Pauze voor bruiloft?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Nana86, Jun 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Hallo Allemaal,

Zoals jullie kunnen zien ga ik over precies een jaar trouwen! :D
    Wij proberen intussen al bijna een jaar zwanger te raken en tot nu toe is dat helaas nog niet gelukt..
    Nu zitten we dus te twijfelen of we over een paar maanden een pauze moeten gaan nemen.
    Aan de ene kant wil ik niet hoogzwanger op mijn bruiloft staan (of 2 weken van tevoren bevallen), maar aan de andere kant vind ik het vreselijk dat we 3 kansen niet benutten..

Wat zouden jullie doen?

2. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Bij mij zou de kinderwens voorgaan... Dan moet je alleen wel zorgen dat je alles voor je bruiloft dusdanig geregeld hebt dat je het ook op een nette manier kunt afzeggen of verzetten op het moment dat je toch zwanger raakt (want die kans is natuurlijk wel reëel). Als je dat kunt regelen, dan zou ik lekker blijven proberen. Een kind kun je nou eenmaal niet plannen: een bruiloft wel ;)

3. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Mijn kinderwens gaat gewoon verder..

En zie het resultaat ben nog steeds niet zwanger

4. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

Apr 29, 2010
    713
    1
    16
    Als je zwanger bent als je straks gaat trouwen kan je er ook heel erg mooi uit zien hoor, je hebt er speciale jurken voor!
    Wel heel bijzonder om dat zo mee te maken, dat had mijn schoonzus ook. Zij trouwde ook zwanger :)

5. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het ook niet stop gezet, nou moet ik zeggen dat ik nog maar net zwanger was toen ik trouwde. Maar toen we besloten te trouwen hebben we wel ervoor gekozen om over 3 mnd te trouwen en niet over een jaar. Juist daarom.
    Dus bij mij zou het ook voor gaan de kinderwens. Ik ben in beide gevallen geen jaar bezig geweest, maar toch ook 8 rondes bij de tweede zonder anticonceptie daarvoor.....dus ook ik weet dat het niet te plannen is.
    Succes met je beslissing (en hoe pril ook, ik vond het heel bijzonder dat we met zijn drieen trouwden)

6. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Maar daar gaat het me niet om, ik vind het ook niet erg om zwanger te zijn tijdens mijn bruiloft, maar op knappen staan is wel iets anders..

Er zijn wel al een aantal dingen geregeld, hoe makkelijk deze te annuleren zijn weet ik niet..
    We hebben gelukkig ook nog 2 rondes om erover na te denken :) en als het 1 van die 2 rondes raak is, dan is het helemaal opgelost :p (daar hopen we dus ook op ;))

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik ga ook trouwen binnenkort, en is geen reden om nu niet te proberen, maar eerlijk is eerlijk, je wilt NIET op knappen staan als je gaat trouwen. En nét bevallen is ook niet handig. Als alles goed gaat is het wellicht geen probleem, maar je moet er toch rekening mee houden dat je moet herstellen na de bevalling.

Kinderwens gaat voor dat ben ik met je eens, maar je zou ook niet plannen om de Himalaya te gaan beklimmen als je 9 maanden zwanger bent, met sommige dingen moet je wel rekening houden... Dus als je niet de mogelijkheid hebt om de bruiloft nog te verzetten, zou ik toch echt een pauze van twee of drie maanden nemen...

Liefs,
    Mrs Hair

8. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

Apr 29, 2010
    713
    1
    16
    Hahaha dat ben ik met je eens, als je op het punt staan van bevallen is trouwen niet zo leuk lijkt me

9. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij gaan ook gewoon trouwen!:D Ik ben dan 7 maanden zwanger ongeveer, ik vind dat wel bijzonder:D

10. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik zou niet een pauze nemen. Wij hebben het ook gedaan en zijn ondertussen een jaar getrouwd en nog niet zwanger. Hadden het ook uitgesteld vanwege mexicaanse griep....wat een spijt...

Maar goed, met onze dochter was het dan ook wel in de eerste ronde raak ;)....

Groetjes, C

11. tricia82

tricia82 Niet meer actief

zolang je nog geen jurk hebt zou ik gewoon door gaan.
    ik heb mijn jurk wel en heb dus besloten om het trouwen uit te stellen met een paar jaar.

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Een paar jaar? Serieus?

13. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

Jan 13, 2010
    264
    0
    0
    Hey Meis!

