Jeetje mamaatje van 5 wat een verhaal, gecondoleerd! Maar Compliment voor dit topic, Ik werk als adviseur voor uitvaartverzekeringen. Wat je zegt is helemaal waar, veel mensen snappen het inderdaad niet. Willen het niet weten want ze gaan nog laaaaang niet dood. maar helaas ben jij een ervaringsdeskundige die wel beter weet. Ze zijn medogenloos in het uitvaartwezen. Je denkt te kunnen verwachten dat ook zij met je meeleven, helaas is het voor hun dagelijkse koek, en is het pure commercie. Het geld voor de uitvaart komt hoe dan ook bij je nabestaanden vandaan, niet goedsschiks dan kwaadschiks. De meest gehoorde excuses om geen verzekering te nemen zijn: Ik laat een koophuis achter: Stel je bent getrouwd, en jij overlijdt moet je partner dan het huis verkopen? Ik betaal altijd meer dan ik krijg! Absolute onzin! Je verzekerd je, en je bent DIRECT verzekerd voor dat bedrag. Hoe weet je nou dat jij einde looptijd haalt? Als je een looptijd hebt tot je 85e, en je overlijd op je 70e, heb je 15 jaar niet hoeven betalen maar krijg je wel alles. Ik heb geld op de bankrekening! Hoe weet je zo zeker dat dat geld er nog is tegen die tijd? als er geld nodig is voor trouwen, huis inrichten, auto stuk etcetc, dan ga je het hoe dan ook gebruiken! Ik ga nog lang niet dood! Tsja..... Niemand weet wanneer je overlijdt Ik neem wel een verzekering als ik ouder ben! Dan weet je zeker dat je duurder uit bent. Hoe ouder je bent hoe meer je per maand betaald, maar ook wat je uiteindelijk betaald hebt is hoger.. Ik ben miljonair: Ja dan zou ik mezelf ook niet verzekeren , alhoewel dan zou ik alleen de zorg verzekeren dat de uitvaart geregeld wordt en de rekening achteraf betaald wordt
Wij hebben ook geen verzekering hebben standaard een spaarpotje waar de wettige erfgenamen recht op hebben bij ons overlijden, dat ligt allemaal notarieel vast de rekening word dus niet bevroren. En dat spaarpotje is altijd rijkelijk gevuld aangezien we een spaarhypotheek hebben en dus sparen op een aparte rekening en pas op het einde van de looptijd aflossen. Overigens zit er aan die hypotheek een levensverzekering voor ons beiden, die is zo ingericht dat er een heel klein beetje hypotheek open blijft staan maar ons huis is inmiddels zo in waarde gestegen dat de opbrengst na verkoop zeker minimaal 250.000 euro zal zijn. We laten de nabestaande dus netjes achter en dat hebben we allemaal door laten lichten door de notaris.
Ik ben ook altijd laks met zulke zaken geweest en had wel steeds iets van ooh ja dat moet ik ook nog steeds regelen. Tot ik slik klachten kreeg en serieuze onderzoeken moest doen in het ziekenhuis. Een week daar voor, heb ik online een uitvaartverzekeing afgesloten, en een week later hoorde ik dat ik maagkanker had. Wat ben ik blij dat ik optijd het gedaan had, niet dat ik dood ga, ja het kan maar ik kan ook 100 worden maar door de diagnose had ik wel veel meer moeten betalen per maand. Ben blij dat ik er op tijd bij was. Zo zie je maar hoe belangrijk het is
Lieve mamaatjevan5 je komt op mij over als een hele sterke vrouw, en ik heb veel bewondering voor je dat je jou verhaal hier durft te posten! Ik hoop dat er nu een heleboel meiden zijn die nu hun ogen openen en inderdaad een verzekering gaan afsluiten. Ikzelf ben gelukkig al verzekerd vanaf mijn geboorte. en het maandbedrag is zeer laag aangezien die verzekering nu dus al ruim 28 jaar loopt. er zit tevens een stukje spaar in als er dus minder uitgegeven wordt dan het verzekerde bedrag keert de verzekering het rest bedrag uit. Mijn man heeft ook vanaf zijn geboorte een soortgelijke verzekering en te samen komt het denk ik op zo'n 10 euro in de maand. (de mijne wordt nog steeds betaald door mijn ouders) dames bijt even door de zure appel heen want leven en dood staat heel dicht bij elkaar!
