Waar hebben jullie je uitvaart verzekering? En wat krijg je ervoor terug? Vrij te besteden of perse bij Monuta e.d.? En voor welk bedrag en wat betaal je per maand? M'n moeder heeft aangegeven dat als ik of de kinderen eerder doodgaan dan haar, dat zij de uitvaart betaald, alleen bij mijn vriend is dit niet het geval. Nu dus opzoek maar zie door de bomen het bos niet meer..
Wij zijn beiden verzekerd bij Axent, wel 2 verschillende polissen want ik was al verzekerd van huis uit. Wij betalen beiden rond de 9,- en zijn voor zo'n 7500,- verzekerd. We kunnen dit trouwens altijd uitbereiden. Onze dochter is straks gratis meeverzekerd op mijn polis tot haar 18e. Qua vrij te besteden weet ik eigenlijk niet... Maar even los hiervan; is het niet handiger dat jij zelf ook een verzekering neemt? Volgens mij is het namelijk hoe ouder je bent hoe duurder de verzekering wordt. Dus stel jij sluit pas een verzekering af als jouw moeder overleden is, dan betaal je veel meer per maand.
Mijn moeder laat veel geld na als ze overlijd, vandaar dat ik dan een deel apart ga zetten voor m'n uitvaart. O altijd uitbreiden is wel een fijne gedachte..
Oh dat scheelt dan hoef je je niet druk te maken om jezelf . Ja is het ook, zeker omdat de waarde van geld veel veranderd door de jaren heen. Wat trouwens bij mijn verzekering ook is, ik geloof zelfs bij elke maatschappij, stel er gebeurd iets met je kindje tijdens de zwangerschap dan is het kindje na een bepaald aantal weken zwangerschap voor hetzelfde bedrag verzekerd als jijzelf (ik neem aan dat dat ook geld bij de verzekering van je man aangezien het ook zijn kind is. Maar daar heb ik me niet in verdiept.). Niet leuk om over na te denken maar ik vond het wel goed om te weten. Gelijk maar ff een up voor jouw topic want aan één ervaring heb je zo weinig .
Verzekerd bij ardanta met zijn 4e ( kinderen hebben eigen polis die we nu alvast betalen ) en betalen 29 euro ( hoogste bedrag is voor mijn man. Ohh en hier word t bedrag uit gekeerd aan de nabestaanden
Ik ben verzekerd bij monuta, heb dat paar jaar geleden ineens afgekocht. Kinderen automatisch meeverzekerd. Toen mijn zoontje overleed gewoon bij de plaatselijke uitvaartondernemer de crematie geregeld en ze hebben alles vergoed
Wij zitten als gezin bij de Dela, geloof 12 euro per maand. Daarbij krijgen wij de aflegging, opbaring, uitvaart, kist, kaarten, standaard vervoer. Daarbij hebben wij ook per persoon nog 1500 euro extra verzekerd dit voor evt. condoleance, extra kaarten of extra dingen met de uitvaart. Mijn vader was hier ook verzekerd en was voor 500 euro extra verzekerd maar de condoleance en een borreltje na de uitvaart kwam op 1250 euro extra wat niet gedekt was.
Wij zitten bij klaverblad. We betalen met z'n drieën 24 euro. Manlief rookt en ik ben chronisch ziek, waardoor wij beiden een toeslag hebben. Krijgen een bedrag uitgekeerd, zo rond de 8000 euro.
k was van huis uit verzekerd en betaal 50 per jaar voor mijn man hebben we een verzekering ineens afgekocht voor 2000 euro ofzo en dan krijgen we 8000 uitgekeerd gelooof ik. Mijn dochter zit hier gratis voor t zelfde bedrag bij tot ze 18 is.
Wij hebben een uitvaartverzekekering bij Ardanta. Mees is meeverzekerd. We betalen 25,- per maand en hebben dan recht op 7500 bij overlijden. Die 25,- moeten we 30 jaar betalen, daarna niet meer.
Monuta. 9,- per maand en voor 10.000 euro verzekerd. Daarvan is 5.500 vrij te besteden. Kinderen zijn gratis meeverzekerd.
Wij zitten ook bij de Dela. Het voordeel is, is dat je niet een bepaald bedrag uitgekeerd krijgt (wat is nu bijv 5000 euro over een aantal tiental jaar), maar een groot deel van de uitvaart in natura. In principe betaal je nu premie voor degene die nu overlijden. Daarom blijft de premie laag. We hebben geen aanvullende verzekering. Nu kun je voor 1500 euro nog wel je koffietafel, enz betalen, maar straks kun je voor dit geld veel minder. Ik beschouw dit allemaal als 'extra' waar mijn nabestaanden zelf voor kunnen kiezen. De basis zorg ik dus voor, de verdere aankleding niet, want de invulling daarvan vind ik iets voor mijn nabestaanden. Overigens zullen we echt wel wat op onze spaarrekening achter laten hiervoor.
Wij zijn verzekerd bij Yarden (ook de kinderen hebben een eigen verzekering), op dit moment voor 11.000 euro pp geloof ik.