.
Ik ben zwanger. Is het schadelijk om een uitstrijkje te laten maken? Nee, het is het niet schadelijk om een uitstrijkje te laten maken als u zwanger bent. Maar als u zwanger bent, hoeft u geen uitstrijkje te laten maken. Dit komt omdat door de zwangerschap de cellen niet goed beoordeeld kunnen worden. Dat kan ook niet in de eerste periode na de bevalling. U kunt het uitstrijkje het beste minstens een half jaar na de bevalling laten maken. En dit vond ik bij de veelgestelde vragen. Maar ja, vanaf wanneer reken je jezelf zwanger? Het onderzoek kan het beste twee weken voor je ongi en dat is dus net rond de eisprong dus dan kan je bevrucht zijn. Ik weet dat ik van een uitstrijkje weleens een paar dagen gebloed heb. Ik vind dat toch geen fijn idee als ik zwanger wil worden. Ik denk dat ik wacht tot na m'n NOD en dan gelijk een afspraak als m'n ongi net over is. Als ik niet zwanger ben deze maand dan hè.
Ja, dan krijg je idd een oproep. Dit staat nl los van elkaar. Oproep komt namens de h.a. Zelf nl ook pas een uitstrijkje laten doen bij de gyn, hier sta ik nl al een paar jaar onder controle vanwege een afwijkende uitslag na een uitstrijkje bij de h.a. Maar ik heb toch vorige week de oproep gekregen. Aangezien ik over een half jaar alweer terug moet naar de gyn voor een uitstrijkje, ga ik dus ook niet nog eens naar de h.a. 3 in een jaar vind ik iets TE