Uitvaartverzekering waar op letten

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 14 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    @Eppo82: Niet iedereen heeft een paar duizend euro. En wat je niet hebt, kun je niet uitgeven, hoe graag je het ook zou willen.

Wij zijn verzekerd bij Dela. Hoe precies weet ik niet, maar we hebben destijds wel nagedacht over dat het gedrag ‘mee moet groeien’ en ook over vrij besteedbaar ed. Maar ik hoop dat het voorlopig nog niet nodig is. :oops:

2. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113
    Wij hebben allemaal de Dela, Inc een groot bedrag en de hoogste bedrag kwa luxe. Ze hebben ons ooit gebeld dat we wel voor heel veel verzekerd waren. Maar vind dat een fijn idee. In onze familie is een begrafenis echt wel een ding.

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Wij hebben een vrij basis pakket, omdat het al die opsmuk voor ons niet hoeft. Wij houden van sober, ook nu in het dagelijks leven. Mochten de nabestaanden van de laatst overledene toch meer willen, tja, dan vind ik dat hun pakkie an.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ja op zich snap ik dat wel, maar het is in mijn ogen vanzelfsprekend dat je er rekening mee houd dat er mensen doodgaan. Dus voor ons wel iets om rekening mee te houden. Dat is wat we achter de hand houden als ‘algemeen spaargeld’. Net als dat je wat apart zet voor als je auto stuk gaat of je ketel oid.
    En ik verwacht dus ook wel van mijn kinderen dat je eerst wat spaargeld opbouwt voor je leuke dingen gaat doen als vakantie of uitstapjes oid.
    Maar heel eerlijk ik deed dat dus al als scholier/student dus misschien ga ik ook wel teveel van mezelf uit.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Tuurlijk is dat vanzelfsprekend (doodgaan), alleen als je net (niet) voldoende hebt om van te leven, dan heb je geen geld om apart te zetten, hoe erg je dat ook nodig vindt en hoe graag je dat ook wil. En helaas is dat voor veel mensen hoe ze (moeten) leven.

(Ik heb het niet over mij/onszelf.)

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij zijn bij de dela voor totaal 15000 euro verzekerd. 10.000 euro natura en 5000 euro in geld.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind 12000 wel veel, bij mijn vader 2 jaar geleden waren we nog geen 8000 kwijt. Was wel in coronatijd, dus best klein.
    Via de Dela, was allemaal erg goed geregeld.

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    #28 Vero0504, 16 nov 2023
    Laatst bewerkt: 16 nov 2023
    En anders is dat met de bank wel te regelen. Uitvaartondernemers kennen die blokkade als geen ander overigens en houden daar in hun termijn ook rekening mee. (Een fatsoenlijke dan wel)

Hier 2 polissen, eentje die mn ouders afsloten toen ik net was geboren en eentje die ik zelf heb lopen. Ivm premielooptijd is 1 nu premievrij. Onder mn eigen zit een kostenloze kinddekking inbegrepen.

Voor G wilde ik ook een verzekering afsluiten toen ze net geboren was maar die was net zo duur als de mijne, waar dat vroeger peanuts was als je jong begon. Laat maar zitten, dat regelt ze mooi maar als ze 18 is dan. (Voor R idem die valt nu ook onder mijn kinddekking)

Draaiboeken liggen hier al klaar. Kan je zo uit de kast trekken en aan de uitvaartondernemer meegeven. Had geen plannen m vroegtijdig te bezoeken maar vond t met mn vader zo'n gedoe in werkelijk DE verkeerde periode. Had m al redelijk klaar maar heb m daarna helemaal uitgewerkt. Geen zin om dat werk door iemand zn maag te splitsen.

Zorg op zn minst dat je een mooie portretfoto hebt van je ouder(s)/ouderen. Ik ben uuuuuren bezig geweest om uit allerlei hoeken van hem mooie foto's te zoeken. Hou er een stuk of 20 apart als je ze toch tegenkomt.

9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Bij mijn schoonvader was het rond de 11 geloof ik. Wel een dure kist maar verder niet extreem uitgepakt.
    Alleen is het vervelende dat ook die bedragen overal door het dak gaan. Dus er even vanuitgaande dat de mensen hier nog een jaar of 40/50 te leven hebben denk ik dat die 12.000 euro tzt maar weinig waard is.

Deel Deze Pagina