Uitvaartverzekering

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 894hi, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Wij hebben het ook meteen geregeld.

2. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

toen mijn zoontje was geboren direct.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Met Kylian alles al geregeld voordat hij geboren was.

Toen Kinley geboren was hadden we niet eens de tijd om de verzekering te bellen, onze verzekeringsagent was toevallig bij onze buren toen mijn zwager vol trots een ooievaar in de tuin plante.
    Toen hij later Jan zag lopen vroeg hij of de kleine hetzelfde verzekerd moest worden als Kylian :D

Groetjes Anita

4. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Ik meng me er toch nog even in hoor ;)
    Ik vind (en zo denkt trouwens onze hele familie erover) dat je de wens van de overledene juist hoort te respecteren en als die geen begrafenis met toeters en bellen wil, dan niet!
    Stel: iemand wil in een Elvis pak begraven worden (ik noem maar iets :D), maar als nabestaande vind je dat afgrijselijk, dan ga je toch ook niet zeggen: we doen hem geen Elvis pak aan, want dat vind IK verschrikkelijk. Dan respecteer je de wens van de overledene.

Wij willen allebei geen begrafenis met allerlei toestanden, geen prachtige kist en dergelijke. Ik vind dat een afscheid geen meerwaarde krijgt als de overledene in een prachtige kist ligt met bloemstukken van honderden euro's en enorm dure rouwkaarten. Die kaarten verdwijnen een week later bij iedereen in de prullenbak....
    De overledene herinner je je zoals hij/zij was en een peperduur afscheid draagt niet bij aan een mooiere herinnering. Dat is onze visie erover.

En iedereen heeft over dit gevoelige onderwerp zijn/haar eigen mening over en die respecteer ik ook, maar wou de mijne toch nog even kwijt ;) De één hecht meer waarde aan iets dan de ander.

En nog even als laatste, grotendeels aan Roxanne gericht: niks is zeker, niemand kan in de toekomst kijken, maar om er nu van uit te gaan dat je tegen de tijd dat je oud en versleten bent geen geld meer hebt vind ik koffiedik kijken. Tuurlijk kan er vanalles gebeuren, maar daar gaan we niet vanuit. We hebben nú in ieder geval genoeg geld voor een begrafenis voor ons tweeën. Tegen die tijd dat we van ouderdom overlijden zit er geen hypotheek meer op ons huis, dus als dat verkocht wordt als we overlijden, komt er ook veel geld vrij (mochten we eventueel tegen die tijd niet genoeg geld hebben voor een begrafenis zoals onze kinderen dat willen).....

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nederland is het meest oververzekerde land ter wereld... en de begrafenisverzekering is één van de verzekeringen die men in het buitenland minder kent (mede omdat men daar meer 'voor elkaar zorgt')

Mijn tip is: kijk heel goed naar waarvoor je verzekert bent! Oftewel wat krijg je bij uitkering en sluit dat aan bij je wensen of de wensen van je nabestaanden? Realiseer je ook dat een bedrag per maand over een periode van 50 - 70 jaar enorm optelt... en krijg je dat ook weer terug? De verzekeraar wil er namelijk ook iets aan verdienen....

Ik ben helemaal geen tegenstander van de begrafenisverzekering maar je moet je inderdaad verzekeren tegen dingen die je NIET zelf kan betalen (en daarmee een risico inschatting maken).

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik weet eigenlijk niet of ze erbij zit... Dat is pas stom!
    Ik zal het meteen is even nakijken :)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.066
    113
    @larissa1982: ik ben het echt helemaal met je eens, kon het zelf niet zo goed verwoorden, maar dat is precies zo als ik er ook over denk.

8. Kejay

Kejay Niet meer actief

#68 Kejay, 25 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2009
    Gelukkig heeft iedereen zijn eigen visie hierop en hoeven we niet allemaal hetzelfde erover te denken...
    Misschien koffiedik, maar wel realiteit. Wie weet wordt 1 van jullie 2 wel arbeidongeschikt en kunnen jullie de hypotheek niet meer aflossen met alle gevolgen van dien.
    Ik ben een echte denker en wil dan ook graag zekerheid, maar is ook een stukje verleden. Natuurlijk respecteer ik ieders mening hierover!;)

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Hier ook, en ook bij laten schrijven bij de doorlopende reisverzekering. En uiteraard de zorgverzekering

10. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben zelf geen uitvaartverzekering en die hebben we voor de kleine (dus) ook niet. De spaarpotjes zijn voldoende gevuld om een eventuele uitvaart te kunnen betalen.

In mijn ogen is een uitvaartverzekering er vooral voor de verzekeringsmaatschappijen - die verdienen er een leuk bedrag aan, terwijl de meeste verzekerden het echt niet nodig hebben. Maar goed: dat moet je zelf weten, hoe je hiermee omgaat.

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Dus we hebben allemaal duizenden euro's op onze rekeningen staan om onze uitvaarten te betalen? toch leuk gezien de recessie en het feit dat mensen steeds hogere schulden juist krijgen / hebben..

