uitvaartverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van chayenna, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Picaris

Picaris Actief lid

12 jun 2011
    302
    120
    43
    Ringkøbing, Denmark
    Mijn vader is recent overleden, en ik kan je mededelen, cremeren is in het geheel niet -veel- goedkoper dan begraven. De ongelovelijke bult kosten die komt kijken bij een overlijden maakt het het niet waard om NIET verzekerd te zijn.

Persoonlijk vind ik het not done mijn nabestaanden op te zadelen met niet alleen het verdriet, maar ook nog eens het bijeen schrapen van het bedrag voor de uitvaart. Je hebt genoeg aan je hoofd op zon moment en de zorgen als de begrafenisondernemer bij je zit en je moet op de menukaart kijken of je dit wel kan bekostigen lijkt mij niet bijdragen aan een 'gezond' rouwproces.

Toevallig heb ik een verzekering met winstdeling. Deze is gestart door mijn ouders, en in 25 jaar volledig afbetaald. Er wordt geen premie meer voor betaald, maar elk jaar krijg ik zon 400 euro rentes en winstdeling. De kosten hiervan bedroegen destijds ongeveer 10 euro per maand. Ik zou het nooit aandurven geen uitvaartverzekering te hebben, en die paar euro per maand doen geen pijn. Als ik volgende week onder de bus loop en mijn nabestaanden moeten 8000 euro neertellen, dat doet wel pijn.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#22 Cygnet2, 28 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jun 2011
    Kijk vooral eens wat je krijgt in je verzekering... en of dat werkelijk is wat je zou willen... en triplex kist, 20 rouwkaarten, geen volgauto's, sompige cake is meestal niet wat je wilt... en daarbij.. dat kost geen drol.. Je betaalt - als je op een normale leeftijd overlijdt (en dat doen de meeste mensen) echt teveel voor wat je krijgt.. Nog erger een gedeeld graf!! Yech... ik moet er niet aan denken..

En reken eens uit als je 50 jaar lang die 7 euro op de bank zou zetten...

Uitvaartverzekeringen zijn niet nutteloos maar ze worden heel gemakkelijk verkocht en heeeeel vaak overbodig of bieden niet wat men eigenlijk wil. Ze spelen namelijk in op angst...en niet op een te verzekeren risico. Overlijden is namelijk geen risico, het is een zekerheid. Vroegtijdig overlijden is een risico en dat risico is heel laag... de gemiddelde leeftijd ligt in Nederland niet voor niets rond de 80! Je kunt daar veel beter een overlijdensrisico voor afsluiten...

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij hebben dat bij DELA afgenomen.... voor 12,05 per maand zijn we alle 3 (ik en 2 dochters) verzekerd voor geloof ik 10.000 euro... manlief had er zelf al 1 afgesloten jaren geleden... ik kwam er later pas achter dat mijn moeder dit allang voor mij had afgesloten vlak na mijn geboorte.... die heeft ze aan mij overgedragen en daar betaal ik 4,44 per maand voor... met een soort spaarplan erbij in... maarja ik laat beide zo maar staan, zoveel kost het niet namelijk...

daarnaast heb ik nog een soort overlijdensrisico verzekering afgesloten bij dela, mocht ik voor mijn 65e overlijden dan krijgt mijn gezin een bedrag van 60.000 euro om de kosten te kunnen dekken als ik er niet meer ben.....

ben er zeer tevreden over, maar dat weet je pas echt wanneer je er gebruik van zal moeten maken... en dat duurd natuurlijk nog heeeeeeeel lang :p

4. Skye

Skye Niet meer actief

Voor mij is al vanaf toen ik pas geboren was mijn uitvaartverzekering afgesloten. Over 4 jaar hoef ik die dus ook niet meer te betalen, je betaald hem namelijk maar voor 30 jaar! Die van mijn meisje heb ik ook vorig jaar geregeld en toen gelijk die van mijn man ook! Die had het tot vorig jaar nog niet, zijn ouders waren niet zo op dat soort verzekeringen (kost te veel ofzo). Nu betaald hij wel veel meer als mij en onze dochter, maarja so be it!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben heel bewust geen uitvaartverzekering afgesloten (nou ja, m'n vriend heeft er geloof ik nog een van z'n ouders, maar die hebben zij dus ooit voor hem afgesloten).

