katten mee op vakantie???

Discussie in 'De lounge' gestart door mom23, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    Wij willen graag in maart een weekend weg. Gewoon hier in ned (limburg)
    Alleen nu zitten we dus met de 3 katten. Onze katten zitten, als wij niet thuis zijn, in de bijkeuken. Dit omdat ze anders overal op springen enzo.
    (vriendlief heeft net nieuwe meubels in zijn huis, voordat ik met de katten bij hem introk)

Ik wil ze dus eigenlijk niet thuis laten als we een weekend weg zijn omdat ze dan dagelijks vrij lang in de bijkeuken zitten.
    Dus had ik bedacht dat mijn nichtje anders wel in het huis kon, zodat ze voor de katten kan zorgen, alleen vriendlief wilt dit niet.

Nu zit ik erover na te denken om ze mee te nemen.
    Een paar jaar geleden hebben mijn ouders dat gedaan met 2 katten en dat ging heel goed.

Wat is jullie mening hierover?

2. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben dat ook eens gedaan, nu is het wel zo dat ht een raskat was van mijn vriend en ze niet gewoon was om vrij buiten te lopen maar altijd in een harnasje aan een lange koord hing als ze buiten in de tuin mocht. Dus was ze dat gewoon en toen hebben we haar gewoon een paar dagen mee genomen op de camping en zat ze ook lekker buiten als wij buiten zaten in haar harnasje.

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Je doet de katten er in ieder geval geen plezier mee door ze mee te slepen. Ik zou je vriend een oplossing laten verzinnen aangezien jij met een prima oplossing bent gekomen door je nichtje in huis te laten.

Hier richten de katten echt niet meer schade aan dan de kids overigens.

4. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ik zou daar dus echt niet aan beginnen, dan ben je toch met de poezen bezig en niet met vakantie. En niet te denken wat je allemaal mee moet sleuren voor die poezen. Of als ze daar alles onder plassen ?

Ik ken iemand daar mag de poes dan wel in de woonkamer maar die zet dus gewoon een grote zak voedsel neer, en als ze honger hebben pakken ze het, eten ze het te snel op dan moeten ze wachten tot het baasje thuis komt.

Of dat nou een juiste manier is of niet daar ga ik niet over oordelen, maar het is natuurlijk wel een manier. Of zijn of jouw moeder een uur per dag laten kletsen met de poezen, water verschonen en eten geven ; misschien vind je vriend dat wel een goed idee?

Ik denk dat het voor poezen veel stress geeft om "lekker een weekend weg" te gaan :)

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Nee zou ik zeker niet doen.
    Katten zijn erg aan hun omgeving gehecht en weekendjes weg is geen lolletje voor ze.
    Wat als er 1 wegloopt?
    Moet er niet aan denken hoor om ze allemaal mee te sleuren incl alle spullen.

6. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Katten hebben een vreselijke hekel aan verhuizen en ik denk dat je ze er absoluut geen plezier mee doet, tenzij ze het gewend zijn (en uit jouw verhaal begrijp ik dat dit niet het geval is). Een weekendje in de bijkeuken kan m.i. geen kwaad, als je voor genoeg vermaak zorgt. En dan kan een buurvrouw/kennis/familielid mogelijk voor het eten en een uurtje aandacht zorgen.

Zo'n vakantiehuisje is vaak ook krapper dan thuis met een gebrek aan halletjes waardoor ze per ongeluk naar buiten kunnen glippen. Dan kun je dus een zoektocht naar de kat ondernemen!

7. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi,

Ik ben het eens met de bovenstaande commentaren, je doet je katten geen plezier met een weekendje weg. En je zou ze ook nos kwijt kunnen raken. De reis naar je bestemming is meestal ook geen pretje voor ze.

Wel vreemd dat je vriend zo strict is met zijn nieuwe meubels, het beperkt de katten wel behoorlijk in hun bewegingsvrijheid. Als je de keuze maakt voor katten, dan weet je toch dat je haren enzo op je meubels krijgt? Maar goed, ieder zijn ding.

Misschien is een idee om een dik laken/kleed over de bank en dat soort dingen te leggen, zodat je katten wel bewegingsruimte hebben? De harde gladde opppervlakten maak je bij thuiskomst makkelijk schoon, de bank etc. hoef je alleen maar onder het laken vandaan te toveren.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ben ooit een week op pad geweest met zwager en zijn kat. Dat ging prima. Maar die kat was het ook wel gewend. Zodra we uit de auto gingen, ging kat op iemands schouder zitten en 'liep' zo mee overal naartoe. Verder ging ze meestal in een tuigje met leiband. Poepen en plassen deed ze alleen op haar eigen bak, die achterin de auto stond.
    Maar met 3 katten is dat natuurlijk allemaal andere koek dan met 1, en als ze niet gewend zijn om mee te gaan in de auto en naar andere omgevingen, zou ik het echt niet doen.

