Hier ook verzekerd. Kinderen staan ook op de polis. Voor het geld uit woning e.d. vrij komt ben je ook weer een tijdje verder en je weet niet wat de kinderen dan wel of niet kunnen betalen.
Wij zijn allemaal verzekerd. Voor €12000, waarvan een deel een geld bedrag is. Edit: Geen idee of mijn moeder en schoonouders verzekerd zijn.....
Hier geen verzekering. Een uitvaartverzekering zal bij elke polis uit moeten keren en moeten ook nog ergens aan verdienen, dus het kost sowieso extra geld ergens. Wij hebben wel een spaarpot, waarin we geld storten hiervoor. Dit geld staat iig 10 jaar vast, maar keert wel eerder uit bij overlijden. Ik denk dat mijn ouders wel een verzekering hebben (en weinig overwaarde verwacht ik), mijn schoonouders niet, (maar die hebben wel weer flinke overwaarde).
Maar je verzekeren voor iets dat je sowieso nodig hebt, is toch duurder dan het zelf sparen? Want alle kosten van de verzekeringsmaatschappij, kosten enz, moeten toch ook ergens van betaald worden.
Maar ook mocht er geld achteruit staan en de langst levende komt te overlijden, dan kunnen anderen vaak niet bij die bankrekening . Of het moet op 2 namen staan van nog iemand die er wel bij kan. Als dat niet zo is ben je ook mooi de sjaak..
Ja het is vast duurder, maar je belast dan in elk geval niet een ander ermee. Ook als je genoeg spaargeld hebt of overwaarde, daar kun je niet gelijk bij als familieleden overlijden. Ik wil niemand daar mee belasten. Weet ook zeker dat mijn zusjes/schoonouders dat niet op kunnen brengen.
En daarom hebben ze op mijn advies alsnog een verzekering afgesloten. Het 1e idee was om mij te machtigen voor een speciale rekening, maar dat bleek ook niet heel simpel.
Ik zeg ook niet dat verzekeren goedkoper is, maar alleen dat iedereen uiteindelijk geld nodig heeft voor een uitvaart, aangezien iedereen uiteindelijk dood gaat.
Mijn ouders hebben ook geen uitvaartverzekering. Maar ik weet dat er genoeg vermogen is dat er geen probleem is. En ja, ik zou ook bij dat geld kunnen. Zit niet alleen in aandelen, en vastgoed. Mijn opa en oma hadden ook geen verzekering, maar ook daar was voldoende vermogen. Toen zij (toevallig!) op dezelfde dag overleden hadden hun kinderen dus 'dubbele kosten'. Maar als je zorgt voor een spaarpot is er in mijn ogen geen probleem. Kan je niet genoeg sparen dan vind ik dat je een verzekering moet nemen. Je nabestaanden achterlaten met verdriet én financiële zorgen is vreselijk. Toen ik mijn partner leerde kennen had hij al een verzekering. Ik ben daar toen wel bij opgegaan.
Dela biedt zelfs aparte spaarrekeningen hiervoor aan, die dus ook uitkeren na overlijden ; terwijl het normaal 10 jaar vast staat.
Ja wij wel en onze kinderen hebben ook een eigen verzekering. Ik wil anderen niet met deze kosten opzadelen en ik kan niet garanderen dat ik op ieder moment een x bedrag op mijn spaarrekening heb staan.
Hier idd wel een verzekering. Ook al dekt het niet een hele fancy uitvaart het is in elk geval iets. Mijn ouders vinden het dan weer dom dat ik zo’n verzekering heb. Zonder van je geld... ja ja en dan ga ik straks in een jute zak een anoniem graf in ofzo? Dacht et niet. hoop trouwens dat het nog wel even duurt coor het zo ver is.
Nee maar ik heb een kind. Dus ik zou het sneu voor hem vinden als het op die manier moet. Niet voor mezelf wel voor mijn zoon.
Ik had familieleden die niet verzekerd waren. Mijn ouders draaiden voor de kosten op. Dit doe ik mijn nabestaanden niet aan dus mijn kids en ik zijn verzekerd.
Hier geen verzekering. (Schoon) ouders ook niet. Zonde van het geld net wat nelta zegt. Iedereen spaart zelf genoeg. Als je een aantal jaren lang zelf het geld opspaart wat je anders aan de verzekering zou betalen, heb je de kosten van een uitvaart al zonder daarna nog elke maand te hoeven betalen aan de verzekering.
Verzekerd via mijn ouders inderdaad. Net meteen maar even een berichtje gestuurd hoe we dat gaan doen met de baby. Met mijn ex meegemaakt dat beide ouders onverwacht binnen een half jaar overleden zijn (beide nog geen 60). Kwamen er toen achter dat niemand het wachtwoord van de telefoon, mail of de bank had. Deze generatie is denk ik een van de eersten zonder adressenboek, en we hebben geen idee of we iedereen wel een rouwkaart hebben gestuurd. ik ken ook niet alle contacten van mijn ouders en met alleen een voornaam kom je ook niet zo ver. Sinds dien hebben wij geregeld dat ik als bewindvoerder (onder voorwaarden) en executeur van het testament aangewezen ben, zodat mijn broer en ik samen kunnen beschikken over het geld zonder 'tussenkomst' van derden indien nodig. Ook is er een lijst met wachtwoorden, rekeningnummers, details van abonnementen en verzekeringen zodat we niet hoeven te wachten op het bewijs van overlijden om bijvoorbeeld Facebookprofielen te verwijderen (duurt anders gemiddeld 2 tot 8 maanden), we mail en telefoon in kunnen voor contactgegevens van vrienden etc.
Ik had er vroeger 2, deze heb ik een paar jaar geleden op pauze gezet ivm geldproblemen.Vorig jaar eens berekend voor hoeveel mijn verzekeringen uit zouden keren en daar op besloten om een aanvullende polis te nemen, zoon ook gelijk er bij gezet.Uitvaart hoeft voor mij niet groot of uitgebreid, veel familie heb ik niet maar het is wel een fijn idee dat er mogelijkheden zijn mocht het ooit zover zijn.