Misselijk

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door KimHv, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Hallo dames,
    Ik heb even een vraag: ik ben nu een paar weken zwanger en sinds 3 dagen echt goed misselijk. Als ik rustig zit of lig gaat het opzicht wel, maar zodra ik beweegt komt het weer. Ben nog niet over mijn nek gegaan. Het is zo'n raar gevoel in mijn buik. Alsof ik in een tegekke achtbaan heb gezeten en daar misselijk van ben.
    Het lastige vind ik, mijn dochter van bijna 3, snapt dat natuurlijk nog niet. Ze snapt wel dat ik niet lekker ben etc, maar dan kan ik toch nog wel met haar spelen? Haha.

Herkent iemand dit en wat doen jullie eraan?
    Groetjes,
    Kim

2. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Haha herkent iemand dit ! Nou en of ! Heb nog geen kindje maar dat is maar goed ook op dit moment! Ben zo ziek en misselijk ! Ben inmiddels 9 weken volgens de echo! Heb al 1 week in ziekenhuis gelegen me uitdroging! Spuug echt alles eruit wat erin gaat! Ik hoop zo dat het met 3 maand ( over 3 À 4 weken ) over is! Lijkt mij erg moeilijk als je nog een kleintje er rond hebt lopen! Ik heb echt al van alles geprobeerd ! Heb al 4 soorten zetpillen gehad! En voor mij helpen ze allemaal nie echt ! Succes hihi

3. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Ben dan ook een appart geval hoor! Hele dag door misselijk komt niet heel erg vaak voor en als je ook nog niets binnen houdt! Ik heb constant maar in gedacht hopelijk stopt het na 3 maand! Bij mij begon het ook rond de 5 weken! En ben al 3 weken thuis zowat want kan echt niks, douchen is nog teveel en spuug alweer! Iedereen zegt wees blij dat je misselijk bent want dan weet je dat er wat groeit! Klopt maar zo kun je echt niet genieten! Wordt ziek wakker en ga ziek naar bed! Heb van alles geprobeerd , kleine beetjes eten , cola, zuurtjes, zetpillen, aan infuus gelegen, ik denk dat ik er gewoon aan moet wennen! Wat wel belangrijk is dat je blijft eten en drinken ivm uitdroging, pak de momenten dat je je wat beter voelt om te drinken en eten. Hopelijk wordt het bij jou niet zo slim als bij mij! Gun dit niemand hihi!

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien toch heel consequent uitleggen dat "mama ziek is"?
    Al begrijp ik dat het voor jouw dochtertje gewoon moeilijk te begrijpen is.
    Geen idee wat je er verder aan kunt doen.

Hier sinds dag 1 doorlopende misselijkheid, die tot nog toe alleen maar erger wordt. En idd 24/7.
    Ben nu bijna 12 wk zwanger en ben blij dat ik alleen voor mezelf hoef te zorgen:).
    Tips heb ik dus op het gebied van misselijkheid bestrijding ook niet.
    Heb echt alles geprobeerd, zonder resultaat.
    Ga overigens van de week beginnen met accupressur, heb hier heel positieve resultaten over gehoord. En baat het niet, schaad het niet. Wil ondertussen desnoods wel met mijn handen over gloeiende kooltjes sjouwen, als dat werkt, maar dit lijkt me toch een stuk vriendelijker:).

@Diet,

Dat hoor ik ook vaak dat je er blij mee moet zijn en vooral moet genieten:x.
    Vooral het MOETEN genieten... nou dat werkt natuurlijk echt.
    Maar leg het inmiddels naast me neer, heb geen energie meer om mij daar ook druk over te maken, al hoop ik stiekem dat die mensen zelf eens een half dagje goed misselijk worden (dan zal ik even vragen of ze ook nog blij zijn;)).

5. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Jemig wat heftg! Zo erg is het bij mij niet. Dan is het moeilijk ervan te genieten. Helemaal niet! Maar dat genieten komt pas als de baby groter wordt en je gaat voelen dat het beweegt. Dat zijn, vond ik, de mooie momenten.
    Maar als ik jullie hoor ga ik niet klagen. Ik spuigaten niet, heb alleen erge krampen en misselijkheidgevoel als ik me teveel inspan.
    Heel veel sterkte meiden. Hoop dat jullie er wel snel van kunnen genieten.

6. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL

Je mag rustig klagen hoor;), uiteindelijk voel je je eigen narigheid het hardste.
    Er zal vast iemand zijn, die nog veel beroerd is, dan ik mij nu voel, maar daar voel ik me echt niet prettiger door;).

Maar ik hoop voor jou dat de misselijkheid een beetje onder controle blijft. Want erg misselijk of ietsje minder, het blijft gewoon iets rottigs!!!

7. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Hebben jullie ook erge buik/maagkrampen en steken rond de navel?

8. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    steken rond de navel niet zo, de krampen wel heel erg.
    Niet voortdurend hoor, meer van die aanvallen.
    Ben er al twee keer door onderuit gegaan:) (volgens mij ook een beetje in combi met een lage bloeddruk hoor)
    Wat bij mij erg helpt is: kopje lauwwarme groene thee drinken elke dag. Dat houdt mijn darmen een beetje gangbaar en rustig.
    En als ik echt denk dat ik kramp voel opkomen, even een niet al te warme kruik er op.
    Misschien werkt dat bij jou ook?

9. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Ik heb een prikkelbaar darm syndroom en slik daar medicijnen voor. Kan dus niet teveel gekke dingen eten drinken. Maar had gister ook diarree...
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik nergens last van gehad dus daarom vind ik het nu eng.
    Belde net de dokter net en die zei, de assistente dan, dat er nog van alles mis kan gaan en ze daarom nu niks doen. Als ik bloedingen ofzo zou krijgen... Lekker geruststellend.

10. nono

nono Niet meer actief

Volgens mij horen krampen van de darmen er bij. Lees maar op 't forum, er zijn zoveel meiden die last van hun darmen krijgen.. heb ook al afgelopen week ergens gelezen dat er iemand krampjes bij de navel had.. Probeer je niet teveel zorgen te maken al snap ik dat het moeilijk is.. kan je iets doen wat niet teveel inspanning kost maar toch wat relaxed kan zijn? Filmpje kijken o.i.d?

11. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Ik moet gewoon lekker mn ding doen en me geen zorgen maken. Komt wel goed.
    En moet zeggen, voel me vandaag al wat beter.

12. nono

nono Niet meer actief

Goedzo meis! Ben blij dat te horen. =)

Deel Deze Pagina