uitvaartverzekering?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door emma84, 12 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Ik wil voor mijn zoontje graag een uitvaartverzekering afsluiten omdat we niet genoeg vermogen hebben om een eventuele begrafenis zelf te kunnen betalen.

Echter hebben mijn man en ik zelf geen uitvaartverzekering omdat als (een van) ons komt te overlijden er een flink bedrag vrijkomt waarvan het huis kan worden afbetaald en een begrafenis van kan worden betaald.

Ben naar diverse websites gegaan om proefberekeningen te maken, maar overal moet je boven de 18 zijn als je zo'n verzekering wil aanvragen.

Hebben meer mensen dit 'probleem'? Hoe hebben jullie dat opgelost of waar verzekeren ze wel kinderen zonder dat de ouders ook verzekerd moeten zijn?

2. Bobar

Bobar Lid

12 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Volgens mij moet het mogelijk zijn om kinderen onder de 18 jaar gratis op een verzekering bij te schrijven. Je hoeft dus geen aparte verzekering voor je kind af te sluiten.

Edit: sorry, zie nu pas dat jullie zelf geen verzekering hebben. Dus dan gaat bovenstaande niet op.

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Volgens mij kan dat gewoon niet.. heb bij mijn uitvaartverzekering gekeken, en hier kan t ook alleen vanaf 18 jaar. Of bijschrijven bij een van de ouders.

4. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    je sluit zelf de verzekering af op naam van je kind, tot zijn 18de moeten jullie de premie betalen, de daarop volgende 12 jaar (als je kiest voor een looptijd van 30 jaar natuurlijk) kan je kind het dan zelf betalen, daarna is de polis premievrij.

beetje off topic maar toch, je geeft aan dat er een bedrag vrijkomt. Is dit verpand aan de hypotheek en komt het "meteen" vrij? Als het verpand is dan wordt dat bedrag uitbetaald aan de hypotheekverstrekker. Dit betekend dat er waarschijnlijk idd een bedrag vrijkomt maar pas na verkoop woning. Hier kan dan niet "meteen" een begrafenis van betaald worden....

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Bij Yarden kan je los een verzekering voor je kind afsluit

6. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    dit kan overal

7. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    er komt een groter bedrag vrij dan wat de hypotheek waard is. de hypotheek wordt dan afgelost zodat mijn man dan geen maandelijkse hypotheekkosten meer heeft. De rest van het geld komt dan ten gunste van mijn man. Daar betalen we dan de uitvaart van.

Bij Yarden kun je idd een losse uitvaartverzekering afsluiten voor een kind onder de 18 jaar. Bij dela etc. zeggen ze bij hun rekentools dat dat niet kan. kzou toch wel graag willen vergelijken.

8. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Dan bel je de Dela toch op voor een premieberekening? Voor mijn dochter betaal ik volgens mij nog geen euro. Ze staat wel bij mij op de polis.

9. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Toen ik nog bij Yarden zat kon ik inderdaad apart een uitvaartverzekering afsluiten voor de kleine.
    We zijn inmiddels overgestapt naar Monuta (stukken goedkoper voor hetzelfde verzekerde bedrag ;)) en is ze met mij meeverzekerd.

10. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb voor alle drie een polis op hun eigen naam lopen bij Reaal.

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Als ouder kun je bij (voor zover ik weet) bij alle verzekeringsmaatschappijen voor je kind een uitvaartverzekering afsluiten. Jij wordt dan verzekeringsnemer en je kindje verzekerde. Geen enkel probleem.

12. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wellicht dat de Dela het niet doet, maar tal van andere maatschappijen wel. Laat je goed voorlichten en ga naar een goede tussenpersoon toe. Je betaald dan waarschijnlijk wel wat voor dat advies, maar weet dan wel dat je het juiste verzekeringsproduct hebt en dat aansluit bij je wensen/verwachtingen.

Deel Deze Pagina