Kleding die bij je leeftijd past...

Discussie in 'De lounge' gestart door valhalla, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Houden jullie hier rekening mee? Dragen jullie (al) dingen nu niet meer, die jullie vroeger wel droegen? Ik bedoel geen spice girl schoenen en dat soort dingen... Hoe zal ik het uitleggen?

Ik hou van zwart, korte rokjes, hoge hakken en heb ook eentijd rode en zwarte dreads in mijn haar gedragen. Die laatste draag ik niet meer, vind het nog wel leuk maar niet meer bij mezelf. Soms zie ik vrouwen lopen, die, zou lijkt het, wanhopig hun 'jeugd' proberen vast te houden. Net alles iets te hip of te kort. Oscar Wilde zei ooit eens dat 'te weinig kleren of te veel make up een teken van wanhoop zijn bij een vrouw' en daar ben ik het wel mee eens.

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken. Aan de ene kant denk ik: lekker dragen wat je zelf wil en peop aan de rest van de wereld, het is toch nooit goed. Aan de andere kant zou ik mezelf nooit zo voor l*l willen zetten met een rokje waarvan mensen hopen dat het 10 cm langer zou zijn (je ziet ze wel eens, vrouwen die perfect gekleed zijn, maar met een roklengte die meer past bij een zestien jarige waardoor de hele outfit de mist in gaat...En dat is toch zonde!)

Nu denken mensen vast: waar maak je je druk om. Nou, eigenlijk nergens om. Ben gewoon benieuwd naar jullie mening :)

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou ik sluit me helemaal bij jou aan hoor! Maar ik denk dat het wel heel persoonlijk is. Ik vind namelijk bepaalde vrouwen van midden dertig er nog erg jong uitzien en alles staat dan ook goed terwijl een 16-jarige zal zeggen, jeetje oud mens, trek eens wat anders aan.. snappie ;)

3. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Een blote navel kan echt niet meer bij mijn leeftijd.

Te kort rokje, neh

uhm meer weet ik even niet zo laat op de avond...

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Herkenbaar... Zelf zal ik niet te korte kleding ( truitjes/ rokjes) dragen..

Maar sommige mensen.. o.a. mijn schoonmams kleed zich alsog ze 30 is .. is soms erg komische..:D

Maar storend.. Nee.. Vind het eerder lachwekkend.

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Zou geen naveltruitjes meer dragen (en niet alleen door mijn extra zw.schap kilo's:p) TE korte rokjes maar dat vond ik ook op mijn 16e/18e beetje hoerig (sorry, wil niemand voor het hoofd stoten)

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Van achteren lyceum, van voren museum! Haha.

Ik zou me wat vlotter moeten kleden... Nu ben ik op dieet en zodra er flink wat af is ga ik wel andere, vlottere kleding kopen. Al wordt het natuurlijk geen buiktruitje.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    draag gewoon wat ik leuk vind en wat sexy staat :). geen lage te kleine heupbroeken die ik vaak zie bij sommige meiden die niet doorhebben dat ze 2 maten gegroeit zijn en hun lovehandels uit de broek bungelen. ranzig gewoon. koop dan een maatje groter en geen lage heup of skinny. niet te korte rokjes maar goed wat is te kort :) zou zelf nooit rokjes dragen tot of over de knie. te lelijk en ouderwets maar ook geen rokjes waarvan de ploot tegen me billen zit. heb geen maatje 34 dus dat is ook niet mooi. verder stukje buik bloot dat heb ik bijna altijd. ben erg lang en truitjes die over me billen vallen vind ik niks voor mijn en gewone truitjes vallen vaak net boven de broek. me buik heeft niks gelede van de zwangerschappen dus kan het ook wel hebben.

draag dus eigenlijk nog wel het zelfde als toen ik 16 was alleen zijn de rokjes wat langer. gisteren nog toen we uit eten gingen witte lange laarzen, spijkerrokje met wit kantenrantjes en een leuk witte longsleeve. volgens mijn wel geslaagt want mijn vriend kon niet van me afblijven en ook manne ogen stonden gericht wat altijd wel leuk is.

als ik met de kinderen weg ga meestal dus draag ik altijd een spijkerbroek of het moet zomer zijn. vind niet dat ik als een sloerie achter de wagen moet lopen. ook weer geen versleten huispak. heb het idee dat veel vrouwen die ineens moeder zijn hun uiterlijk verwaarlozen. is niet nodig vind ik. je bent niet ineens 10 jaar ouder na het krijgen van een kindje. denk dat voor elke leeftijd en maat een passend leuk en sexy outfit bestaat zonder te overdrijven.

8. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ligt er denk ik een beetje aan hoe je eruit ziet.
    Ik ben 35 maar lijk veel jonger (tenminste, dat is wat mijn omgeving zegt :p )
    Loop niet in korte rokjes ofzo maar wel bv een peace-shirt met een baggy spijkerbroek en skateschoenen.
    Sjah, het past gewoon bij me en ik vind het leuk :)
    Maar draag ook wel eens net hoor, een leuk pak of legging met een jurkje bv.
    En veel make-up, dat is ook maar net hoe de make-up is aangebracht.
    Ik vind bv smokey-eyes erg mooi staan bij een gelegenheid die zich ervoor leent (dan draag ik uiteraard weL passende kleding).
    Maar oudere vrouwen met hangende vellen aan hun knieen en dan een kort rokje, brrrr....

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik let er eigenlijk niet op, ik heb het idee dat mijn smaak gewoon veranderd is. Ik vind laarzen en korte rokjes niet zo sexy meer, eerder een beetje ouderwets. En zeker alle witte varianten (sorry, is mijn smaak)
    Ik ben nu meer van de mooie spijkerbroeken (veel skinny of net niet skinny heb ik in mn kast tegenwoordig) met een strak shirtje en een beetje chique laarzen. Vaak nog een jasje erover.
    Maar dat is nu mijn smaak, ik vind korte rokjes en laarzen een beetje aso geworden, mijn man ook.
    Hij kijkt natuurlijk wel als er iemand in een kort rokje voorbij komt, maar de meeste mannen vinden dat leuk zolang hun eigen vrouw het niet aanheeft, want dan schamen ze zich ervoor :D
    Maar goed, dit is natuurlijk helemaal hoe wij er tegenaan kijken, ik wil niemand beledigen!!!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    De vrouw van mijn SV is bijna 50, heeft een navelpiercing. Niet alleen zij, maar ook haar zus heeft zo'n midlife crisis met spijkerbroeken waarop 'Chicky' ofzo in gouden letters over haar gehele kont staat. En dan draagt mijn schoonvader van die kleren van Jan Smit ofzo, die meer op tienerjongens gericht zijn, af en toe lijkt hij wel Bassie, dan heeft hij zijn haar in een of andere rare kleur bruin geverfd, maar door zijn grijze haar, valt het meer oranje uit.
    Ze hebben duidelijk een midlife crisis, het toppunt was nog wel dat ze in zo'n gepimpte Opel Meriva rondreden. Beetje sneu.
    Er is altijd nog een gulden middenweg, je hoeft ook weer niet op van die lekkere gezonde schoenen (Mephisto's) te lopen en onderbroeken te dragen die tot onder je oksels komen etc., maar ik denk dat je juist de nadruk er op legt dat je een dagje ouder bent, door je als een soort 'spice girl' nog te kleden o.i.d.

11. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben allereerst voorstander van dat je je moet kleden zoals je helemaal zelf wilt, en waar je je lekker in voelt natuurlijk. Maar aan de andere kant vind ik bepaalde dingen echt niet kunnen, maar ik weet niet of dat echt met leeftijd te maken heeft, ik vind 16/18 jaar een kort rokje en naveltruitje ook niet zo leuk, kort rokje met een legging kan weer wel heel leuk zijn, maar ligt er dan ook weer helemaal aan hoe het gedragen wordt (bijvoorbeeld met een colltruitje) en natuurlijk wanneer het gedragen wordt. Een moeder van 30 kan dat absoluut dragen, maar dan weer niet als ze voorover gebukt staat op het schoolplein om de veters van haar zoontje te strikken ;)
    dus ligt allemaal een beetje aan het type, aan de combinatie en hoe je overkomt denk ik.

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik vind wel dat iedereen gewoon moet dragen waar hij/zij zich goed bij voelt, maar dat neemt niet weg dat ik soms echt in een deuk lig bij wat mensen aan hebben. En dan niet kleding die ik niet mooi vind, maar kleding wat gewoon echt niet bij zijn/haar leeftijd past.
    Ik draag zelf ook wel eens korte rokjes, maar dan wel met een legging of een maillot eronder, en dan met een normaal shirtje erboven.

13. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ben dus helemaal van de korte rokjes met laarzen eronder, dus ik moest wel lachen om sommige reacties hier ;). Ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat ik ze alleen in de winter draag met een malloit of legging eronder. Favoriet hier is een kort stretch spijkerrokje, zwarte laarzen eronder, zwarte longsleeve en een zwart dun vest erop.

Mijn smaak is wel veranderd t.o.v. toen ik 16/18 was, ik ga nu meer voor kwaliteit, heb een paar hele mooie pakken in de kast hangen (mn voor het werk) waarvan ik de jasjes ook weleens privé draag (op een rokje ja ;)). Daarnaast heb ik altijd iets 'anders dan anderen', kleding die net een slagje anders is als wat 'normaal' is (maarja, definieer normaal).

Ik vind een naveltruitje als je vetrandjes hebt en een spijkerbroek met een 'muffin' ook echt NIET kunnen, dit is ook ongeacht leeftijd want zie ze vaak genoeg van een jaar of 16 met dit soort broeken lopen, blehhhhhh. Vind op onze leeftijd (begin 30 dus) niet meer kunnen; hele extravagante kleding (latex fluoriserend bijvoorbeeld, tenzij het voor carnaval is ofzo), niet teveel bloot (tenzij je op het strand ligt) en te wanhopig mee willen doen met de jeugd :).

14. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik kleed me wel naar mijn leeftijd, maar ik zal ook wel moeten wil ik serieus genomen worden op mijn werk en wil ik mijn baan houden, ik kan soms echt wel onpasselijk worden van mensen die zoals jij het beschrijft "wanhopig hun jeugd proberen vast te houden". tijd voor een realiteitscheck denk ik dan.

15. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

@Fem: kort rokje met legging eronder vind ik alweer heel iets anders dan een kort rokje met alleen een slipje eronder hoor, :D

16. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Shaylen, dat draag ik dan weer niet (zou onpasselijk worden van mezelf met mijn blubberbenen, whahahahaaaaa).

Op mijn werk loop ik trouwens altijd strak in pak, met een broek of een kokerrok (dus net op of over de knie, zo'n strakke) :). Vind ik ook gewoon normaal hoor. (Is trouwens ook verplicht bij ons).

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik hou ook helemaal niet van die strakke korte rokjes en laarzen eronder. wat er al eerder gezegd is vind het ook een beetje ""uit"" alweer. heb het zelf trouwens ook nooit gedragen. ikzelf hou erg van de cora kempermann style. als iemand dit wat zegt. ik kan het helaas niet betalen maar vind die style erg leuk dus probeer met goedkopere kleding die style en beetje te creeren.
    maa een mooie spijkerbroek met een leuke trui draag ik ook.

ik vind wel dat iets op een gegevn moment niet meer kan. voorbeeld. heb ene schoonzus, 46, wel heel mager, maar die loopt in dingen waarmee ze zo de wallen op kan. zit ook in dr 2de jeugd by the way. elk weekend tot diep in de nacht stappen enzo. maar goed. ik stoor me er niet aan, iedereen moet zelf weten wat ie draagt of mooi vind. maar ik vind soms wel iets belachelijk hahaha

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Te korte, te blote kleding trek ik niet meer aan. Vind dat niet meer kunnen nu ik docent en bijna moeder ben. Verder kan ik nog ongeveer alles aan, ben pas 23.
    Bij mijn vriend houden we er wel evel rekening mee. Hij kleedt zich wel jong, maar we letten er altijd op dat het niet te jong is. Dus niet hetzelfde als de jongens van mijn leeftijd. Hij is namelijk 43. Als hij een Capuchontrui aantrekt, wat bij grotere mannen van zijn leeftijd vaak nog wel staat, dan ziet hij er echt uit als iemand die denkt dat hij nog 25 is...:D

19. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    @fem, een kort rokje vind ik heel leuk, maar dan wel afmaken met iets netjes...(dus inderdaad niet met een slip haha)

ik hou zelf helemaal niet van ordinaire kleding (ongeacht welke leeftijd) zonder dat ik hiermee iemand in een hokje plaats hoor.

en of je nu dun of vol bent, tuurlijk moet je aandoen wat je zelf wilt, maar dun en 46 en dan nog als een tiener kleden, nee, vind ik niet kunnen, maar nogmaals als ze zich er zelf lekker in voelen, wie ben ik dan

20. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Nouja, uiteraard draag ik wel een slipje....... maar dan wel met nóg iets (een malloit dus :p) whahahahaha

Deel Deze Pagina