Mijn vader was voor 6000 euro verzekerd ze hadden het een maand voor zijn overlijden ophoog gedaan. Dit kwam mooi uit, mijn vader had een gezinsverzekering geregeld waardoor mijn moeder een groot bedrag uitgekeerd kreeg. Je betaald kleine bedragen per maand maar als het er op aan komt ben je blij dat je dat steeds betaald hebt want het heeft mn moeder een hele hoop elende bespaard.
hoi hoi ik begrijp dat je denkt dat je alles goed verzekerd heb maar niets is minder waar, je hoopt uiteindelijk dus dat mocht er iets met jou of je partner gebeuren dat je je huis kan verkopen en als je hetzelfde geluk heb als ik krijg je daar precies 3 dagen voor, vervolgens heb je wel een levensverzekering afgesloten heb je je daarin verdiept wat dit inhoud want daar betaal je 1 veel meer voor als een uitvaart en 2 daar krijg je niets van als je overlijd hoor tenzij je door een vrachtwagen dood word gereden en dat moet dan ook nog binnen zoveel jaar na aanmelding want een levensverzekering is niet voor de rest van je lezen die heeft een looptijd als je voor die tijd overlijd krijg je uitgekeerd (DE PREMIE MOET VERDER BETAALD WORDEN DE REST VAN DE LOOPTIJD DOOR DE ERFGENAMEN) overlijd je toevallig een dag erna kan je fluiten en krjig je niets uitgekeerd, niet te vergeten dat men natuurlijk nooit zomaar uit gaat keren dus er komt een heel onderzoek wat er gebeurt is maar ook wie ze schuld het is enz enz stel er gebeurt iets over 10 jaar jij moet je huis verkopen en opeens he hoe kan dat nou de huizenprijzen zijn gekelderd, de uitvaartkosten zijn omhoog gegaan (gebeurt nou nooit he) wat dan dan laat je je nabestaande toch niet zo netjes achter als je dacht sorry ik begrijp het écht niet wil je niet aanvallen maar je neemt onnodige risico''s de ene verzekering wie je totaal niet beschermt of zelf garandeerd uit te keren die neem je maar een belangrijke verzekering die vele malen goedkoper is en wel garandeerd uitbetaald laat je liggen groetjes nathalie
we hadden onderling al even ge-pb't maar toch ook even hier voor de goede orde. Geloof mij maar we zijn voldoende gedekt voor dit soort zaken, ons gemiddelde potje is altijd gevuld met minimaal 15.000 euro. Onze overlijdensverzekering loopt pas af als de hypotheek af loopt die 2 zijn samen namelijk gekoppeld aan elkaar, en die hypotheek lossen we braaf af dus dan is er een huis vrij op het einde waar desnoods een 2de hypotheek op genomen kan worden. Alles uit laten zoeken toen we samen gingen wonen en nogmaals gecheckt vorig jaar toen Isa geboren werd, alles ligt vast bij de notaris. Aangezien we getrouwd zijn ben ik de eerste erfgenaam, daarna pas de kinderen, alles zit dus prima hier. Ik snap je bezorgdheid en vind dat heel lief, maar ik wilde wel ook hier even duidelijk hebben dat we het echt prima voor elkaar hebben.
hey meid wij hebben gepb't hahaha ik begrijp je helemaal en zoals ik zei in de pb zolang je voor je eigen gevoel heb dat alles goed zit is dat het allerbelangrijkste knuffel nathalie
lieve sannie laat je goed informeren.... je ouders hebben er niets mee zeg je zelf maar dat wil niet betekenen dat t voor jou ook niets uitmaakt. weet wel dat als jij nu overlijd je eigen potje nog geen 10.000 euro is.
wat ik me afvraag, de mensen die een "spaarpotje" hebben. je kan niet in de toekomst kijken, maar stel je gaat failliet, of om wat voor reden is dat geld op. ik snap niet dat je niet voor die paar euro per maand een overlijdensverzekering afsluit. als een van je dierbaren overlijd, dan wil je toch geen gedoe eromheen, dan wil je kunnen rouwen en je geliefde een mooie laatste plek geven. mensen geven meer geld uit aan een autoverzekering of een mobiel telefoonabbonement, internetabbonement, maar voor 10 euro per maand heb je gewoon een goede verzekering! zeker als je er jong mee begint.
