Zonder verder een discussie te willen starten; een wat jij noemt foetus van 26,5 weken is net zo goed een kindje, iemand haar zoon of dochter en kan net zo min gemist worden. Jammer en onnodig, deze reactie... Ot; wat Berte zegt, een herrinneringsboek vind ik een prachtig idee
Vind het boek een goed idee! Anders een windmolentje voor op het graf? Ik heb ooit eens een glazen vlinder laten maken, werd op een steen vastgemaakt zodat je die ook op het grafje kan zetten.
Daarom maakt het niet minder erg Kindje van 26 weken is net zo goed erg om te verliezen al is je kind 50 jaar is het nog erg Leeftijd doet er niet toe Een moeder hart zal even veel pijn doen En al helemaal zo plotseling Ik heb geen kindje verloren maar die angst toen we niet wisten of mijn toen bijna 3 jarig zoontje het zou redden alleen al was vreselijk
Graag gedaan. Toen een mede mama haar kindje verloor hebben wij dit ook gegeven. Ik vind het een mooie gedachte dat er echt een ster aan de hemel staat die voor die persoon staat
Na het overlijden van mijn zoontje vorig jaar heb ik van de vrienden club een zilveren kettinkje gekregen met een klein en groter hartje die aan elkaar verbonden zijn. Heel bescheiden kettinkje. Het is me emotioneel ontzettend veel waard geworden, doe m nooit af. Bij de uitvaart waren maar een handjevol mensen aanwezig. Die hebben we wat in een fotoboek laten schrijven, waar ik vervolgens de foto's die ik had, heb ingeplakt (mijn kindje heeft maar 11 dagen geleefd). Maar daar kijk ik nog even niet teveel naar, dat is te pijnlijk. De foto's wel, maar de teksten niet.
Dat maakt het echt niet minder erg, als moeder houd je vaak meteen van je kind zodra je de positieve test in handen hebt, 4 weken of 12 weken vind ik verschil maken ( hoewel dit ook weer niets zegt over het verdriet dat iemand er van kan hebben ) , maar 26,5 week of 3 jaar echt niet Ik ben zelf bevallen van de 4e met 36 weken, hij ademde niet, overleed bijna heeft zeer kritiek gelegen, zijn buik organen lagen in de borstkas waardoor zijn longen zich niet goed hebben kunnen ontwikkelen. Maar ik wou hem net zo min kwijt als mijn kinderen van toen 6jaar 5 jaar en 2 jaar ! Het verdriet om de lijdensweg van je kindje is net zo groot Nu heeft mijn zoon het gelukkig overleefd tot tegenstelling van sommige lotgenootjes maar echt 26 of 36 weken of 3 jaar ..:: je wilt je kindje niet kwijt en het verdriet is zeer intens,
Wat erg zulk verlies. Maar ik zou nooit op de dag zelf aankomen met een "cadeau". Bloemen, als ze dat wel hadden gewild, is toch iets anders. Ik zou jullie geschenk op een later moment geven. Wanneer jullie af kunnen spreken als zij daar aan toe is of zijn.
Jee wat verschrikkelijk zeg. Als je een gezamenlijk cadeau doet is geld voor een mooie herinnering misschien iets.
Ik wilde destijds ook geen bloemen. Een kado waar goede vrienden mee kwamen, was een kaars met daarop zijn naam, plaatje van het geboortekaartje en geboortedatum, plaatje van het overlijdenskaartje en overlijdensdatum. Die kaars staat nog steeds in mijn kast. Heel veel sterkte! Suzanne
Bij ons in de regio is het niet echt gebruikelijk om een 'cadeautje' mee te nemen naar de begrafenis. Bloemen kunnen wel, maar niet iedereen wil dat en geeft dit dan ook aan. Ik zou ook niet op de dag zelf met een fotoboek of iets anders aan komen zetten. Dit zou ik dan op een later moment geven als ik op bezoek zou gaan bij de ouders. Dus dan kom je automatisch alsnog met lege handen aan bij een begrafenis. Dat vind ik ook niet raar trouwens. En sterkte met de begrafenis.
Bedankt voor al jullie ontzettend lieve reacties en mooie ideeën! We zijn er uit, we dopen een ster voor hem. Dit certificaat geven we dan niet tijdens de uitvaart maar inderdaad zoals al aangegeven door sommige op een later moment. Ben echt ontzettend blij met jullie hartverwarmende reacties. Dank ZP! <3
Wat verschrikkelijk! dochtertje is ook 3 en als ik er alleen al aan denk... Bij ons is het ook niet gebruikelijk om een cadeautje mee te nemen. Zelf zou ik ook niet zo zitten te wachten op cadeautjes denk ik... zou het al fijn vinden als iedereen er was. Als je echt iets wil geven zou ik iets kleins doen. Een kaart waar je allemaal iets persoonlijks op zet en iets om bij het grafje te zetten? Verder zou ik het echt niet weten.
Er is wel voor gewaarschuwd bij Radar. Hoe mooi het idee ook.. Dan zou ik eerder voor een ander mooi aandenken gaan, een beeldje bijvoorbeeld. Koop een ster, waarschuwing van Radar | Paranormaal
Wat verschrikkelijk! Veel sterkte hierbij! Ipv bloemen zou ik een klein knuffeltje kopen denk ik. Wat misschien ook nog een idee is: een ballon (met of zonder kaartje eraan) die je aan een touwtje ergens aan vastbind bij het graf.
Weet niet of ouders zitten te wachten op een ballon als ze ook geen bloemen willen... Vind het een goede beslissing om op een ander moment iets te geven.
Hier is het gangbaar om bloemen te geven en als bloemen niet gewenst zijn, geef je niks. 'Geen bloemen' betekent niet 'geen bloemen, maar wel andere dingen'; het betekent 'geen bloemen, want wij verzorgen die aankleding (dus ook knuffels, ballonen, etc) liever zelf'. Dus op een ander moment iets geven, lijkt me gepaster.
Je bent me voor!! Ik heb er ook naar gekeken na m'n miskraam, maar inderdaad een ster is van niemand dus kan je ook niet kopen of verkopen. Sterkte. Misschien een mooie herinneringenbox kopen zodat ze daar alle herinneringen in kunnen bewaren. Deze zou ik in de week na de uitvaart thuis laten bezorgen.
Jeetje, wat slecht dat ze dat dan zomaar mogen blijven doen! Een herinneringsbox is ook een mooi idee! Dank!