Bij Dela verzekerd, voor diensten aangezien 10.000 misschien niet genoeg is als ik oud ben en kom te overlijden. Ook (ongeboren) kinderen zijn meeverzekerd (en niet vanaf 24 weken, maar gewoon sowieso)
2018. Regio Amsterdam/Haarlemmermeer. De grootste kostenpost was de begrafenis ondernemer en de kosten van de crematie/kist. Denk dat we daar mee iets over de helft zaten. De zaal was een paar honderd euro. Catering idem, net als de kaarten + postzegels.
Ik zit bij ardenta en kinderen zijn meeverzekerd (althans bedenk me nu dat ik mn zoon nog moet bijschrijven) Ik had destijds met mn dochter gekeken maar die betaalde dan net zo veel als ik per maand, dat scheelde echt amper wat.
mijn vader had echt de meest basic uitvaart en was €5700. Maar dat was dan alleen met het eigen gezin, 9 personen voor 1 uur. Als we het met meer mensen hadden gedaan en daarna nog de koffie ruimte daarvoor hadden moeten huren hadden we al heel snel richting die €8000 of misschien zelfs daaroverheen gegaan. Dat is dus ook het bedrag waar ik voor ben verzekerd (was volgestort toen ik 18 werd). Weet jij of het bij alle verzekeringen mogelijk is toch weer bij te gaan betalen om op te hogen? We hebben het dan over een overlijdensrisico verzekering geloof ik. Een uitvaart verzekering betaald volgens mij rechtstreeks aan de uitvaartondernemer en deze keert uit op je eigen rekening om dan vrij te besteden.
De verzekering van Dela levert diensten en hiernaast een klein bedrag. Je hoeft dus niet zelf alles te gaan regelen. Ik vond dat erg fijn toen mijn vader overleed: 1 telefoontje en je hebt verder geen zorgen. Toen mijn sv overleedt, moest er nog een uitvaartverzorger gezocht worden. Geen tijd om alles uit te zoeken en het is natuurlijk ook niet het moment om offertes te vergelijken. De gekozen uitvaartondernemer bleek geen eigen zaken te hebben als een opbaarlocatie en die moest dus eerst gaan rondbellen waar plek was.
Ik kreeg laatst al een telefoontje dat ze weer met me in gesprek wilden want de uitvaartverzekering die ik nu heb is te laag voor de standaard van tegenwoordig. Ik kon weer een nieuwe termijn van 30 jaar aangaan en dan… vul de rest zelf maar in. Dit gaat zeker weten om een uitvaartverzekering en niet om een overlijdensrisicoverzekering. Je zou je uitvaartverzekering eens kunnen bellen of je kunt ophogen. Bij Yarden (nu Dela) is mijn ervaring dat ze standaard een jaar voor je premie afloopt aan de telefoon hangen omdat ze graag je opties met je willen bespreken en je natuurlijk graag weer voor een nieuwe termijn aan ze willen binden. Als je een natura verzekering hebt krijg je geen geld om vrij te besteden. Je krijgt een pakket en daar kun je uit kiezen. Als je dingen uit dat pakket niet neemt vervalt dat, wil je er iets anders voor in de plaatst dan betaal je dat zelf. Ik heb liever dat mijn nabestaanden zelf keuzes kunnen maken vandaar dat ik een x bedrag zelf erbij gespaard heb en gereserveerd heb. Dan is de minimale basis gedekt uit de verzekering en kunnen ze uit de spaarpot de extra’s doen.
Volgens mij wel. Ik werd vorige week door Ardanta gebeld over de uitvaartverzekering van mijn man (was me vooral aan het afvragen hoe ze aan mijn mobiele nummer kwamen) of we de verzekeringen eens wilden bekijken. Zijn ouders zijn begonnen met sparen, voor 5000 gulden, maar dat is nu maar iets van €2200. Denk dus dat het wel kan. Wij hebben bij ons trouwen bij Klaverblad een verzekering genomen, dus vond het niet nodig om bij Ardanta nu op te hogen. Bij elkaar is het een mooi bedrag.
