Inderdaad, het gaat mij juist om onze kindjes die voor de duur van 24weken zwangerschap zijn overleden
Ik sta nog op de polis bij mijn ouders en kreeg de crematie van ons tweede overleden dochtertje tegoed, zij was 21 weken. Ik ben verzekerd bij de Dela. Ik heb ook kaartjes laten maken en ook die kreeg ik vergoed. Dus de Dela vergoedt ! Succes het is allemaal al zo moeilijk en verdrietig genoeg.....
Verzekerd bij monuta, alles vergoed gekregen maar ons zoontje is geboren met 34 weken en heeftnog 2 weken geleefd
Verzekerd bij Dela en ongeveer 2/3 vergoed gekregen. Ik kreeg nl alleen het goedkoopste van alles vergoed en alleen de noodzakelijke zorg. Ons dochtertje is geboren met 37 wk dus was wat dat betreft wel meeverzekerd maar het kan dus ook normaal zijn dat je nog een deel moet betalen.
hoi @DeesDees ben jij nog wijzer geworden? Ik heb vanmorgen gebeld naar mijn verzekering (ASR), maar nogmaals kon hier geen uitsluitsel over gegeven worden. Hij zou dit zorgvuldig gaan uitzoeken en ik wordt hier later over teruggebeld. Hij gaf wel aan dat dit weinig aan de orde was en dat hij er alles aan zou doen om er op aan te sturen dit te vergoeden (voor zover hij hierover mag beslissen???!!!) Wordt dus vervolgd....
Ik wil je sterkte wensen en ik weet dat je er nu niks aan heb maar toen ik zwanger was van onze zoon was ik heel bang om hem te verliezen vooral na alle miskramen wij hebben toen een extra levensverzekering afgesloten was maar een (paar centen ) zodat als het fout liep we hem konden laten begraven of cremeren zonder over de kosten na te hoeven denken. Die verzekering loopt nu door allee n is hij omgezet. Ik hoop dat jullie snel meer weten.
De regels betreffende uitvaart en dergelijke zijn volgens mij vanaf 1 januari 2013 veranderd... Onze zoon Sam* is 10 januari 2013 geboren (na zw van 21,5 weken) en n.a.v. wat ik hierover gelezen had heb ik mijn uitvaartverzekering begin januari gebeld. Ik ben verzekerd bij Yarden. Man van de uitvaartverzekering is voor de geboorte al langs geweest om alles te regelen. Wat we allemaal vergoed hebben gekregen (ondanks het feit dat ik eigenlijk was onderverzekerd ben): - mandje - kleding (2 setjes, 1 voor Sam* en 1 om te bewaren) - kaartjes + postzegels - foto's van professionele fotograaf (ca. 600 euro) - koelplaat voor onder het mandje voor de thuisopbaring - crematie, incl. kleine dienst (6 personen) Een deel van deze zaken hadden we zelf al geregeld (kaarten, kleding, fotograaf) en betaald, maar hebben we ook nog vergoed gekregen ook al heb ik eigenlijk een in natura verzekering. Eigenlijk het enige wat we zelf hebben moeten betalen waren wat toeslagen omdat we de as op zaterdag hebben opgehaald en toen ook nog een CD van de dienst wilden hebben. Maar als we hier achteraan waren gegaan was dat misschien ook niet nodig geweest... Verder heeft de man van de verzekering ook voor ons een afspraak op het gemeentehuis gemaakt om aangifte te doen van een doodgeboren kindje. Wij zijn dus heel goed geholpen door Yarden!
Ik ben ondertussen wel wat wijzer geworden. Het bedrag wat wij moeten betalen wordt kennelijk niet vergoed, voor de rest waren wij verzekerd en hebben ze een coulance regeling. Hetgeen wij moeten betalen is de asbestemming en de crematie...
Ik ben helaas nog niet teruggebeld. @deesdees waarom willen ze dat niet vergoeden dan? heb jij zelf een uitvaartverzekering of voor het hele gezin? @lopi wat fijn dat jouw uitvaartverzekering zo meedenkend was en (bijna) alles vergoed heeft. Ik ben benieuwd, wij hebben nl zelf een levensverzekering, waarbij het hele gezin meeverzekerd is. Bij ons gaat het niet om heel veel geld, omdat we alles zelf geregeld hebben (zonder tussenpersoon).Zonder dienst ed. Het kistje hadden we zelfgemaakt. Alleen heb ik achteraf nog zelf (geboorte!!!)kaartjes laten maken (gewoon via kaartje2go) voor mezelf en een paar naasten. Wij wilden op dat moment zelf geen kaartjes, maar achteraf voelde ik me rot naar ons zoontje toe dat hij geen kaartje had. meer een soort herdenkingskaartje dus.
