Ik ben dus opzoek naar een condensdroger die wel een beetje zuinig is en snel droogt.. Welke raden jullie mij aan.. ? ik heb echt geen enkel idee waar ik op moet letten. Alvast bedankt! Groetjes Mariebel
Ik heb er hier nog 1 voor je staan... die moeten wij nog op MP zetten.. Hij is te koop wegens het feit dat mijn moeder een herseninfarct heeft gehad en dus niet meer thuis kan wonen.. Hij is nu dus over...
Ik weet niet of je er wat geld voor over hebt, maar wij hebben er 1 van elecrolux, zo'n iron aid geval die ook voor je kan strijken. Die zijn wel wat duurder als de gewonere. Ik strijk bijna niks meer. En het is een condens droger want je hebt de condens weer nodig als je de strijkfunctie gaat gebruiken.
Wij hebben een AEG, ben er erg tevreden over, maar heb me er eigenlijk vooraf ook niet in verdiept, we kregen 'm van m'n schoonfamilie toen we trouwden en ze hebben gewoon de droger gekocht uit dezelfde serie als onze wasmachine.
Wij hebben er een van Bosch. Ongeveer 3 jaar geleden gekocht voor 400 euro. Vond ik niet duur. Energieklasse B geloof ik. Ben erg tevreden over mijn droger.
Wij hebben al jaren een Miele. Niet goedkoop, maar ik zou er zo weer een kopen! Hij kan ook op lagere temperatuur drogen, dus ik gooi echt bijna alles er in!
Hier 1 van Siemens, maar geen condensdroger. met 5 jaar totale garantie, die zat erbij vanuit de fabriek, dus geen kosten de eesrte 5 jaar. NOOIT wil ik een condensdroger meer hebben. Misschien heb ik er wel pech meegehd, ik had er 1 van wirhlpool, maar ik heb nog nooit zo,n kloteapparaat gehad, Schoot iedere keer op de beveiliging, en dan deed tie vervolgens een uur niets meer. Hij vrat energie, en als hij een keer door bleef draaien , dan was de berging zo nat van de aanslag, dat ik daar de vloer weer kon dweilen.......Nee hier nooit meer.
hier een condensdroger van zanussi was 300 euro en er zitten allerei droogstanden op. ik heb hem nu 5 jaar en ben er nog steeds super tevreden mee.
Als je gaat kijken voor energiezuinig kan je idd al letten op een energielabel! A is het zuinigste! Wij hebben 1 van Wirlpool, droogt binnen 1,5 uur een volle machine. Hebben wij toen gekregen toen we gingen samenwonen, kostte toen bijna 600 euro! Is wel al 3 jaar geleden!
wij hebben vorige week een aeg gekocht. Een C klasse... De verkoper vertelde mij dat een A klasse niet nodig is omdat wij al een A Klasse wasmachine hebben ook van Aeg. Heb hier maar op vertrouwd en nu dus een C klasse gekocht.
wij hebben laatste een Whirlpool Indiana C gekocht. We zijn er echt onwijs blij mee! Hij heeft verschillende programma's waardoor echt bijna alles in de droger kan. En hij geeft echt totaal geen vocht af. Bij de vorige droger wilde het nog wel eens een beetje vochtig worden in de omgeving om de droger, maar nu is alles echt nog krukdroog, dus de droger kan je echt overal neerzetten!
Energieklasse wordt toch alleen bepaald door t stroomverbruik? Ik betwijfel of die verkoper het goed tegen jullie heeft gezegd. Wat wel van invloed is, is hoe hoog de wasmachine centrifugeert, hoe hoger de toeren, des te droger komt je was eruit, en dus hoeft een droger minder te werken om het vocht uit je was te halen.
@ crisje: Onze wasmachine draait 1600 toeren waardoor de droger dus veel minder hoeft te drogen en daardoor een C klasse dus prima is. Het heeft dus idd te maken met de toeren die je wasmachine draait!
wij hebben net een nieuwe van AEG gekocht van 7kg en energie klasse B heb er nog geen ervaring mee hij word zaterdag pas gelevert.
wij hebben gewoon een wazig merk heb ik hier gekocht voor 222 euro en hij is ook nog eens energie A echt super ding. moet aleen dus wel goed op letten dat filters goed schoon zijn steeds en waterbak want anders dan droogt het nog niet hihi. en ook al is ie A je wil niet weten hoe onze stroommeter rondvliegt als ie aanstaat.
Wij zijn ook op zoek naar een goede condensdroger, maar ben er nog geen een met energieklasse A tegengekomen. Zelfs de dure Mieles hebben een B etiket. Dus wie heeft er een met A etiket en wat eentje is het dan?