uitstrijkje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door asjuh, 20 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    wie weet er eigenlijk of er een uitstrijkje gemaakt kan worden , als er misschien kans is op een zwangerschap ...??..ik moet namelijk naar de gyn. voor jaarlijks uitstrijkje maar heb daar niet bij stilgestaan

    asjuh
     
  2. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Gevonden op SBBW.nl:

    Ik ben zwanger. Kan het laten maken van een uitstrijkje dan geen kwaad?
    Nee, dit kan geen kwaad. Toch wordt bij zwangere vrouwen geen uitstrijkje gemaakt. Het is dan namelijk niet mogelijk een betrouwbare beoordeling te geven van het uitstrijkje. Hetzelfde geldt voor de eerste periode na de bevalling. Daarom wordt zwangere vrouwen verzocht op de groene antwoordkaart de (vermoedelijke) bevallingsdatum aan te geven en deze terug te sturen. Zij krijgt dan 12 maanden na deze datum opnieuw een uitnodiging.
    In het geval van zelfuitnodigende huisartsen: De vrouw wordt verzocht de (vermoedelijke) bevallingsdatum aan de huisarts door te geven. Deze regelt het dan verder met SBBW.
     
  3. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik was net met de pil gestopt toen ik een uitstrijkje moest laten maken. Mij werd toen verteld dat er, als ik al zwanger zou zijn, 'onrustige' cellen gevonden konden worden door de zwangerschap dus dat de uitslag idd niet betrouwbaar kan zijn dan. Overigens werden er bij mij ook 'onrustige' cellen gevonden, maar die bleken te worden veroorzaakt doordat ik een schimmelinfectie had op dat moment (bleh...).

    Groetjes, Wendy
     
  4. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ik heb laatst ook een uitstrijkje laten maken en zat hier ook mee. Kon het gewoon laten doen en als ik eventueel zwanger zou zijn dan moest ik dat later doorgeven. Dit was toen niet het geval en het uitstrijkje was goed gelukkig.
     
  5. safian78

    safian78 Actief lid

    26 jan 2006
    428
    0
    0
    Even een andere vraag, maar vanaf welke leeftijd krijg je de oproep voor een uitstrijkje?
     
  6. Suzan

    Suzan Lid

    21 nov 2005
    80
    0
    0
    Volgens mij vanaf je 30e.

    groetjes,
    Suzan.
     

Deel Deze Pagina