Ik zit ook bij monuta Ik betaald 8 euro nog wat voor 30 jaar. En ik ben verzekerd voor 7000 euro. Ik wou persee een verzekering voor 30 jaar. En monuta heeft dat. Kinderen zijn tot hun 18e gratis meeverzekerd bij mij.
Iedereen die zich voor een bedrag laat verzekeren moet ook wel even goed nadenken over hoeveel je nog kunt doen met dat bedrag nadat er 30 jaar lang gemiddeld 2% inflatie overheen is gegaan. Je kunt beter een natura verzekering nemen.
Ik ben toevallig net op een eigen polis gegaan en van die van mijn moeder afgehaald. Moet de voorwaarden nog even goed bekijken, het moest precies hetzelfde overgenomen worden dan kon het hetzelfde premiebedrag blijven. Man heeft al tijden een eigen polis, en krijgt idd een geldbedrag bij overlijden, maar dat heeft er mede mee te maken dat hij in Turkije begraven wil worden. Dus die kosten zijn nu ruim genomen, en dat geld wordt uitgekeerd bij zijn overlijden. We betalen voor hem tot zijn 65e, hebben dan totaal zo'n 5500 euro uitgegeven (als hij dan nog leeft) en krijgen iets meer dan 8000 euro uitbetaald. Geen super rendement, helemaal niet wellicht vergeleken met sparen, maar zo staat er in ieder geval wel sowieso iets gereserveerd.
Dat zei mijn vader ook altijd: verzekeren is voor de onzekerheden in het leven en 1 ding dat zeker is, is de dood. Hier dus ook geen verzekering. Wij hebben daar spaargeld voor apart gezet.
Maar jij hebt geen uitvaartverzekering, jij hebt een lijfrentepolis bij leven. Dat is een heel ander concept, en van veel verschillende factoren afhankelijk. Aangezien je het hebt over ruim 50% effectief rendement vraag ik me af wat de opbouwwijze is en welk risicoprofiel eraan vast hangt. Wordt je premie bijv belegd en wie draagt dit risico? Edit: even de andere reacties verder gelezen. Het is blijkbaar geen polis bij leven, maar een lijfrente die vrijkomt bij jouw overlijden. Ik zou me daar goed over inlezen. Een uitvaartverzekering is bestemd en valt dus niet in de erfenis als jij overlijdt. Voor lijfrente gelden andere voorwaarden. Er bestaat risico dat je nabestaanden eerst erfbelasting moeten betalen over die uitkering, en vervolgens ook jouw uitvaart.
Als je overlijdt op je 95ste hadden ze mooi nog 30 jaar die 10.000 kunnen investeren Ik zou als ik jou was echt goed je polis nakijken, want dit klinkt allemaal te mooi om waar te zijn...
Genoeg redenen. Zo lang je bij hun een polis hebt lopen kunnen ze je dingen blijven aanbieden. Een extraaatje zus. Een bonusje zo. Zo lang je een polis hebt lopen trekken zij rente/ rendement. Als jij dood bent is er nog een kans dat het geld niet opgeeist wordt. Er is een niet onaanzienlijke kans dat je, eenmaal dood, niet het hele bedrag opmaakt. En zo lang zij het geld beheren kunnen zij gebruik maken van voordeeltjes door bulkinkoop. Zij betalen per jaar duizenden kisten, koffietafels en condoleanceboeken en ik gok dat ze daar niet de catalogusprijs voor betalen. En ze kunnen je keuze nog beinvloeden ook door te werken met vaste leveranciers.
Misschien. Ik heb nu een geldbedrag. Daarvoor kan ook een andere uitvaartverzorger worden ingeschakeld dan die waar de verzekering mee samenwerkt. Bovendien hebben we ook nog spaargeld dus als er ook iets bij betaald moet worden is het geen probleem.
Ik heb het op mn 18de laten afsluiten omdat ik bij mn ouders vd polis afging. Ik had (en heb) niet genoeg spaargeld om een hele begrafenis te betalen en wil niet dat mn nabestaanden voor hoge kosten komen te staan, daarom gekozen wel te verzekeren. En het zal misschien niet kostendekkend zijn maar iig een groot deel.