En bovendien: heel veel accommodaties staan het niet toe dat je een huisdier mee naar binnen brengt.

Ik zou 100 keer liever iemand als huis- en kattenoppas laten logeren, dan 3 katten mee te nemen op vakantie.

9. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de reacties. Ik neem ze liever ook niet mee, maar wil ze ook niet in de bijkeuken laten, ondanks dat ze wel vermaak hebben. De katten zijn ook niet gewend om naar buiten te gaan aangezien ik hiervoor in een appartement woonde.

@ zilvervosje: Vriendlief heeft niet gekozen voor katten. Katten zijn van mij en wij zijn nu 8 maanden bij elkaar. Verder heeft vriendlief ook niet heel veel met katten ;)

10. Jel

Jel Niet meer actief

Ik zou:

1. heel erg bang zijn dat ze weglopen. (Dat ze per ongeluk ontsnappen als je een deur opent)
    2. bang zijn dat ze aan dingen gaan krabben/ bijten, dus dingen kapot maken.
    3. bang zijn dat ze gaan piesen in het huisje.

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik zou toch echt zeggen dat je vriend dan maar een oplossing moet vinden, anders iemand regelen die elke dag even 2 uurtjes langsgaat zeff in de woonkamer laat spelen en eten geeft en dan weer in de gang doet?

als wij ier weg gaan komt er een vriendin gewoon ff rustig een paar uurtjes hier bij de katten zitten om te spelen en gaat daarna weer naar huis

12. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    @ Spikkel: maar zitten die van jou, als je vriendin weggaat, alsnog in de woonkamer?

13. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    Ik heb ook nog nagedacht over een kattenren, zodat ze via het kattenluikje in de bijkeuken de kattenren in zouden kunnen, maar die zijn zo ontzettend duur!!!

14. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nee in de gang

15. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    De bijkeuken is niet heel groot…… ongeveer 2 bij 2.5
    En alles staat daar mandjes, kattenbakken, en soms gaan ze ook daar gewoon liggen terwijl we wel thuis zijn en ze dus gewoon de woonkamer in kunnen.
    Toch voel ik me gewoon erg rot om ze daar te laten en dat ze er dan hooguit miss 2 uurtjes per dag uit kunnen.

16. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Mm ja weet je wat het is,hier hebben ze een behoorlijke ruimte, en als we echt een weekend weg gaan dan zitten ze in hun eigen kamertje waar ze alles hebben.. maar in jou situatie zou ik gewoon iemand regelen die of lekker een paar uurtjes komt om, de beesten te vermaken en anders iemand in jullie huis te laten slapen. En als je vriend dat niet wil zal hij toch zelf met een andere oplossing moeten komen

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik denk dat als je katten dan weg zien te komen, je ze nooit weer ziet! zou dat niet doen... plus ze zullen daar alles onderpiesen.... kan je mooi dokken... ik zou een kattenpension regelen voor dat ene weekend.... lijkt me niet relaxed op vakantie gaan as je steeds moet oppassen of je katten er niet vandoor gaan....

18. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Persoonlijk vindt ik een heel weekend in de bijkeuken niet kunnen. Met die gedachte heb je ze toch ook niet aangeschaft denk ik? Dat je vriend ze niet moet, tja, das dan jammer. Ze horen toch bij jou? Ik zag net de oplossing om anders dekens over de meubels heen te doen, lijkt mij ook nog een goed alternatief.

19. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik zou het niet doen ik zou ze gewoon lekker thuis laten in hun vertrouwde omgeving katten haten nieuwe dingen!

Het is maar een weekendje en katten slapen meestal toch heel de dag ik denk dat ze het wel overleven hoor.

20. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik vind dat je vriend zich voor dit ene weekend er wel overheen kan zetten..

het is nu toch jullie huis, dus ook jullie meubels?.. toen hij voor jou heeft gekozen wist hij dat je katten had, dus kiest hij ook voor de katten.. ik vind dat hij zich niet zo aan moet stellen, of de katten gewoon in de kamer, of je nichtje dat weekend in jullie huis,.. (of ze moet top crimineel zijn en dat jullie huis leeg is als jullie terug komen?...)

Deel Deze Pagina