Ik heb maandag de uitvaart voor mijn vader geregeld. Hij was bij Dela verzekerd, een basis natura verzekering. Nu hoefde hij niet zo nodig zoveel poespas om hem heen, maar voor mijn Oma is het heel belangrijk dat hij een nette uitvaart krijgt. De waarde van de polis was zo'n 6200 euro aan waarde en daarvan kun je een redelijk sobere uitvaart van houden. Hij ligt al in het rouwcentrum van het crematorium. Dus qua kosten scheelt het al een rouwauto en volgauto's omdat wij er zaterdag op eigen vervoer naartoe zullen gaan. Qua kaarten (75 in het pakket + porto) hebben wij besloten om een PDF te versturen naar alle genodigden. We hebben op max 45 personen gerekend. We hebben gekozen voor de standaard kist die bij het pakket zit omdat hij gecremeerd zal worden. Verder de aula 1 uur + de koffiekamer voor 1 uur. Na de dienst proosten we op zijn leven met fris/wijn/bier en broodjes kroket. Omdat we het eea hebben "bespaard" zullen alle kosten gedekt kunnen worden door deze polis. Maar kan mij voorstellen dat als je meer genodigden hebt, de auto's gaan gebruiken en ook kaarten zult gaan versturen, je het met dit bedrag niet zult gaan redden. Je staat versteld van alle bijkomende kosten waar je eigenlijk niet meteen aan zou denken. Dus in die zin zou ik zeggen: Beter oververzekerd met een kapitaalpolis dan de basic natura verzekering van mijn vader. Goed topic trouwens, ik moet mijn polissen ook nodig gaan checken
je kan vaak bij een naturapolis ook een extra bedrag die je kan besteden verzekeren. Zo vang je dingen op die je anders wil of duurder.
Mijn vader was niet verzekerd, maar heb gewoon Dela gebeld en zij hebben alles geregeld, behalve de kaarten. Waren net geen 8000 euro kwijt.
Ik heb zelf een polis die ooit door mijn ouders is afgesloten. En daar betaal ik nu nog 3 euro per maand voor ongeveer. En gaat dan om een dekking van 9000 euro bij overlijden. Dat zal vast te weinig zijn, al mag het van mij zo eenvoudig mogelijk, ik hecht daar geen waarde aan. Mijn man en onze 3 kinderen hebben verder geen verzekering. Er is voldoende spaargeld aanwezig mocht er iets gebeuren.
volgens mij is thuis opbaren duurder.. denk dat dit een grote kostenpost is geweest en je daarom duurder uit was..
Zit bij Dela.. en kinderen ook sinds hun geboorte.. Mijn man krijgt een vast bedrag uitgekeerd.. wij zijn allemaal voor 8000euro verzekerd.. Daarnaast hebben wij een overlijdensrisicoverzekering.. zowel mijn man als ik.. het huis is vrij bij overlijden van een van ons..
Overlijdensrisicoverzekering moesten we destijds bij de hypotheek afsluiten. Uitvaartverzekering nog steeds niet geregeld (goede reminder dit, ik ga het direct regelen). Kom uit bij Dela of Monuta. Wat zijn de grootste verschillen? Klopt het dat je bij monuta een groter vrij te besteden bedrag krijgt, dus veel zelf regelen? En hebben jullie al vaak meegemaakt dat de premies zijn gewijzigd? Het is natuurlijk niet te voorkomen dat het wat duurder zal worden, maar moet je dan zelf het bedrag in de polis wijzigen of hoe werkt dat?
Ik zit bij Yarden of Dela zoiets. Weet het niet eens meer goed. Moet 'm nodig upgraden! Ben namelijk ooit een bepaald bedrag per periode gaan betalen, maar dat was zo'n 20 jaar geleden. Inmiddels kom je anno 2022 niet meer met dat bedrag toe zeg maar. Staat op de to-do list hier.. Ja dus, dat moet je zelf wijzigen. Ik ga ergens anytime soon eens een adviesgesprek aanvragen denk ik waarin we dan in overleg de vernieuwde inleg gaan bepalen.