Uitvaart verzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 8 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij zijn zelf verzekerd, de kinderen nog niet. We hebben ook genoeg spaargeld achter de hand om het te bekostigen.

Mijn schoonvader had het niet, geen spaargeld (schulden) en geen koophuis voor evt overwaarde. We hebben toen de allergoedkoopste uitvaart gedaan, was ongeveer €1250 volgens mij. Dan kan je niet meer kijken, niet kiezen tussen begraven of cremeren (wordt een crematie) etc. Alleen op de dag van de crematie mag je even een half uurtje of uurtje bij hem. Voor ons was dat een uur rijden maar zijn wel even geweest. Zelf een muziekje bij hem aangezet, kaarsjes en een gewoon bosje bloemen meegenomen en zo afscheid genomen zonder verdere dienst. Was ook echt dikke prima, zou het ook helemaal goed vinden als mijn eigen afscheid zo zou zijn, was heel intiem.

2. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wij hebben zelf een uitvaartverzekering, dochter staat ook op de polis.
    Mijn ouders hebben een ruime uitvaartverzekering.

Schoonouders daarentegen hebben geen verzekering en ook het geld niet. Ik ben heel benieuwd hoe de rekening van de uitvaart tegen die tijd betaald gaat worden. Er zijn meerdere kinderen, maar met verschillende financiële situaties. Helaas is het binnen zijn cultuur ook niet echt bespreekbaar (te maken).

3. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Goeie vraag; ik zou ’t niet weten - want voor ons is dat niet relevant. Wij zouden sowieso hier blijven. Maar ik kan me zo voorstellen dat je daarvoor wél extra moet verzekeren ;)

Linda86 vindt dit leuk.
  4. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Hier allemaal verzekerd kinderen en wijzelf.
    Je zal toch met je gezin komen te overlijden ik vind dat niets met situatie te maken hebben of je wel of niet goed gespaard hebt ik vind dat gewoon “verstandig “ je verzekerd toch ook je inboedel ongeacht de hoogte van je spaartegoed

5. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Mijn moeder heeft een uitvaartverzekering met mij en mijn broertje, als ze die tot 2030 nog betaald zitten we safe met zo'n 10.000 euro per uitvaart dus dat is wel een heel fijn idee. Heb de papieren ook hier in Duitsland voor het geval er iets met mij gebeurd, dan ben ik gewoon verzekerd.
    Mijn moeder heeft alles zelfs al uitgeschreven wat ze wilt en hoe ze het wilt als zij overlijdt, voor ons ook erg fijn. Ook alle rekeningen heeft ze opgeschreven die stopgezet moeten worden. Dit heeft ze gedaan nadat ze begin vorige maand onverwachts haar man heeft verloren en toch ineens heel veel moest zoeken en bijbetalen na de uitvaart. Geld speelde geen rol maar het had prettiger geweest als ze wat meer had geweten van hem..

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zit bij Dela. Betaal 8,55 mijn leven lang per maand. Mijn kinderen zijn tot hun 18e geloof ik gratis meeverzekerd want zij staan nu ook op mijn polis maar ik betaal nog steeds hetzelfde.
    Misschien is het bij jou ook slechts een kwestie van ff bellen. Ik herinner mij dat er eens een baby is geweest van enkele maanden waarvan de ouders verzekerd waren maar toen verdrietig genoeg het baby’tje overleed de ouders in alle hectiek waren vergeten het kindje aan te melden. Hierdoor moesten zij de uitvaart zelf betalen. Dat is zonde wanneer je naast het intense verdriet dat je dan hebt ook nog eens je bankrekening moet leegplukken...
    Je verdriet lijkt mij dan al heftig genoeg zonder dit soort ellende er dan nog bij... ;)

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zeker hebben wij een verzekering. Zelfs al is er spaargeld, eer dat nabestaande dat hebben is alles allang achter de rug en moet het betaald zijn. wil dat de kinderen mijn een afscheid kunnen geven die ik wens en voor hun goed voelt zonder zich in de schulden te werken.
    Heb ook levensverzekering die uitkeert aan de nabestaande en ook overwaarde maar dat staat los van uitvaard .
    Ook nog overlijdingsrisico verzekeringen voor man en mijn dat wnr een van ons binnen de looptijd overlijdt groot deel van hypotheek wordt afgelost zodat ander er kan blijven wonen . Hopen het niet nodig te hebben

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja hoor wij zijn allemaal verzekerd. Mijn schoonouders weet ik eerlijk gezegd niet maar dat zal vast wel geregeld zijn en zij hebben ook de financiële middelen mocht het nodig zijn.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    En toch tip. Verzeker je kinderen vanaf dag één met eigen polis ( uitvaart of levensverzekering van ca 10.000 euro kan ook ) ipv de gratis versie tot 18 jaar.
    Zo betalen je kinderen straks veel minder en jijzelf betaald paar euro extra per kind per maand.
    Stel je kind wordt gronisch ziek ( bijv type 1 diabetes of astma ) of aandoening als ass etc dan betalen ze straks meteen veel meer ivm extra risico op vroeg overlijden.
    Voelt toch goed dat ik dat allemaal meteen geregeld heb . Aangezien zijn ass, type 1 diabetes, astma en migraine heeft en verzekeren zou nu stukken duurder zijn . Ook ivm zo vroeg beginnen met premie scheelt dat in termijn bedrag

