uitwassen poepkleren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hanna76, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hoe doen jullie het uitwassen van poepkleren?
    Soms zit hier echt alles onder de dunne smurriepoep. Rompertje plus al z'n kleertjes. Gaan jullie dat dan meteen in de wasmachine doen? Of eerst in een emmertje sop weken? Of eerst uitspoelen onder de kraan. Of gewoon laten liggen totdat die bewuste was aan de beurt is, anders zit er alleen maar een rompertje ofzo in de wasmachine.....?

Hoe doen jullie dit?

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    meteen uitspoelen, zodat het ergste weg is. Daarna gaat het met de eerst volgende was in die kleur mee.

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    idem.
    Maar dan vlak voor het de machine ingaat wel even de ergste vlekken voorbewerken met vlekkendepper of gewoon het vloeibare wasmiddel zelf.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

iig niet laten liggen, had ik hier laatst gedaan en dan wordt het niet schoon. Hier gaat het in een sopje biotex en vandaaruit mee in de was, zodra ik weer een machine vol heb. Dan krijg ik alles wel schoon.
    Voor het het sopje ingaat ff afspoelen uiteraard, anders staan de kleertjes in de poep te weken :(

5. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik laat het weken in een emmertje met water en shout erin.....dan wanneer ik ga wassen haal ik het eruit en doe ik het in de machine.

6. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik spoel het vaak uit, dan in een emmertje met soda laten weken.
    Laatst kreeg ik van iemand een goede tip: inspuiten met Dasty (is van de wibra, eigenlijk voor de keuken :) ) even laten intrekken en dan uitspoelen. Je spoelt het meeste er dan zo vanaf.
    Daarna in de wasmachine.

7. Alita

Alita Niet meer actief

doe ik precies hetzelfde!

8. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Met de witte kleertjes, spoel ik het eerst uit en laat het vervolgens even weken in een emmer met bleek. En behandel het eventueel met ossengalzeep.

En met kleuren, spoel ik het uit en schrob ik met de ossengalzeep eroverheen. Heeft hier altijd goed gewerkt.

Liefs Umm Abdurrahman

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oja, voor als echt niets meer werkt: shampoo erop en in laten weken! Echt... dat we dat in ons haar smeren :( superagressief spul, krijgt bijna alle vlekken weg!

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@rozemarijke: ah die ga ik even onthouden :)
    werkt dat ook met fruitvlekken?

ik heb nu al 2 dagen sochtends vroeg de was al draaien
    poep op romper, pyama en slaapzak...
    maar omdat dat er meteen in gaat.. is het zo schoon
    (zelfs op kort programma zegmaar)

maar anders gaat het inderdaad in een sopje.. en daarna met de eerstvolgende was

kan toch moeilijk elke vieze romper los in de wasmachien gooien :)

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Zowel de witte als gekleurde was gaan hier in een emmertje met biotex, laat ik staan totdat ik de was in die kleur heb. Tot nu toe alles schoon gekregen.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Hier even uitspoelen, uitboenen met zeep en dan gaat het mee in de eerst volgende was. Zelfde geldt voor ondergespuugde kleertjes

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik laat het weken in een emmertje met water en ZOUT erin :) Was een tip van de kraamverpleegkundige en werkt perfect.

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Kan je je wasmachine ook op spoelen alleen zetten?

Dat doe ik nl. altijd... Meteen in de wasmachine op spoelen... En dan waspoeder erbij. Ik mag geen reclame maken, maar het begint met een A en eindigt op riël ;)

Hier gaat het er dan altijd uit! Superschoon weer en lekker fris!
    En geen geklaai met je handen in een soppie ofzo ;)

15. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ik behandel het eerst gelijk met sunlight. gewoon zo'n blok zeep. even schrobben en alles gaat er vanaf. dan gewoon in de wasmachine :)
    wel gelijk doen anders gaat t er niet uit.

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik spoel het af, gooi het in een emmer met Vanish en dan gaat het bij de volgende was gelijk mee. Poep gaat er eigenlijk altijd wel uit, fruitvlekken zijn soms moeilijker. Vooral m'n slabben zien er na verloop van tijd echt neit meer uit.

Deel Deze Pagina