Zo dom natuurlijk. Ik heb de buggy voor in de motorkap laten zitten (elektrische auto) en door dit vochtige weer is hij waarschijnlijk gaan schimmelen. Er zitten over de hele buggy kleine schimmelplekjes, ook op het metaal en de wielen. Hij was verder gewoon schoon geen drinkplekken of etensresten oid. Het is een Cybex Beezy, niet heel goedkoop en nu 2 jaar oud, dus baal als een stekker. Volgens mij is het niet uitwasbaar. Hebben jullie een idee hoe ik dit nog schoon krijg? Of is de enige optie weggooien en een nieuwe kopen? Want schimmel is natuurlijk hartstikke schadelijk voor je kindje.
Daar zit het weer in. Heb je een bad? Dan zou je de buggy daarin kunnen wassen met anti schimmelmiddel van hg? Anders weinig kans van slagen ben ik bang.
Ik heb het helaas gehad met een duo wagen. Die kon overigens wel gewassen worden, dus die was weer fris, maar de vlekjes zaten er allemaal nog in. Ik had een lichtblauwe stof, dus dat zag je ook goed. Gelukkig was het maar een tweedehandsje voor oppaskids, maar ik denk dat het idd een verloren zaak is.
Je kan anti schimmel van HG proberen, als het niet heel lang heeft gelegen heb je kans dat je het er wel uit krijgt.
De stof zou insprayen met een mengsel van azijn en water. Mininaal een uur in laten trekken en dan afspoelen onder de douche. Het frame kan ook met azijn. Of evt chloor. Met azijn heb ik ooit het weer uit een kinderwagen gekregen. Of een papje van water en soda. Kan ook nog helpen
Afgezien van dat het niet mooi is, zou ik er zeker geen nieuwe buggy voor kopen hoor. Als je het schoongemaakt hebt, kan het echt geen kwaad meer voor je kind.
Wielen kun je wel met een mengel van water en chloor doen. Metaal krijg je ook schoon. Stoelzitting met schoonmaak azijn gemengd met water
HG schimmel sowieso niet doen, daar zit bleek in (weet ik uit ervaring ). Daar kun je wel de wielen mee doen, maar niet de bekleding. Verder geen tip. Heb helaas hetzelfde gehad.
(Schoonmaak)azijn met water, schijnt te helpen Vooral geen schimmelreiniger of chloor doen want dan kan je zeker de buggy weg doen dan gaat je bekleding eraan