Uitvaartverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Bailey07, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Wij hebben naast de standaard uitvaarverzekering beiden een vrij te besteden bedrag van €5500,-
    Dochter is gratis meeverzekerd.

2. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol

Jammer genoeg werkt dat met onze polis dus niet zo en wij zitten ook bij Yarden.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zo doen wij het dus ook. En anders zou ik een verzekering in natura doen en niet voor geld. Mijn ouders hebben bij mijn geboorte een verzekering afgesloten en mijn nabestaanden krijgen nu geloof ik 600 euro of zo bij mijn overlijden :D. Je blijft je bijverzekeren omdat die dingen nooit de inflatie voldoende volgen. Dus dan een natura verzekering als je je toch verzekert!

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb deze vraag ook aan Marry gesteld maar helaas geen antwoord op gekregen. Je kinderen laten niks na, mochten zij overlijden hoe ga je die kosten dan betalen. Evenals dat van jezelf. Je kan bijv een koophuis hebben maar daar heb je niet zo 1,2,3 geld uit verkregen.

5. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Dat is wel knap, gezien ik het zwart op wit op papier heb gekregen vandaag... (niet aanvallend naar jou bedoeld hoor, maar meer dat ik er nog maar weer eens achteraan moet gaan dan in dat geval)

6. twinkle star

Het is natuurlijk leuk dat je een bonus krijgt als je je uitvaart via laat regelen. Ze vergeten alleen te vertellen dat het via hun meerdere malen duurder is dan een andere organisatie, leuke lokkertjes!

7. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ja zo had ik hem nog niet eens bekeken. Plus , ik weet wie mijn uitvaart moet verzorgen en die is toch echt niet van Yarden ;).

Maare... waar zitten jullie dan nu? En hoe is het daar geregeld?

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik kan wel antwoord voor ons geven, wij hebben namelijk ook geen verzekering. Wij hebben eigenlijk altijd wel genoeg buffer, en mijn kinderen hebben spaarrekeningen.

9. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.045
    46
    48
    friesland
    Ik ben me er in aan het verdiepen maar snap 1 ding echt niet.....

Bij monuta zou ik 10 euro per maand moeten betalen voor ongeveer 9000 euro uitvaart. Dit moet ik betalen tot mijn 85ste. Dat is uitgerekend 4800 euro. Dus wordt ik 85 jaar dan heb ik 4800 euro ingelegd maar krijg ik voor 9000 euro uitgekeerd. Dat kan toch niet, wat mis ik of wat is het addertje??

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zonder al te veel in detail te treden word ik nerveus als ik niet genoeg geld continu op mijn spaarrekening heb om minimaal 1 begrafenis te betalen. Dus het zit niet in het huis vast. Volgens mij zou je volgens de spaarrichtlijnen van het Nibud toch zo'n 10.000 euro spaargeld moeten hebben. Ben ik het helemaal mee eens.

Los van alle berekeningen: ik heb bij een groot uitvaartconcern gewerkt. En die maken geen verlies op uitvaartverzekeringen. Je kunt het beter zelf sparen. Verzekeren is altijd duurder, zeker wanneer de uitkeringskans 100% is zoals bij de dood. Dat kan elke actuaris je vertellen.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Je vergeet te rekenen met de rente of het rendement die je gedurende al die jaren zou krijgen. De verzekeringsmaatschappij moet ongeveer 2,5% rendement op jouw inleg maken om winst te beginnen te maken. Dat halen ze makkelijk.

12. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dus ik zou het beste de uitvaartverzekering kunnen stop zetten en zelf verder sparen?
    Jij hebt dus ook geen uitvaartverzekering?

Familieleden van mij hebben een uitvaartverzekering voor hun kinderen die afbetaald is als zijn 30 zijn. Weet jij bij welke verzekeringen je dat kunt doen?

13. twinkle star

Ja maar ik vraag me af of het Nibud hierin ook de kosten voor een begrafenis heeft meegenomen. Los daarvan kun je nu dus 1 begrafenis betalen, stel nu dat een van jullie kinderen komt te overlijden als het nog minderjarig is, dan krijgen jullie deze kosten. Je weet nu ookal dat je 2x 10.000 kwijt zal zijn voor de kosten van je man en jezelf.

