Spaargeld thuis of bij de bank?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Spaargeld thuis of bij de bank?

1. Thuis

2. Bij de bank

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Zoals de titel al zegt,

Spaar jij thuis of bij de bank? En eventueel waarom je ervoor kiest...:)

Ik doe er een anonieme poll bij!

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier allebei... Niet veel thuis, paar honderd. Dat is puur zakcentje voor als we op vakantie gaan (geld wat overblijft van week geld bijv gaat daarin) Rest gewoon bij de bank omdat het makkelijk is

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wij bij de bank

thuis kan het gestolen worden en bij de bank niet (voor mijn gevoel)
    we hebben ook geen duizenden euros spaargeld.

4. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ons bedrag aan spaargeld ga ik echt niet thuis bewaren:$:$

5. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Allebei, thuis een klein spaarpotje voor kleine doelen en op de bank een groter potje voor grotere doelen. Al is die laatste nu leeg.... moesten een andere auto kopen.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Toch zijn er mensen die een ontzettend groot bedrag thuis in de kluis stoppen:$ Ik zag dit een paar weken geleden op opsporing verzocht

Inbrekers stelen kluis met 80.000 euro - AT5

7. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel

Als ik dat al zou doen zou ik dat niet op een forum verkondigen in ieder geval....;)

8. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Jemig, dat is dan natuurlijk zwart geld of ze willen de vermogensrendementsheffing niet betalen. Zou dat echt niet durven, hoor.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nee logisch vandaar de anonieme poll en ik hoef echt niet te weten hoeveel je hebt gespaard! al is je spaargeld 2 euro, dat is niet mijn vraag:p Ik vond het gewoon zo raar dat er mensen zijn die thuis geld durven te sparen:$ dus ik dacht ik zet een anonieme poll op zp ;)

10. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 50/50. Durf dat nog wel op een forum te zetten men moet mijn huis maar net zien te vinden.

En waarom ik vertrouw banken voor geen meter meer. Zit helaas nog wel diep in dat wereldje. Dus grotere uitgaven die op korte termijn gedaan gaan worden spaar ik op de bank en de rest thuis.

11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.926
    113
    Vrouw
    Bank gestemd. Thuis hebben we wel een spaarpotje, maar daar zit max. €200 in.
    Voor mijn gevoel staat het bij de bank veiliger.

12. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Ik heb thuis zo'n 500 euro liggen voor noodgevallen.
    Op mijn spaarrekening staat mijn spaargeld en op de lopende rekening staat mijn salaris waar alles afgehaald wordt.
    Aan het einde van de maand bekijk ik wat ik over heb en zet dat weer op de spaarrekening.

* Met het oog op het nieuwsbericht.
    Ik heb ook een studieschuld, maar los dat liever per maand af dan dat ik mijn spaargeld gebruik.

13. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Op de bank, al heb ik van dat wereldje geen hoge pet op.
    Maar de risico's thuis (brand, diefstal) lijken mij groter, plus ik zou niet met een gerust hart de deur achter mij dicht trekken als het daar zou liggen.

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Weet je het blijft me wel bezig houden, eigenlijk zou ik het ook niet op een forum zetten als ik het zou doen.. Maar ik zou ook nooit op Facebook zetten dat ik die en die datum op vakantie ben:$ een forum is toch wat meer privé aangezien je een nickname heb... Op Facebook kan je alles zien, woonplaats, naam, vrienden etc... En toch zijn er echt heel erg veel mensen in mijn lijst die heel enthousiast verkondigen dat ze die en die datum naar het buitenland gaan... Dat zou ik eerder niet doen 😳

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Toch veel mensen die ook thuis wat hebben... Wij hebben max 100 in huis inderdaad omdat we bang zijn voor brand, inbraak etc.

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik vind het vooral bijzonder dat je, als je dan toch 80.000 in huis hebt, niet investeert in een betere kluis, en die vastmaakt aan de vloer. Het feit dat ze de kluis gestolen hebben wil wel zeggen dat die waarschijnlijk gewoon ergens los stond.

Mijn ouders hebben een kluis in de kelder, niet voor geld, maar vooral voor papieren enzo. Maar die staat toch echt verankerd in de vloer.

17. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Beide. Spaar zegelboekjes van de ah en dat levert momenteel meer op als bij de bank. Daar gaan we meestal van op vakantie.

18. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Max 1000 tot 1500 thuis, rest bij de bank:)

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.605
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gewoon op de bank.
    Ik heb hier wel een potje staan waarin ik iedere week 10 euro doe maar dat geld gebruik ik vrnl om aan mijn hulp in de huishouding te betalen en grijp ik nooit mis.

20. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik spaar alleen op de bank.
    Ben thuis veelste bang dat er in wordt gebroken of dat ik het kwijt raak door brand.

Deel Deze Pagina