Wij dragen dit risico liever zelf.

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb mijn verzekering meegenomen van mijn ouders. mijn kinderen zijn ook daar verzekerd vanaf de geboorte. mijn vriend had 3 verzekeringen waarvan 2 hele vreemde.1 daarvan was er zoeen als mora omschrijft, dat je geld krijgt als je voor een bepaalde datum overlijdt, maar dat is een misleidende verzekering, eigenlijk een valse zelfs. je moet dan precies dan en dan doodgaan anders krijgen ze niks meer vertelde onze verzekeringagent,die kans is natuurlijk nihil. en daarin zit voor hun het grote geld. het duurde ook ruim een jaar voordat we hem stop konden zetten.. die hebben we stopgezet. we zijn nu allemaal voor 8.000 euro verzekerd. ik weet al dat het niet genoeg gaat zijn. heb het meegemaakt bij de afhandeling van mijn moeder, oma en schoonvader. maar het is in ieder geval een groot stuk gedekt.
    wij hebben die verzekering waar je geld krijgt uitgekeerd. mijn vriend heeft die waar je geen geld krijgt maar dat ze alles regelen. en die vind ik minder goed omdat je inderdaad dan niet alles krijgt zoals je het wenst en dat wel kunt krijgen maar ervoor moet betalen. het is gewoon een soort pakketje waar je uit dingen kunt kiezen. maar je laat dan bijna altijd geld liggen van dingen die je niet wilt.en betaald geld bij voor andere dingen.voor 8.000 euro koop je in de verste verte geen begrafenis met graf. dan ben je zeker het dubbele kwijt.waarom wij toch maar voor 8.000 euro verzekerd zijn? omdat de premie daarna sterk oploopt (in ons geval) en ik dus zelf wat probeer te sparen om bij te leggen.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het is ook maar net wat je belangrijk vind. Ik wil geen bloemen, rouwdienst, kaarten of een speciale kist.

En als je dan met zo´n begravenisondernemer om de tafel gaat zitten is het net als dat je in een babywinkel of trouwzaak staat, alles is opeens 3 keer zo duur omdat het voor een speciale gelegeheid is en word er op je emotie ingespeeld. En wanneer je een beetje mooie uitvaart wil ga je het niet halen met dat bedrag wat je van die uitvaartverzekering krijgt.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij hebben rvs voor het hele gezin. volgens mijn betalen we iets van 14,- voor ons allemaal samen per maand. volgens mijn wordt er 8000 euro vergoed (of 10.000). als dit nie genoeg is dan hebben de naaste nog altijd de overlijdingsrisico verzekering om bij te leggen

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij hebben trouwens ook een overlijdingrisico verzekering ivm het kopen van ons huis. zijn we nu dan dubbel verzekerd?

10. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Mijn ouders hebben vanaf mijn geboorte een uitvaartverzekering afgesloten, die heb ik overgenomen en aangevuld want het was maar voor 3000 euro. Wij zitten met z'n allen bij Yarden. Het enige nadeel vind ik dat, elke keer als we willen verhogen, dat een nieuwe polis wordt. Ik heb nu al 3 polissen, en de anderen 2.

Ik wil graag worden begraven in Meppel, mijn ouders hebben een graf gekocht naast die van mijn broer. De eerste die overlijdt mag daar worden begraven. Wil nog wel even met mijn ouders praten over alles. Ik weet dat m'n moeder gecremeerd wil worden maar van m'n vader weet ik het niet. En ik weet ook niet of je een urn en kist in 1 graf mag begraven?

Verder heb ik nog een levensverzekering bij Aegon. Dat geld krijg ik ergens rond 2036? Of als ik eerder overlijdt, krijgt m'n partner en kinderen het.

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Wij hebben moluta. Betalen 15 euro per maand voor ons drieën. Hebben deze ook pas sinds kort dus kan niet zeggen of hij wel of niet bevalt, vindt hem wel best prijzig nog als ik zie wat anderen betalen. Als het goed is komt er binnenkort iemand langs om onze wensen vast te laten leggen (nu ik daar zo over na denk had die persoon eigenlijk al lang langs moeten komen)..

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Sommige mensen pakken bewust geen uitvaartverzekerong omdat ze er zelf voor willen sparen en het bijv te duur is

maar STEL je komt morgen met het hele gezin om bij een auto ongeluk. Dan moeten de nabestaanden plots klaps uit eigen zak 4 begrafenissen betalen rond de 8000 pp. Ik zou dat niet op mijn geweten willen hebben dat mijn ouders zich in de schulden moeten steken als mijn hele gezin plots omkomt omdat ik te gierig was die paar euro per maand uit te geven

13. koala28

koala28 Niet meer actief

Je bent niet dubbel verzekerd. De overlijdensrisicoverzekering is voor het (gedeeltelijk) aflossen van de hypotheek bij overlijden. Uitvaartverzekering is echt voor de uitvaart.

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

nee, dat is alleen maar slim. als je partner dan overlijdt valt zijn deel van de hypotheek weg. (tenminste zo is het bij ons geregeld.) dat betekend dus dat jij met jou inkomen daar gewoon kunt blijven wonen en de maandlasten betaald die op jou berekend zijn.( vanuit de hypotheek gezien dan)

15. Bri

Bri Niet meer actief

Natuurlijk hangt het wel of niet zelf kunnen dragen van een risico ook af van de mogelijkheid van nabestaanden om een bedrag, indien nodig, voor te kunnen schieten.
    Onze ouders zouden zich hier niet voor in de schulden hoeven steken, dat scheelt. Wij hébben de middelen om het zelf te betalen, ergens moet alleen iemand voorschieten tot onze middelen ook beschikbaar gemaakt kunnen worden, mochten wij er ineens allebei niet meer zijn. Dit is bij ons afgedekt.

Het is hier geen gierigheid om die paar euro per maand niet uit te willen geven, maar een zakelijke afweging.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wij zijn absoluut niet gierig! Wij kunnen die paar euro best missen. Wij hebben onder mijn s.vaders naam een mooi bedrag op de bank staan in Turkije waar je als het ware een spetterende droombegravenis voor ons alle 4 zou kunnen betalen als je zou willen (willen we niet, maar bij wijs van spreken). Ze steken zich dus niet in de schulden. En vergeet aub niet dat uitvaartverzekeraars nog steeds bedrijven zijn die voornamelijk (veel) geld willen maken en inspelen op je emotie, tijdje terug had je ook dat ze allemaal spullen weggaven (wii, senseo's etc) om aan klanten te komen. En houd asjeblieft goed je verzekering in de gaten en lees vooral de kleine lettertjes zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan. Zolang je zelf een kapitaaltje weg hebt kunnen schuiven, zou ik dat vooral zo doen en geen begravenisverzekering afsluiten.

17. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik bij Monuta, vriend nergens... Vind het niet nodig... Al "hamer" ik er wel een beetje op dat ook HIJ het moet regelen... Hou niet van onaangename verrassingen en als je een overlijden hebt dan is dat denk ik ook wel het laatste aan je wilt denken (kan ik het wel betalen) Ik betaal 8 euro per maand, maar ik betaal "maar" tot mn 50ste... Ben behoorlijk verzekerd (ook tegen onderverzekering)... Ach en hoe het bevalt zullen mn nabestaanden over hopelijk ongeveer 60/70 jaar achter komen! ;)

18. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik vind het ook niks met gierig zijn te maken hebben. Als er met ons wat gebeurt is ons huis vrij. Nou daar moet je wel een crematie van kunnen betalen. En we hebben genoeg geld op de spaarrekening om het te betalen.

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    11 jaar geleden hebben mijn broers, zussen en ik de crematie van mijn vader moeten betalen omdat hij niks had. Hij was alcoholist en vond de slijterij een beter doel voor zijn geld.

Ja, het kostte mij toen 800 GULDEN, maar het was niet anders. Ik zou het zo weer doen.

Deel Deze Pagina