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    het verschil is wel dat je als je je inboedel kwijt bent, je daarna nog geld over moet houden als je verder leeft (na de inboedel betaald te hebben), na je dood niet (na de rekening van de begrafenissen);)

Ik en de kids zijn wel verzekerd via een uitvaartverzekering, vriend via een verzekering die een bedrag uitkeert bij overlijden, naast de aflossing van de hypotheek.
    Mijn ouders zijn wel verzekerd, maar zo niet had ik het voor hen betaald. Ze hebben ongeveer een ton aan mij uitgegeven door mij groot te brengen, daar kan wel 10k-20k van terug;)
    Ik ben dus ook niet van: dat doe je je familie toch niet aan? Ik zie het meer als een stukje laatste zorg die ik kan terug doen. Ik zou het met alle liefde betalen van mijn eigen spaargeld.
    Ja en ik besef me dat niet iedereen dat kan, vandaar dat ikzelf wel verzekerd ben.

Ansel en Nellie4 vinden dit leuk.
  11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ja wij hebben allemaal een uitvaart verzekering, ik geloof dat ik met 24 weken zwangerschap ons ongeboren kindje ook al kan verzekerden dus dat word zeker direct gedaan. Je wilt geen financiële zorgen hebben als er iemand overlijd.

12. Suzanne01

Suzanne01 Bekend lid

7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Ik zit ook bij dela maar ik moet voor mijn kinderen wel betalen 4.25 of zoiets per kind. Ik betaal 32 euro per kwartaal voor mij en 2 kinderen.

13. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Hier wel uitvaartverzekering. Alleen spaargeld vind ik geen fijne gedachte. Mijn opa en oma kwamen tegelijk in het verpleeghuis, met een goed pensioen en veel spaargeld betaal je echt bizarre bedragen aan een verpleeghuis. Je vermogen slinkt dan dus. En je weet niet wat je doet als je oud bent, toen mijn opa in de gaten kreeg dat hij niet meer zo slim met geld om ging nam hij een bewindvoerder, maar toen had hij al enorm veel van zn spaargeld uitgegeven aan goede doelen oa. Prima als dat is wat je wil maar zoveel was nooit zijn bedoeling bij helder verstand.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Nou dat ook nog eens inderdaad. Mijn oma betaalde 1400 per maand aan het verzoringstehuis. Dan gaat het hard hoor.

15. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Wij hebben allemaal een uitvaartverzekering en mijn man heeft ook een levensverzekering.
    Als je goed in het geld zit vind ik het anders, maar als je niet kunt sparen dan heb je het echt nodig.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier hoeven de kinderen maar 10 euro per mnd te betalen wanneer ze 18 jaar worden en dit blijven wij als ouders gewoon betalen. Mijn moeder betaald nog steeds voor mij ;)

Ysabella vindt dit leuk.
  17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Maar niet iedereen heeft dat spaargeld.
    Ken ook jonge mensen die tijdens hun studie hij ouders verloren hebben en waren niet verzekerd . Broer en zus en ouders verongelukt . Ze hebben moeten kiezen voor crematie ondanks dat ouders begraven wilde worden vanwegen het geld probleem. Koophuis ( die ouders nog niet zo lang hadden en groot deel aflossingsvrij ) bleef net genoeg van over om belasting aangifte van te betalen en houdt het ver op . Dochter had lening afgesloten en terug betaald met beetje overwaarde en het was weer op

18. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Ik heb een afbetaalde verzekering van huis uit meegekregen. Inmiddels zijn de uitvaart kosten een stuk duurder, dus heb ik er nog een naast lopen. Toen ook meteen voor mijn man afgesloten, want die had er geen. En daarna ook voor de kinderen. Alleen de jongste moet ik nog even regelen. *schrijft op to-do list*

19. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Wat grappig, hier ook.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit ook, ook al ben je vermogend dan moet je eerst alles uit eigen zak betalen totdat er niets meer is, ik zou wel of niet vermogend altijd verzekeren, ook voor je nabestaanden wel zo prettig als er iets op papier staat. Zo makkelijk is het ook niet om direct bij het spaargeld van je ouders te komen ( ervan uitgaande dat allebei de ouders overleden zijn) Dit gaat allemaal via notaris en bewijs van erfrecht etc en dan is het ook niet zo fijn als je eerst alles moet voorschieten.
    Ik ga toch eens bij mijn schoonouders informeren hoe zij het geregeld hebben,

Deel Deze Pagina