We hebben vorig jaar heel plotseling mijn moeder verloren en wat was ik blij dat ze een goede verzekering had. We hoefde geen overwegingen te maken wat we wel of niet konden betalen. Zelf ben ik van mening als het uit je eigen spaarpotje moet komen je daar toch wat voorzichtiger in bent.
    Mijn ouders hebben voor mij dezelfde verZekering afgesloten en ik heb heb mezelf wat bij verzekerd omdat ik mijn kinderen later hetzelfde gun zoals wij hebben gehad toen we de begrafenis van mijn moeder moesten regelen.

Daarnaast leven we nu in een tijd dat er van je verwacht dat je veel dingen zelf betaald als je vermogen hebt. Stel dat je in de bijstand terecht komt verzoeken ze je vriendelijk je spaargeld op te eten enz.

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Als je zelf boven 2,5% rendement haalt zou ik het zeker zelf regelen. Ik heb geen uitvaartverzekering, niemand in mijn familie. Je verzekert je voor onvoorziene gevallen of dingen die je niet kunt betalen. Iedereen gaat dood dus daar kun je gedurende je leven prima voorzieningen voor treffen zonder dat iemand anders daar rijk van hoeft te worden, is mijn overtuiging.

Bijna alle verzekeraars hebben een optie om na 20 jaar of 30 jaar klaar te zijn met inleggen, of op een bepaalde leeftijd.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113

Ik ben me volledig bewust van bovenstaande. Echter onze financiële planning is gericht op onafhankelijkheid van wie dan ook, dus dat wij ons kunnen redden zonder uitkeringen, verzekeringen, overheidstoeslagen etcetera. Dus we stemmen ons uitgavenpatroon, vaste laten en spaarbedragen daar op af. En in ruil daarvoor hebben we (relatieve) financiële vrijheid en over een aantal jaar gehele financiële vrijheid.

16. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Wauw. Ik kan daar alleen maar respect en bewondering voor hebben. Ik hoop dat wij dat over 10 jaar ook gecreeerd hebben. Tot die tijd moeten we het helaas wel doen, maar goed. Dan liever ingedekt dan bijvoorbeeld familie opzadelen omdat we dat potje nu dus niet hebben. (Zijn nu onze restschuld in snel tempo aan het aftikken eerst, max 1 jaar nog en dan even de buffer inderdaad opbouwen volgens Nibud). Ooit komt de dag dat ik kan zeggen wat jij zegt. Ooit. :cool:

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben er wel voor gekozen, omdat wij momenteel gewoon echt niet in staat zouden zijn een uitvaart te betalen (ok misschien net eentje), laat staan meerdere. Nu is het een klein bedrag per maand, zijn wij allemaal verzekerd en mocht er bij wijze van morgen iets gebeuren dan is het geregeld.

18. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Ik ben niet verzekerd alleen voor de overtocht want ik wil hier niet begraven worden dus dat moet wel gegarandeerd zijn

19. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij allemaal voor 10.000 euro.

20. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol

Ja ik weet het dan ook niet maar ik heb het ook gezien bij mij Oma een paar maanden geleden. Ze was voor €5000 verzekerd en kreeg ook €500 van yarden. Terwijl hun zelf de crematie hebben geregeld. En daarbij kregen wij nog even een hele dikke rekening omdat mijn oma had aangegeven ergens anders te willen liggen dat in het uitvaarthuis van yarden.
    Wij kennen die eigenaar van het uitvaarthuis waar mijn oma heeft gelegen dus zodoende weten wij dat yarden behoorlijk wat geld bij de factuur van hem heeft opgezet.
    Voor de rest heeft ze een hele kleine/goedkoper crematie gehad.

Ik heb vlak na het overlijden van mijn oma contact gehad met yarden en hun zeiden €5000 uitkeren als yarden het regeld en anders minder.

Deel Deze Pagina