Mijn schoonfamilie hebben hun polissen eens afgekocht, ze hadden iets van 1500 euro en de ander 500 euro. Is het niet zoiets? dat je de polis dan afkoopt ipv dat je hem 'uitgekeerd' krijgt?
Ik heb een verzekering tot 5000 bij mijn moeder nog op de polis, dat wilde zij zo laten staan, en ik heb net snel berekend wat mijn begrafenis ongeveer zou kosten, rond de 8000. Ik denk dat ik nog wat ga bijzoeken dus qua verzekering. Mijn kinderen staan ook bij mij onder de polis die mijn moeder wilde blijven betalen, maar zeker als ik mijn kind zou willen begraven moet hij gewoon hoger zijn. Kiezen jullie voor een dienstenpakket of voor vrij te besteden bedrag voor familie? Stel, dat je geen fijne band met je kinderen hebt en ze kwaad willen kunnen zij je voor het minste cremeren terwijl ik bijv begraven wil worden en wensen daarbij heb. Ik wil ABSOLUUT niet gecremeerd worden en ML weet dat. Het is ook wel worst case scenario dat ze dan het geld kunnen inpikken. Stel, dat er 15000 euro vrij komt. Anderzijds als al mijn wensen ingewilligd worden voor 8000 mogen ze de rest van mij houden
Ben ik het niet mee eens... Of iig niet helemaal. Als je een zak-geld-verzekering hebt moet je gewoon goed in de gaten houden wat je wilt en wat dat kast. Bij een natura verzekering is het vaak een pakket wat je krijgt. Dan moet je wel weten of dat is wat je wilt en wat je nabestaanden willen. Wij moeten t nog afsluitenm ik heb een soort van lijfrenteverzekering gehad tot mn 18e. En dat staat nu op zon 2000 euro. Wat ik wil komt nu op 5500 euro. Dus moet nog voor 3500 euro verzekereren. Ik zal dan kiezen voor zonder indexering, maar het zelf tijdig aanpassen. Hier geen koffietafel oid. Niks kant en klaars. Dankbaarheidsdienst in onze eigen kerk, met koffie en thee daar. En achteraf ergens bij iemand thuis chinees halen of bier en bitterballen. Waar het op neer komt: je moet weten wat je wilt. Ik heb mijn vader en mijn zus moeten begraven en weet nu prima wat ik wil en wat t kost.
In het dienstenpakket twv 4500 euro zit lang niet alles. dus dan moet je een vrij te besteden bedrag voor de bloemen, de crematie zelf of de begrafenis zelf, de catering, advertentie in de krant. Dus dat moet je dan zelf bijverzekeren.
Wat ik nu verzekerd heb wordt niet contant uitgekeerd aan de nabestaanden. Er kan voor 5000 euro aan rekeningen gedeclareerd worden. Dus met het geld ervandoor gaan kan ook niet
Wij zijn verzekerd bij yarden. Wij wilden niet dat er een bedrag vrijkomt na overlijden maar we wilden het echt voor de begrafenis gebruiken. We zijn best hoog verzekerd maar ik wil niet dat mijn kinderen later dingen moeten laten die ze misschien toch wilden. Dus nu hebben ze alle keuze (ik heb voor nu al wat dingen opgeschreven maar dat veranderd nog vaak, zoals mn muziek keuze ). Onze kinderen zitten bij ons op de polis.
Ik zou mijn nabestaanden nooit op willen zadelen met die kosten. Ik ben verzekerd bij Monuta. Mijn docht is gratis mee verzekerd
Ik heb er 1 bij Axent en betaal daar 21 per kwartaal voor. Ook heb ik er 1 bij Ardanta waar mijn beide kindjes tot 18 jaar opstaan en manlief staat hier ook ingeschreven. We betalen daar nog geen 19 per maand voor. Ik wil dit graag veranderen zodat alles bij 1 verzekeraar is maar vraag mij af of alles dan vervalt als je naar een ander gaat? Heb echt geen idee misschien dat iemand dat weet?