afgunst? /haters?

Discussie in 'De lounge' gestart door JustNice, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    grrrr.... ff m'n gevoel uitblazen bij jullie hoor.... en graag jullie mening wat jullie ervan vinden.

Nu we zwanger zijn en het al aardig zichtbaar is hebben we het maar alvast kenbaar gemaakt aan onze familie's/collega's en omdat we ook een huis hebben gekocht, dachten we dat dit wel zo leuk was om het samen te vertellen zovan: we krijgen en een nieuw huis in 2012 en een baby in 2012 ! nou hartstikke leuk toch, als je zo'n bericht krijgt.

Sommige reageren echt zovan. Is hetwel gepland? en waarom wisten we niet dat jullie daarmee bezig waren? rare reactie's

nu ook een nichtje waar ik al enige tijd mot mee heb omdat ze constant loopt te liegen... zij heeft mij zelf ontvriend op facebook, prima ik heb er verder geen probleem mee Mar nu belt ze me na een lange tijd op om me te feliciteren. dus ik zeg tegen haar wie ben jij om mij te komen feliciteren? jij wilt toch geen vrienden met me zijn? (volgens mij wou ze gewoon nieuwschierig doen, en belde ze daarom) ik kreeg weer smoesjes en heb gezegd dat ik klaar met d'r was.

Zo ook m'n jeugdvriendin die ik eens per jaar zie, is ook niet erg, maar gewoon een gezellige meid waarmee ik heel veel heb meegemaakt. Wilde ze op de koffie komen, dus ik zeg gezellig, maar hoop dat je het niet erg vind dat je dan tussen de verhuisdozen zit? Dus vraagt ze me: hoezo gaan jullie verhuizen?
    Ik denk bij mezelf, waarom krijg ik zo'n vraag? een normale reactie zou zijn: ow wat leuk, dus jullie gaan verhuizen.
    hoezo gaat een mens verhuizen? ja omdat ze er zin in hebben. iets mooiers hebben gevonden, ruimte nodig hebben, geld overhebben noem maar op, maar dat vraag je toch niet?

noudit zijn er nog maar 2 , maar er zijn er nog meer.

Of het zijn m'n hormonen die me gek maken, of gunnen deze mensen ons dit geluk niet?

2. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    nog een klein stukje erbij typen:

net als het inrichten van ons nieuwe huis? het is een gadateerd huis, die we zelf gaan moderniseren. er gaat een nieuwe keuken, een nieuwe badkamer en een nieuwe tegelvloer met vloerverwarming in komen.
    Nou dan willen jullie vast niet weten wat voor reacties we daarop hebben gekregen?
    Of we niet beter een kant en klaar huis kunnen kopen, hoeven we al die kostbare dingen niet te doen
    of we dat wel allemaal kunnen betalen
    en of het niet beter is om het na een tijdje te doen, beetje voor beetje...

pfffffffff

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    eerlijk denk ik wel dat je een btje overdreven en gevoelig reageerd..

de vraag was t wel gepland kreeg ik ook.. dus ja en die vond ik idd zwaar irritant want AL was het niet zo ;)
    maar de vraag hoezo ga je verhuizen lijkt me niet zo vreemd. men kan verbaasd zijn. misschien vonden ze dat je t al helemaal voor elkaar had. of zijn ze zo verrast dat ze even niet weten een iets zinniger antwoord te geven.

ook de reactie tov je nicht vind ik heftig.. maar ja. ik ben dan ook heel anders. je had ook gewoon dankje wel kunnen zeggen. en verder er bij laten.

maar vooral bij deze.
    gefeliciteerd met je nieuwe huisje! en je zwangerschap ;) geniet er van.

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Van je nichtje snap ik je reactie een beetje, maar het kan nl ook zijn dat ze een opening zoekt om het goed te maken. Van je vriendin vind ik het niet zo´n rare vraag, je kunt toch ook aan het verbouwen zijn oid en daarom dingen in dozen hebben staan? Denk niet dat het is omdat ze je het geluk niet gunt hoor..

En idd sommige mensen hebben rare reacties als, is het gepland? of verwachten dat iemand er openlijk over praat dat ze proberen zwanger te worden, dat moet je gewoon proberen los te laten..

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ook die vragen over je inrichting. heul vervelend. maar heul normaal. lekker van je af laten glijden en doen wat je wil! ;)

6. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ik vind persoonlijk aan de hand van de voorbeelden die je beschrijft ook dat je wat gevoelig gereageerd hebt.
    Mensen kunnen verbaasd reageren dat ze nog niet wisten dat jullie al bezig waren voor een kleintje.
    Daarbij vind ik het eigenlijk wel dapper van je nichtje om toch de telefoon te pakken en je te feliciteren....ken haar en de hele situatie niet, maar het kan ook pure interesse zijn.
    Tot slot je vriendin....was zij niet op de hoogte van het feit dat jullie gaan verhuizen dan is het toch een heel logische vraag?

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Nou, ik vind dat je heel erg overdreven hebt gereageerd. Sowieso op je nichtje, zij belt om je te feliciteren en jij reageert op een manier die ik absoluut niet zou kunnen waarderen. Bijna schoftelijk vind ik het zelfs.

En hoezo gaan jullie verhuizen, waarom is dat zo'n rare vraag. Ja, je kunt verhuizen omdat je het graag wilt, maar soms zijn er ook andere redenen waarom je moet/wilt verhuizen.

