Uitvaartverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Spectre, 5 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.802
    4.582
    113
    Heel leuk, dat zelf ervoor sparen... Maar dat doe je via een verzekering ook ongeveer hetzelfde. Ik heb gisteren enorm veel aanbieders vergeleken en alles uitgeteld. Dan zou ik al ouder dan 84 moeten worden, wil het 'potje' van Dela/whatever zo gevuld zijn als wat er uitgekeerd zal worden. Alles tot aan mijn 84e is gewoon eigenlijk een spaarpotje. Grote voordeel is dat stél je komt te overlijden op je 60e, er evengoed volledig wordt uitgekeerd.

Felice, Gewooniemand, heidiane en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik vraag me af wat het verdienmodel van verzekeringsmaatschappijen bij uitvaartverzekeringen is als je altijd meer uitgekeerd krijgt dan je inlegt.

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.051
    17.015
    113
    Zij beleggen de premie in veel gevallen

Kolibrie2 en Huismuisie vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het enige is dat bij de meeste verzekeringen 11.000 euro geen 11.000 euro waard is. Maar veel minder.in de meeste gevallen regelen zij namelijk ook de uitvaart.
    Als je het echt zelf regelt dan kan je voor 5000 euro best een aardige uitvaart hebben. Laat je het door een Dela regelen indien je daar verzekerd bent kost diezelfde uitvaart ineens 8000 euro.

Ik heb daarom ook naast de verzekering nog een overleidensrisico verzekering. Omdat ik dus geen dikke spaarpot heb en wel een jing kindje. Ik wil dat er voor hem ook wat is wanneer ik veel te jong zou komen te overlijden.

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar is die 11000 vrij te besteden of zit je dan nog vast aan allerlei maatschappijen enz. Dat kan behoorlijk schelen.

6. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.007
    2.373
    113

Ik heb paar jaar geleden gebeld en dit bedrag komt dan vrij. Of ze moeten de voorwaarden inmiddels veranderd hebben want check t niet elk jaar opnieuw.
    En las ook ergens als reactie op mij dat je met €5000 ver komt, dat valt best tegen. Ik heb het dus net 3 weken geleden moeten regelen. Opgebaard in huis (goedkoper), geen dienst (alleen condeolance aparte rekening voor gekregen want niet via uitvaartondernemer geregeld), slechts 15 kaarten rest digitaal, geen bloemen (zelf geregeld), technische uitvaart (dus afleveren bij de deur), goedkoopste kist en rouwbusje ipv auto want dat was goedkoper. Rekening was €5000 excl de condeolance. Eigenlijk zelfs €5900 maar gezien
    Onze situatie hebben ze er een bedrag afgehaald. Je hebt gewoon echt niks voor dat bedrag.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar een dienst hoeft toch niets te kosten? Hier kan dit in de kerk, condoleren kan in het zaaltje van de kerk, dan kost het alleen de evt koffie. Kaart kan via kaartje2go of iets dergelijks. Thuis opbaren vind ik juist wel weer mooi. Hier lag mijn vader destijds ook thuis.

Als er uitvaart voor staat kost het ineens de hoofdprijs, net als met trouwen of baby, terwijl dat natuurlijk helemaal niet hoeft en er voor veel dingen alternatieven zijn.

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar daar kunnen ze nooit helemaal mee gelijk draaien. Ze hebben ook nog personeel, kantoorruimte enz wat betaald moet worden.
    Verder valt het geld wat je daar inlegt niet onder het depositogarantie stelsel.

9. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    #69 Loveischocola, 7 okt 2021
    Laatst bewerkt: 7 okt 2021
    Maar een koeling is ook enorm duur he… voor een baby is het al 250 per dag!
    Neem aan dat voor een volwassen persoon nog duurder is.
    Cremeren was 808 euro
    De uitvaartverzorger koste ons 985 euro, we hebben zelf alles geregeld was meer dat R overleden was, en we hielden contact wanneer koeling moest komen en hoelaat we ongeveer bij crematorium waren
    Wij hebben zelf het vervoer geregeld.. en gelijk de koeling mee terug genomen na crematorium.
    En ze waren nog schappelijk gezien onze situatie.
    En dit is voor een baby..

10. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.007
    2.373
    113
    ja bijzondere situaties zijn idd duur… kerk was daar niet kosteloos, kan er ook mee te maken dat het geen leden waren van de kerk, geen idee of daar onderscheid in wordt gemaakt.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dit. En sommige vergeten even dat ze ook flink in de schulden kunne komen te zitten door bijv een ongeluk of baan verlies en daardoor al hun spaargeld kwijt raken.
    Ken 2 mensen die een ongeluk gehad hebben en arbeidsomgeschikt geraakt zijn. Dag spaargeld. In de familie bedrijf failliet, huis enz in beslag genomen. Geen geld meer voor uitvaart. Het is nu overleven van het beetje geld wat ze overhouden.

Bailey07, rijo en Beausecret vinden dit leuk.
  12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier was het opbaren en verblijf in mortuarium van Dela 1000 euro voor 8 dagen. Ik vind 250 euro per dag dus erg veel.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    #73 Snoopy1979, 7 okt 2021
    Laatst bewerkt: 7 okt 2021
    Begrafenis van mijn vader kostte inclusief bloemen (zelf geregeld) 8000 euro. En dat was niet heel uitgebreid, maar ook echt niet heel sober. Crematie is veel goedkoper dan 8000 euro, denk dat je dan op hooguit 5000 euro uitkomt ofzo.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier wel een uitvaartverzekering. Mochten we alle vier tegelijk overlijden, dan zou je ongeveer 32000 euro nodig hebben voor de begrafenissen. Nu hebben we dat (ruim) en ook zo'n 60000 euro overwaarde op onze hypotheek. Maar nabestaanden kunnen daar niet direct bij, en die hebben al genoeg te regelen. Zo fijn dat ze dan de Dela kunnen bellen en dat alles geregeld wordt. Het geld wat er daarna overblijft gaan ze dan maar wat leuks van kopen/doen :)

15. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.771
    883
    113
    Vrouw
    Ligt misschien aan, waar je het laat doen. In ieder geval voor de grafrechten. Bij ons kwam nog een dominee, andere locatie dan de kerk de dienst gehouden, volgwagen erbij (had zijn redenen).

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja je kan het zo gek maken als je wil. Maar dat je al gauw aan de 15000 euro komt, dat valt wel mee. Hier zijn de grafrechten gemiddeld.

17. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.771
    883
    113
    Vrouw
    Klopt inderdaad. Het ligt eraan hoe gek je het maakt (overigens vonden we het voor haar niet zo gek, maar dat waren persoonlijke overwegingen). Maar wat bij mij ook meespeelt, is dat ik toentertijd voor een uitvaartverzekering een en ander bij de aanvraag moest aangeven, wat de wens was. Je zag de prijs makkelijk zo omhoog springen van dat bedrag rond de 8000 naar richting ruim in de 10.000 euro. Misschien is 15.000 wat ruim genomen. Maar goed, het zijn allebei nog steeds geen bedragen die ik dagelijks in mijn portemonnee heb, zeg maar. ;) En hele gekke keuzes zijn het voor ons in ieder geval niet. En ik kan me voorstellen dat we daar niet de enigen in zijn.

18. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Ja wij waren niet verzekerd dus misschien andere bedragen?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook niet verzekerd.
    (wij zelf dus wel, maar mijn ouders niet)

20. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113
    Dat hangt er helemaal vanaf wat je wilt
    Bij mijn vader was er destijds een potje van 2500,-
    Wel altijd verzekerd geweest maar nooit geïndexeerd.
    Dus toen zijn we, deels noodgedwongen, dingen zelf gaan doen.
    We hebben dus heel bewust veel dingen die een uitvaartondernemer anders voor je doet, zelf gaan doen.
    Van hele simpele dingen tot de aangifte van overlijden bij de gemeente en het vervoer van mijn vader van ziekenhuismortuarium naar uitvaart.
    Ik vond dat wel symbolisch zelfs, hij heeft ooit mijn geboorte aangegeven, ik zijn overlijden.
    Ook hebben we mijn vader zelf gekist.
    Het verbaasd mijn altijd dat mensen vaak niet weten wat ze zelf allemaal kunnen en mogen doen.
    Je hoeft niet alles uit handen te geven.
    Sommige dingen zijn wellicht een drempel, maar persoonlijk heb ik het als heel mooi en zelfs helend gevonden dat we dat zelf hebben kunnen doen.
    En niet heel onpersoonlijk uit handen hebben gegeven.
    Voor ons was het dus in eerste instantie uit nood, maar achteraf had ik het niet anders gewild.
    Realiseer je goed, elke handeling die zij voor jou doen kost geld en veel ook.

cowgirl80 en rijo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina