Uitvaartverzekering

Discussion in 'De lounge' started by sneeuw, Feb 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe hebben jullie het geregeld voor jullie kindjes? Hebben die ook een overlijdensverzekering (op jullie polis bijgeschreven oid)? Ik twijfel een beetje over hoe we het het beste aan kunnen pakken. Op mijn polis is het geldig tot 18 jaar en afkopen heeft dan weinig zin, dus ben je dan haast verplicht om premie door te betalen, anders heb je al die jaren voor niets betaald. Of hebben jullie een andere manier?

2. Babsb

Babsb Actief lid

Oct 29, 2008
    190
    0
    16
    wij hebben onze dochter bij mij op de polis staan.
    hier betaal ik niks voor tot haar 18de
    mocht haar wat overkomen is ze voor het bedrag waar ik voor verzekerd ben ook verzekerd.

Ik heb gebeld met de uitvaartverzekering en kon ook wel een eigen polis voor haar afsluiten maar dan betalen wij voor haar en toen zei ze je kan net zo goed bij jou op doen en dan is z ook goed verzekerd en kan ze dat zelf doen als ze 18 is

hopelijk heb je hier iets aan

groetjes Babs

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hebben ieder een losse verzekering, de kleintjes zijn ook heel goedkoop.

4. sanell

sanell Bekend lid

Dec 16, 2008
    628
    0
    0
    Wij hebben voor beide meiden een eigen polis. Die loopt 20 jaar (kan ook 25 zijn, weet ik zo even niet) en daarna is hij premievrij, wordt wel elk jaar geïndexeerd. Voor ons zelf hebben we dezelfde polis. Als je bij dela of zoiets gaat kijken dan betaal je je hele leven een bepaald bedrag.
    Ons 'verzekeringsmannetje' raadde deze verzekering aan, omdat het gewoon op een gegeven moment klaar is met betalen. Wij zagen dit als een mooie voorziening voor de kinderen, zodat ze er zelf later niets aan hoeven te regelen.

Verzekering loopt trouwens bij Het Klaverblad

5. Biene

Biene Actief lid

Jan 2, 2012
    410
    2
    0
    Ze staan alledrie bij ons op de polis erbij.

6. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit lijkt mij ook wel wat. En wordt het dan sowieso uitbetaald, ook bij in leven zijn? Zoiets is er ook volgens mij. Ze staan nu bij mij op maar gezinspolis met kinderen is een keer zo duur dan toen ik er alleen op stond (man heeft ergens anders iets lopen), dus dat is best veel

7. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Mijn kinderen hebben een eigen polis. Dit kost nu geen drol. Als ze zichzelf op hun 18e moeten verzekeren, hangt er toch alweer een duurder prijskaartje aan en door het nu te doen, zijn ze tegen die tijd al bijna premievrij..

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, wij hebben geen uitvaartverzekeringen. Zoek anders even op andere topics die hier al over geopend zijn. Heb je een adviseur? Vraag daar dan eens advies. Oververzekeren is in Nederland veel vaker aan de orde dan onderverzekeren. Oja, je adviseur is niet van de verzekeringsmaatschappij.. ;)

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Wij zijn bij dela met het hele gezin.. ( heb ik toen meegenomen dat ik uit huis ging)
    wij betalen 12 euro voor het hele gezin en zijn met 1500 euro extra verzekerd wat we extra kunnen uitgeven bovenop de verz. en dat heb je wel nodig bij dela want niet alles wordt vergoed.
    Dat heb ik toen bij mijn vader gezien.

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Ja, wij hebben beide een uitvaartverzekering, kinderen zijn meeverzekerd voor het hoogste bedrag. Dit omdat wij geen enorme spaarrekening hebben mocht een van ons iets overkomen. Betalen 30 jaar geloof ik.

Schoonvader had vlak na de geboorte van mijn man een levensverzekering afgesloten, maar als hem nu iets zou overkomen zou dat bedrag 2500 euro zijn ongeveer. Nog niet eens een derde van een begrafenis dus.

Share This Page