Mijn dochtertje heeft eczeem en een hele droge huid, nu heeft zij voor haar koemelk speciale voeding nutramigen lgg en daardoor is haar eczeem al een stuk beter en haar droge huidje is ook beter we smeren we in met cetamatogrol via de kinderarts. Maar wie heeft nu een tip voor een goeie shampoo die ik zo heel af en toe kan gebruiken, haar hoofdje is zo droog en vol met schilfertjes hier door. Ik heb al aardig wat geprobeert waar onder zwitsal natusan en natalis maar toen wist ik dat zij eczeem had en zo'n droge huid dus toen heb ik weleda en dermocare neutral geprobeert en zo nog wat merkjes. Wie heeft het zelfde meegemaakt of weet welke ik kan gebruiken. Haar hoofdje is zo vol met schilfertjes door dat het zo droog is.
Misschien help Lanette creme. (voor gezichtje) Maar ik weet niet of je dit zo kunt halen, of dat het op recept moet. Deze creme schijnt erg goed te helpen.
nee voor haar huidje heb ik cetamatogrol op recept en dat helpt goed, maar het gaat puur om haar hoofdhuidje, zoals hier boven staat beschreven. In ieder geval bedankt voor je tip.
Ik denk niet dat er een shampoo bestaat die echt goed is voor het eczeem, of je moet teershampoo nemen, maar die ruikt naar teer. Wij gebruiken voor onze oudste dochter altijd natusan shampoo. Ze was haar haren maar 1x per 2 weken met shampoo. Ze heeft eigenlijk nooit vet haar, terwijl ze toch lang haar heeft.
ons zoontje heeft ook kma en heeft ook speciale voeding, hij had erg last van eczeem dat is nu weg maar wel een erg droge huid en krabt veel. ik gebruik badoil van zarqa echt geweldig spul.(helpt ook bij berg) En ik heb via de huisarts eucerine zalf mer ureum werkt ook erg goed.
Onze dochter heeft dit ook, eczeem en droge hoofdhuid.. Advies van onze ha was een heel klein beetje amandelolie op de schilfers te wrijven savonds en dan smorgens zou je ze zo weg kunnen wrijven.. Advies vandaag pas gekregen dus nog niet zelf geprobeerd hoor..