Welk boekhoudprogramma...?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ster27, 24 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mijn man is voor zichzelf begonnen als zzp'er. Nu ga ik hem helpen met de boekhouding. We hadden van de Rabobank de tip gekregen om eens naar Tellow te kijken. We hebben ernaar gekeken, zag er erg veelbelovend (misschien te...) uit en hebben hem daar aangemeld. Het werkt echt super, heel simpel en zo, maar wij hebben het idee dat het misschien een beetje te simpel is waardoor de accountant aan het eind van het jaar er veel werk aan heeft om alles uit te zoeken. Dus ben ik toch weer aan het kijken naar een ander boekhoudprogramma. Op internet kun je er verschillende vinden, maar we zijn dus op zoek naar een goed boekhoudprogramma, die niet al te ingewikkeld in elkaar zit, die de BTW aangifte voor je klaar zet, liefst een die online werkt (dan kan ik thuis ook nog wat doen) en ook nog werkt met een app waarin je de foto's van de factuur of bon maakt en hem vervolgens verwerkt in je administratie. Oja, en het liefst ook nog een beetje betaalbaar :). Onze accountant werkt het liefst met Minox, maar ik heb een blik mogen werpen op dit programma en het leek me niet echt een gebruiksvriendelijk programma.
    Hebben jullie tips, do's of juist dont's, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

2. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Ik werk bij een belastingadvieskantoor en wij werken met Exact online. Sommige van onze ZZP klanten werken met ZP service (ook online).

Bij beide kun je via de app van bonnen en facturen een foto maken. Wat de exacte kosten van beide pakketten zijn, durf ik zo niet te zeggen.

En Minox is inderdaad een pakket apart.

3. jeshh

jeshh Niet meer actief

Moneybird. Zonder twijfel!!

DastyQueen vindt dit leuk.
  4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Snelstart gebruiker wij een onze accountant ook. Alleen heeft hij een wat meer uitgebreide versie

5. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik doe de administratie voor mijn broertje en gebruk ook snelstart. Dit word ook door de accountant/ belastingadviseur gebruikt.

6. Manque

Manque Niet meer actief

Moneybird is absoluut aan te raden. Verstuurt ook facturen, herinneringen en met een druk op de knop draag je wanbetalers over aan een incassobureau. Heel overzichtelijk met een fijne CMS voor de klantgegevens.

7. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Snelstart. Absoluut een aanrader. Op je telefoon/tablet kan je ter plekke facturen maken en mailen. Inkoopfacturen inboeken kan ook. Onze accountant logt gewoon bij ons in. Omdat je bij alle boekingen bijlagen hangt is het ook niet meer nodig om met de papieren naar de accountant te gaan. Scheelt ruimte in de kast :)

8. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    270
    63
    Snelstart

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Op mijn werk gebruiken we accountvieuw , ik vind het een fijn en makkelijk programma.

10. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    #10 gitaartje, 24 jun 2017
    Laatst bewerkt: 24 jun 2017
    Moneybird. Kan alles wat je noemt (en nog veeeeel meer) en werkt erg intuïtief.

Ik doe ook de administratie voor mijn man. Heb dus geen ervaring verder maar dit werkt goed. We hadden eerst een ander programma (twinfield) op aanraden van de boekhouder maar dat was veel te ingewikkeld.
    Mijn man is ook begonnen als zzp'er.

11. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Op kantoor werken we veel met exactonline dit werkt fijn maar ook moneybird is wel makkelijk om mee te werken

12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Bij mijn man op de zaak werken ze/we nu met exact online. We overwegen over te stappen naar Moneybird omdat we daar veel goede verhalen over horen en het schijnt een stuk gebruiksvriendelijker te zijn.

Om te kiezen welk programma je wilt moet je eerst goed nadenken wat je erin wilt doen! Alleen factureren? Ook offertes? Bankafschriften inlezen? Ga je zelf de btw aangifte doen of doet je boekhouder dit? Ga je alle bonnen zelf inboeken op grootboekrekenigen of laat je dit de boekhouder doen? Prijs verschilt per pakket geloof ik flink afhankelijk van de modules die je gebruikt.

13. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Wij hebben voor ons bedrijf gewerkt met Minox (ik weet niet beter). Lastige was toen dat ze niet in de cloud werkten, wat nu wel is, maar ik vind het een vreselijk traag programma.

We zijn sinds dit jaar overgestapt op afas. Erg fijn! Dit loopt via de boekhouder, dus zij hebben mij wegwijs gemaakt in het programma. 1x per kwartaal doet de boekhouder de aangifte met alles wat ik heb ingevoerd. Afas is echt veel gebruiksvriendelijker dan minox. Scheelt me zeker een paar uur per maand werk!

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik ben super tevreden over Acumulus. Goedkoop, uitgebreid en met een heel fijne helpdesk en gratis ondersteuning door belastingadviseurs.

15. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bedankt voor jullie reacties! We willen er inderdaad mee factureren, betalingsherinneringen versturen en eventueel ook offertes versturen. Ik zou graag zelf de boekingen meteen in de grootboekrekeningen willen kunnen verwerken. Wat ik nu het makkelijke aan Tellow vind is dat zodra er een betaling gedaan is of binnenkomt die hij nog niet aan een bon of factuur kan koppelen ik een berichtje krijg via mijn telefoon met het verzoek een foto van de bon of factuur te maken, deze is dus meteen gekoppeld aan de bankrekening en dit zou ik in het eventuele nieuwe boekhoudprogramma toch ook wel erg makkelijk vinden. Ik ga eens even bij Moneybird en SnelStart kijken wat de mogelijkheden zijn.

Deel Deze Pagina