Goed onderwerp!! haha fijn om te lezen hoe andere daar over denken! Ik denk ook nog steeds dat we moeten stopen maar vriendlief niet dus. haha dus nog even overleggen.

x
    ShyGirl

14. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik zou ook voor de kinderwens kiezen.
    Succes met je besluit

Liefs

15. blackbird

blackbird Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,434
    48
    48
    ik zou gewoon lekker door gaan.. vorig jaar zijn wij begonnen

en afgelopen mei zijn we getrouwd,en ik hoopte zo om op mijn bruiloft zwanger te zijn..

helaas.. :(

Ik zou de kans op een kindje echt niet verloren laten gaan.

16. lautjep

lautjep Niet meer actief

wij hebben de keus toen gemaakt om even te stoppen omdat het trouwen hoe dan ook door moest gaan zieke schoonvader en hele oude grootouders en die hadden wij er graag bij.

Als ik nu terug kijk had ik het niet gedaan omdat ik nog steeds niet zwanger ben.

Als je hoe dan ook die datum wilt dan zou je ook 2 maanden kunnen overslaan. dan ben je mogelijk minder snel zwanger maar dan heb je wel de trouwdag op de dag dat je het wilt.
    veel sterkte met beslissen

17. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    1,593
    1
    0
    Noord Brabant
    Wij hebben het 1 maand overgeslagen. We Zaten in een vruchtbaarheids traject dus werd ook meer geplant. Maar wij trouwen zwanger en ik vind het super. Ik heb me twee grote wensen samen. Mijn beste vriendin trouwt vandaag en is over een maand uitgerekend. Ze vind het wel zwaar. Maar volgens mij word het een super mooie dag. Je moet wel rekening houden met het feit dat niet iedereen zich goed voelt in de zwangerschap. Ik heb bv last van bi en dat vind ik best eng. Want we beginnen al om 10.45 uur. Maar het is ontzettend speciaal om te trouwen met je eerste kindje in je buik. Als je trouwens een jaar bezig bent zou ik toch even langs de dokter gaan!

18. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,858
    19,251
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Moeilijke beslissing hoor! Ik lees hier een aantal dames die zeggen dat ze er spijt van hebben dat ze (om wat voor reden dan ook) een paar maandjes hebben overgeslagen, omdat ze nu nog niet zwanger zijn. Dat kan ik me goed voorstellen! Hoewel je natuurlijk niet weet of het anders in die periode wel raak was geweest, die twijfel houd je wel.

Zoals ik me nu voel, zou ik best kunnen trouwen. Hoewel ik dan de dagen erna waarschijnlijk doodmoe zou zijn! Maar de periode tussen 5 en 14 weken had ik het echt niet volgehouden, zo'n lange dag. Ik was toen veel te moe. En dat is nu net het punt: je weet nooit hoe een zwangerschap verloopt, of je klachten krijgt en wanneer je klachten krijgt.
    Terugkijkend zou ik het risico niet willen nemen, ook al hebben wij er ook lang (1,5 jaar) over gedaan. Maar ik heb makkelijk praten, inmiddels. :)

Wij zijn trouwens wel getrouwd in de peride dat we bezig waren met zwanger worden, maar bij ons was alles binnen 4 maanden geregeld. Die periode is toch wat beter te overzien. Ik heb de jurk met opzet ook pas laat gekocht.
    En om eerlijk te zijn: ik vind een zwangere vrouw in trouwjurk prachtig. Maar ik ben toch ook wel eerg trots op mijn slanke figuur als ik nu de trouwfoto's terugzie.

19. durkje

durkje Lid

May 13, 2010
    48
    0
    0
    Hoi Nana,
    Je bent al bijna een jaar bezig zeg je, dan zou ik gewoon verder gaan met proberen... De kans dat het raak gaat zijn is dan nog niet zo groot. en als je gaat uitstellen weet je het ook niet, want stel je wordt meteen na de wachtperiode zwanger. maar het kindje komt te vroeg!
    7 tot 8% wordt voor 37 weken geboren! dus dat is best veel!!
    Als je wel hoog zwanger bent op je bruiloft kun je misschien het programma een beetje veranderen, zodat je wat vaker kunt gaan zitten.
    Ik ben benieuwd wat je besluit zal zijn.
    Ikzelf zou iig doorgaan!;)

20. tricia82

tricia82 Niet meer actief

ja serieus een paar jaar wachten wij nu.

Share This Page