Ach ja het zijn je nabestaanden maar zadel hun gezellig op met een paar duizend euro schuld die kunnen er nog wel bij dan he?

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Na het overlijden van mijn vader hebben mijn moeder, zus en ik alledrie een uitvaartverzekering genomen, mijn vader had die niet dan is het erg zuur als je van alles moet bedenken hoe je fl 10.000,- bij elkaar krijgt. Zo veel kostte toen de crematie(1999). Ik betaal nu € 4,75 per maand aan de verzekering.

Mijn vriend heeft het kort geleden ook gedaan en voor ons dochtertje hebben we ook 1 afgesloten.

Spaargeld is er ook wel, maar dat besteed ik liever voor leuke dingen bij leven.

13. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb geen schulden, mijn partner ook niet. Als er een overlijden zou zijn in ons gezin, dan offer ik daar met liefde mijn (of zijn) spaargeld aan op, als dat nodig is. Als wij het allebei zijn, hebben we ons spaargeld zelf ook niet meer nodig. Bovendien denk ik niet dat ons spaargeld eraan op zou gaan - we hoeven niet de ruimte ingeschoten te worden of zo.

Dus hoe je erbij komt dat ik mijn nabestaanden zou opzadelen met een paar duizend euro schuld, is mij een enorm raadsel. Ten minste: ik neem aan dat je op mijn post reageerde met bovenstaande tekst.

Als je zelf géén spaargeld hebt en wél schulden, is een verzekering misschien wel verstandig. Maar zoals gezegd: iedereen moet het zelf weten en moet doen wat bij zijn/haar situatie past.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.066
    113
    Nou ik weet niet waar dit ineens op slaat. Voel me aangesproken omdat ik heb aangegeven geen uitvaartverzekering te hebben.

Ja, we hebben genoeg op onze spaarrekening staan om dat te kunnen betalen en nee we hebben geen schulden.

Snap echt niet waar je dit ineens vandaan haalt. Zadel heus mijn nabestaanden niet met een schuld op. Als ik denk dat ik het in de toekomst niet meer kan betalen sluit ik alsnog 1 af, betaal ik tegen die tijd wel wat meer.

En qua recessie, nee nog niet echt wat van gemerkt. Bij mijn man op het werk wel mensen ontslagen, maar hij niet gelukkig en ik heb zelfs heel makkelijk nieuw werk gevonden.

Hmm, waarom reageer ik hier eigenlijk op? Ik hoef mijzelf niet te verantwoorden voor het feit dat we geen uitvaartzekering hebben lijkt me. Zelfs al zouden we allemaal schulden hebben gaat het je nog niks aan.

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

iedereen moet het voor zich zelf weten. ik mijn dochter en mijn vriend hebben wel een verzekering. mijn spaargeld gebruik ik liever voor andere dingen(honden/beesten die zeik worden, niuewe keuken etc)

voor degene die geen uirvaartverzekering hebben, zorg dat je nabestaanden makkelijk aan het geld kunnen komen, dat hebben wij wel gemerkt dat is soms erg lastig.
    mijn vader had het geluk dat hij bij zijn moeder op het laatst gemachtigd was voor de bank, dat scheelde een hoop ellende.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Heb het ook niet tegen de mensen die het WEL op hun spaarrekening hebben staan maar er zijn toch genoeg mensen die geen duizenden op hun spaarrekening hebben staan (ja misschien in het rood :p ) dus je hoeft je niet aangesproken te voelen het gaat over mensen die niets apart hebben staan en zich ook niet geroepen voelen om zichzelf te verzekeren en dus hun nabestaanden met deze "last" opzadelen..

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.066
    113
    Dan had ik het even verkeerd begrepen.

18. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Het verbaasd me eerlijk gezegd hoeveel mensen er hier nog zijn die geen verzekering hebben.
    Ik ben opgegroeid met het idee dat je goed verzekerd moet zijn. Wij hebben onlangs onze begrafenisverzekering weer laten ophogen en Noor is nu ook zelf verzekerd. Zodat ze niet nog eens op haar 18e moet gaan beginnen.

Wat Denemarkw aangeeft is wel belangrijk idd. Zorg dat er iemand gemachtigd is voor de bankzaken anders heb je wellicht wel geld, maar niemand die er bij kan.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.066
    113
    @daan: ik ben ook opgegroeid met het idee goed verzekerd te moeten zijn, maar ook dat je kritisch moet zijn waarvoor je je allemaal verzekerd en wij vinden dit niet nodig.

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja als je het zo kan betalen vind ik het idd ook niet nodig (mijn ouders hebben om deze reden deze verzekering ook niet maar heb hier genoeg geld liggen om hun uitvaart te betalen.. (samen met een envelopje met hun wensen, verdelingen e.d.

het is idd ook handig om alvast gemachtigt te zijn inderdaad dat scheelt een hoop rompslomp maar dan nog moet je alles voorschieten (pas nog gehad) en je moet dus eerst alles geregeld hebben wil je alles van die rekening af hebben)

Deel Deze Pagina