Zoals de titel al zegt, Spaar jij thuis of bij de bank? En eventueel waarom je ervoor kiest... Ik doe er een anonieme poll bij!
Hier allebei... Niet veel thuis, paar honderd. Dat is puur zakcentje voor als we op vakantie gaan (geld wat overblijft van week geld bijv gaat daarin) Rest gewoon bij de bank omdat het makkelijk is
Wij bij de bank thuis kan het gestolen worden en bij de bank niet (voor mijn gevoel) we hebben ook geen duizenden euros spaargeld.
Allebei, thuis een klein spaarpotje voor kleine doelen en op de bank een groter potje voor grotere doelen. Al is die laatste nu leeg.... moesten een andere auto kopen.
Toch zijn er mensen die een ontzettend groot bedrag thuis in de kluis stoppen Ik zag dit een paar weken geleden op opsporing verzocht Inbrekers stelen kluis met 80.000 euro - AT5
Jemig, dat is dan natuurlijk zwart geld of ze willen de vermogensrendementsheffing niet betalen. Zou dat echt niet durven, hoor.
Nee logisch vandaar de anonieme poll en ik hoef echt niet te weten hoeveel je hebt gespaard! al is je spaargeld 2 euro, dat is niet mijn vraag Ik vond het gewoon zo raar dat er mensen zijn die thuis geld durven te sparen dus ik dacht ik zet een anonieme poll op zp
Hier 50/50. Durf dat nog wel op een forum te zetten men moet mijn huis maar net zien te vinden. En waarom ik vertrouw banken voor geen meter meer. Zit helaas nog wel diep in dat wereldje. Dus grotere uitgaven die op korte termijn gedaan gaan worden spaar ik op de bank en de rest thuis.
Bank gestemd. Thuis hebben we wel een spaarpotje, maar daar zit max. 200 in. Voor mijn gevoel staat het bij de bank veiliger.
Ik heb thuis zo'n 500 euro liggen voor noodgevallen. Op mijn spaarrekening staat mijn spaargeld en op de lopende rekening staat mijn salaris waar alles afgehaald wordt. Aan het einde van de maand bekijk ik wat ik over heb en zet dat weer op de spaarrekening. * Met het oog op het nieuwsbericht. Ik heb ook een studieschuld, maar los dat liever per maand af dan dat ik mijn spaargeld gebruik.
Op de bank, al heb ik van dat wereldje geen hoge pet op. Maar de risico's thuis (brand, diefstal) lijken mij groter, plus ik zou niet met een gerust hart de deur achter mij dicht trekken als het daar zou liggen.
Weet je het blijft me wel bezig houden, eigenlijk zou ik het ook niet op een forum zetten als ik het zou doen.. Maar ik zou ook nooit op Facebook zetten dat ik die en die datum op vakantie ben een forum is toch wat meer privé aangezien je een nickname heb... Op Facebook kan je alles zien, woonplaats, naam, vrienden etc... En toch zijn er echt heel erg veel mensen in mijn lijst die heel enthousiast verkondigen dat ze die en die datum naar het buitenland gaan... Dat zou ik eerder niet doen 😳
Toch veel mensen die ook thuis wat hebben... Wij hebben max 100 in huis inderdaad omdat we bang zijn voor brand, inbraak etc.
Ik vind het vooral bijzonder dat je, als je dan toch 80.000 in huis hebt, niet investeert in een betere kluis, en die vastmaakt aan de vloer. Het feit dat ze de kluis gestolen hebben wil wel zeggen dat die waarschijnlijk gewoon ergens los stond. Mijn ouders hebben een kluis in de kelder, niet voor geld, maar vooral voor papieren enzo. Maar die staat toch echt verankerd in de vloer.
Beide. Spaar zegelboekjes van de ah en dat levert momenteel meer op als bij de bank. Daar gaan we meestal van op vakantie.
Gewoon op de bank. Ik heb hier wel een potje staan waarin ik iedere week 10 euro doe maar dat geld gebruik ik vrnl om aan mijn hulp in de huishouding te betalen en grijp ik nooit mis.
Ik spaar alleen op de bank. Ben thuis veelste bang dat er in wordt gebroken of dat ik het kwijt raak door brand.