Ik weet niet wie het was die een potje had maar stel dat je morgen begint met sparen. In de meest gunstige situatie, ga je over 40 jaar doo en heb je een aardig bedrag gespaard. Maar stel, je gaat volgend jaar dood zit je mooi met je 120 euro. Anderzijds, sluit je een verzekering af, en ga je volgend jaar dood, krijg je wel het volledige bedrag vergoed. Iets om over na te denken dus.
Ik heb geen uitvaartverzekering (meer), mn man en dochter zijn wel verzekerd. Mijn uitvaartverzekering liep nog via mijn ouders, maar die hebben 'm op een gegeven moment opgezegd en toen hebben wij de aanvraag gedaan om mij bij de polis van mn man bij te laten zetten. Papieren en alles ontvangen en een offerte..kassa! In verband met mijn 'achtergrond' en 'extreem overgewicht' is de premie absurd hoog! En dan nog maar de vraag of ze me uberhaupt accepteren. Gezien onze spaarrekeningen, hebben we nu dus besloten het voorlopig maar zo te laten en voor mij dus geen uitvaartverzekering meer af te sluiten. Er is nog een certificaat van mn oude verzekering, dat blijft staan. Is niet genoeg voor een uitvaart, maar het is een bijdrage. Nathalie, ik ben behoorlijk geschokt als ik lees dat je schoonmoeder jullie zelfs de as weigert, das toch onmenselijk? Ik heb je verder topic niet gelezen, dus weet wat er speelt, maar wil je in elk geval nog even heel veel sterkte wensen!
hey meid bedankt voor je berichtje ik wil je graag nog ergens op wijzen waarom sluit je voor jezelf geen verzekering af voor zeg de helft betaal je ook veeel minder premie dus zeg je sluit een verzekering af voor 5000 euro dan betekend het wel dat het meeste al direct betaald kan worden door je verzekering en de rest krijg je altijd wel bij elkaar door sparen of eventueel een lening dat maakt de klap van ineens 10000 euro toch even iets kleiner zoek naar een goede verzekering 1 die niet vraagt om overgewicht groetjes nathalie
omg ff een berichtje dat niks met het topic te maken heeft, maar mamaatjevan5, ik krijg er gewoon tranen in mijn ogen van, dat jij en je kjnderen geen plek hebben om naartoe te gaan en geen as hebben gekregen voor een ketting, ikzelf heb ook een ketting met het as van mijn vader en die is gewoon heel belangrijk voor me, mijn hart breekt ook echt om dat te horen.
Nog een andere opmerking. Als je een natura-verzekering neemt dan is de premie aftrekbaar als buitengewone uitgave bij je belastingaangifte (als je boven de drempel komt).
ik verkoop op het moment toevallig uitvaart verzekeringen. maar daar gaat het nu niet om. als je nog jong bent kun je beter alvast een uitvaartverzekering nemen. want dan betaal je in verhouding minder. een verzekerd bedrag van 5000 euro. kost per maand als je jong bent(rond de 25 ofzo) maar iets van 10 euro per maand. en dan 30 jaar lang. en bij ons word het bedrag(het verzekerd bedrag) om de 5 jr met 25% verhoogd. dus uiteindelijk kan je verzekerd bedrag 15.000 euro worden. een crematie kost al gauw 5000 en een begrafenis al gauw 8000.
Wij hebben toen onze oudste geboren werd hem er gewoon bij laten schrijven. Toen onze jongste geboren werd hebben we zo'n man thuis laten komen van een andere maatschappij ( hadden we intussentijd ervaring mee door overlijden van mn man's stiefmoeder, die overigens niet verzekerd was! ) We hebben alles doorgesproken en uiteindelijk voor ons alle 4 een verzekering afgesloten. De jongste 2 zijn tot hun 18e gratis bijgeschreven maar we zijn er ook alvast voor gaan betalen voor hun. Als ze namelijk op hun 18e zelf een verzekering moeten gaan afsluiten omdat die die gratis is dan verloopt, zijn ze veeeeel duurder uit. Nu houden ze de premie die wij nu betalen. Ben blij dat wij het wel zo geregeld hebben want je wilt je op t moment dat je t nodig bent niet ook nog eens druk maken om de financien!
Hoi Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde overigens juist dat we genoeg spaargeld hebben om een uitvaart te betalen, dus hoeven dan niet te lenen ofzo hoor. Zolang ons spaargedrag blijft zoals het is, maak ik me daar financieel in elk geval geen zorgen om.