Ik vind je wel erg hard overkomen.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik zeg: hormoontjes :)

Ik haal uit je berichtjes belangstelling, interesse en een tikkeltje bezorgdheid op een positieve manier. Zeker geen afgunst of haat, dat vind ik eerder uit jouw reactie erop.;)
    Ik vind dus ook dat je overdreven reageert.

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik vind je reacties ook nogal overdreven.

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    (laat maar)

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zeg Hormoontjes :D

Maarrrr aan de andere kant snap ik wel wat TS bedoeld:

Voorbeeld:

Ik was zwanger en in ene wilde allemaal mensen van de basisschool enzo me toevoegen op hyves want ze wilde mijn zwangerschap volgen:(:(

Waarom ben ik zwanger wel interessant maar niet zwanger niet:(

Toen gelijk mn profiel helemaal afgeschermd heb daar geen zin in.

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Nou ben dan denk ik de enige hier die het niet allemaal overdreven van je vindt.:p
    Ik vondt het ook niet leuk dat iedereen toen ik zwanger was moest vragen of het gepland was ipv eerst te feliciteren.
    En als ik toen hier bij de zwanger gedeelte las zijn.waren er heeel veeel vrouwen die dit niet leuk vinden.

13. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Als je iets vertelt aan een ander hoop je natuurlijk op een positieve reactie. Maar het is nooit aan jezelf om te bepalen hoe een ander zou moeten reageren. Dat is aan die ander zijn eigen keuze en vrijheid. Als je bang bent dat een reactie tegen zou vallen kan je zelf maar beter ook zwijgen (niet lullig bedoeld hoor)
    Maar iets vertellen (zwangerschap, verhuizing, verbouwing of wat ook) geeft een ander de ruimte om vrij te uiten wat hij/zij vind en te vragen als iets onverwacht is.
    Leer dankbaar te wezen als een reactie positief is en wijs en rustig als het tegenvalt.
    Verder gefeliciteerd en ik hoop dat je toch kan genieten (en dat je hormonen een beetje rusten willen;)
    Let wel, ik begrijp je wel een beetje, mijn hormonen kunnen soms ook een loopje met me nemen;))

14. glimworm

glimworm Niet meer actief

mooi gesproken!;)

15. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    dus waarschijnlijk kan ik het gooien op mijn hormonen.

mijn man zegt ook; laat maar waaien joh, niet druk om maken, lekker genieten!

Maar hij vindt het ook opvallend dat mensen of heel overbezorgde reacties uitbrengen en opeens hele close vrienden met je willen zijn of juist helemaal niks van zich laten horen terwijl ze het allang hebben gehoord.

p.s. over mijn nichtje... heb d'r ff gebeld om te zeggen dat we ff moeten praten. Ik ga wel duidelijk maken dat ik het liegen van haar echt niet op prijs stel, en dat ik ( & ook mijn dochter) er vaak erg terleurgesteld van zijn geweest.
    het is namelijk zo, dat ze vaak afspreekt en dan op het laatste moment afbelt met een smoes (dit heeft ze ook eerder aan mij bekend, dat ze met een smoes afspraken afzegt)

16. tulip

tulip Niet meer actief

ik snap je ook wel. Tuurlijk heb je misschien iets overdreven gereageerd i.v.m. hormonsters;) maar je wil gewoon dat mensen leuk reageren, maar ook oprecht. Ik was ook zo ziek van: was het wel gepland (was 24) dat ik ook niet meer vriendelijk kon reageren. Als jij tegelijk wil verhuizen is dat jullie ding en daar hoeft niet meteen commentaar op te komen.

Ik mis heel vaak van mensen gewoon: o leuk! Altijd moet er iets van kritiek of een kanttekening bij gemaakt worden. Heel vervelend.

17. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    nou ff een verslagje van het bezoekje van mijn nichtje...

ik heb d'r gezegd dat ik het erg jammer vond dat het contact verwaterd is en ook gevraagd waarom zij mij nou heeft ontvriend op facebook, en dat daarom mijn reactie bij de zwangerschapsfelicitatie zo is geweest.
    Zij zegt van niks te weten wat betreft facebook, iemand anders zit op haar facebook meent ze. Weet gewoon dat ze nogsteeds actief is, en dat ze weer keihard in mijn gezicht aan het liegen was. Ik heb gezegd dat als ze niet zonder liegen kan, maar beter weg kan gaan. En ze is opgestaan en weggegaan.

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wat is belangrijker een real-life vriendschap of een Facebook-vriendschap.

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ergens snap ik het wel, het zijn gewoon de reactie's bij elkaar, je krijgt er opeens zoveel en ze zijn niet allemaal even enthousiast en dat stapelt zich op in ergenis bij jou... maaaaar de reactie van je vriendin die je 1 keer per jaar ziet vind ik helemaal niet zo gek, als zij niet weet dat jullie gaan verhuizen is dat toch een normale vraag?
    En die andere ex-vriendin ja ik denk dat die toenadering zoekt..verder niet teveel van alles aantrekken, je hebt nu echt last van hormonen hoor ookal denk je zelf niet...ik was ook zo eigenwijs en snel geirri (zeggen ze!) ikzelf vond van niet :)

20. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Iig een vriendin die niet liegt ;):)

Deel Deze Pagina