@mama73; Omdat de polis die kosten nooit zou dekken vertelde ze mij. Elk gezinslid is apart verzekerd hier, dus geen gezinsverzekering. Monuta trekt de grens bij 20 weken gaf ze ook nog aan. Zal het vanavond wel bespreken nog, ze komt vanavond langs om het min of meer af te sluiten nu.
Hmpf dus wel iets maar niet alles vergoed? Raar hoor... Ben benieuwd of je nog iets wijzer wordt. Ik heb nog niks gehoord van onze verzekering... Ook even niet in staat om te bellen vandaag dus komt wel even.
Die regeling/convenant die uitvaartverzekeringen per 1 januari 2013 hebben is inderdaad eigenlijk voor geboortes vanaf 20 weken. Vroeger was dit 24 weken, maar nav de 20 weken echo en de zwangerschapsafbrekingen die daarvan komen hebben ze het dus van 24 naar 20 weken veranderd... dus onder de 20 weken is het nog steeds niet geregeld, al kunnen verzekeraars alsnog een coulance-regeling toepassen.
Precies dit, zo werd het mij ook uitgelegd. Het is niet anders en wij betalen met alle liefde dat laatste bedrag.
Ik heb vanmiddag maar weer eens gebeld. Tot op heden (natuurlijk?!) weer niets mee gedaan. Er was zelfs geen aantekening gemaakt. Als het goed is ga ik nu teruggebeld worden door de juiste afdeling....we zullen zien!
hier nog even een update. inmiddels hebben ze net voor de kerst contact gehad met mijn man. Ze wilden mij nog persoonlijk spreken? maar vertelde wel dat ze de kosten uit coulance(?) zouden vergoeden. Op oudjaarsdag lag er idd een brief in de bus dat ik de rekeningen tot 2500 euro mocht declareren. (komen wij lang niet aan) Ik denk zelf dat er wel zeker een afspraak is dat het vergoed gaat worden, maar dit niet in de voorwaarden is opgenomen. Hiermee kunnen ze dus of heel loyaal overkomen of ineens weigeren.... heel dubbel dus! PS ik wil de TS bedanken want door deze topic ben ik er NOGMAALS achteraan gegaan, met dit als uitslag. Ik denk dat ik dit bedrag ga benutten aan een mooi (as)sierraad (of weet iemand of dat ook of gedeeltelijk onder de vergoeding valt.
@mama73; Wat fijn dat de gemaakte kosten nu vergoed worden!. Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat. Een assieraad wordt niet vergoed trouwens Deze kosten zul je zelf moeten betalen.
Volgens mij ligt het eraan hoe je verzekerd bent. Je kunt je uitvaart zo verzekeren dat je in en gouden kist begraven word, er kaviaar bij de dienst geserveerd word en er een bekende artiest op komt treden... Maar dan is je premie erg hoog. Bij een standaard uitvaartverzekering word dit dan ook niet gedekt en zul je bij moeten betalen. Iedere uitvaartverzekering gaat uit van een basis, waarschijnlijk is dit bij extreem prematuur geboren kindjes hetzelfde en zul je afhankelijk van je wensen soms een deel zelf moeten betalen.
Ik heb me er verder nooit meer in verdiept hoe we verzekerd zijn (loopt al zo lang) maar ik denk dus voor een bepaald bedrag, aangezien ze in de brief aangaven dat we tot 2500 euro mochten declareren. Maar er staat idd wel begrafeniskosten. Het was ook zomaar een vraagje hoor!!! Juist omdat er zo weinig over bekend is. (uitvaart onder 24 wkn) Uiteraard hebben we deze kosten ook gemaakt omdat we onze zoon een uitvaart wilde geven die ons een goed gevoel gaf/geeft. Neemt niet weg dat ik blij ben dat het geld terug gestort gaat worden. De ring die ik nl nog heel graag wil was er nog niet van gekomen (dure maand) Dit is een mooie reden om me er weer eens in te gaan verdiepen.
@mama73; Dat is zeker weer de moeite waard om er weer eens in te verdiepen. Ik hoop dat je een mooie ring kunt vinden