uitvaartverzekering *gewoon omdat het moet*

Discussie in 'De lounge' gestart door piri piri, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb geen uitvaartverzekering. Maar ik kan wel een uitvaart betalen mocht dat nodig zijn.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik hoef echt geen begravenis van 10.000 euro hoor.
    Gewoon simpel.

Maar ik bedenk me net dat mijn moeder vorige week zei dat ze een begravenispolis op mijn naam heeft (waar ze nog steeds aan betaalt)... ook een beetje vaag, ik ben bijna 30. Of is dat normaal?

3. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Voor ons zoontje de crematie zelf betaald (250 euro) en op aanraden van diegene die ons bij crematorium hielp geen verzekering afgesloten. Je betaalt super veel en krijgt er heel weinig voor terug.
    Daarnaast mag je gewoon alles zelf regelen waaronder bijvoorbeeld het vervoer dus het is geen verplichting om het via uitvaartbedrijf g te doen

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik basseer mijn 'uitvaartspaarpot' op de meest recente overlijden in onze familie... die van mijn oom, crematie was om en nabij 5000 euro.
    En dan heb ik naast het geld wat ik hiervoor apart heb staan, altijd nog wel wat meer op mijn rekening staan.:D

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook een verzekering die geld uitkeert.
    Vervolgens mag je zelf beslissen hoe en wat je ermee doet.

Wij hebben onze verzekering onder de loep genomen na het overlijden van mijn vader in 2007.
    Toen hebben we het allemaal redelijk normaal gehouden en kostte de hele handel toch nog 10.000 euro.
    Het hangt er een beetje van af wat je wilt natuurlijk. Cremeren is meestal goedkoper dan begraven.
    Ook zijn de prijzen voor een graf per gemeente erg verschillend.

6. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Vandaag telefonsch contact gehad met mijn verzekering. Ik had allemaal vragen uit de kleine leyyertjrd, wat blijkt. Vanaf 24 wk zwanger, stel morgen word t geboren en volgende dag overlijd het, word er 1250 betaald. Maar als ik nu mijn verzekering ophoog,(ben nu maar voor 2300 verzekerd) dan valt t kindje pas na 4weken onder die polis, nageboorte...
    Ofwel, dan word t bijv morgen te vroeg geboren, moet t prematuurtje minimaal een maand overleven, komt t dan te overlijden, keren ze t volledige bedrag ui (8000)....
    Zucht, kleine lettertjes...

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik heb hier een verzekering vanuit huis meegekregen. Dat is een bedrag wat jaarlijks nog stijgt. Het is alleen niet voldoende om een uitvaart mee te dekken.

Ik heb zowel voor mij als mijn partner een verzekering afgesloten die ruim voldoende uitkeert wanneer een van ons beiden zal komen te overlijden. Het is een bedrag wat naar vrij inzicht te besteden is.
    Aangezien we niet zo in pakketjes denken en we ons daar niet bij thuis voelden, hebben we daar niet voor gekozen.

T. is op dit moment met ons meeverzekerd, maar ik ben nu aan het kijken voor een verzekering voor haar.

Deel Deze Pagina